AndroidHealthClinic

Vaak bij deadlift en BOR, onderrugpijn !

Denk dat je het probleem aan de verkeerde kant zoekt. Klinkt alsof je ongeveer hetzelfde hebt zoals ik heb / gehad heb. En dat is namelijk een spier onbalans tussen rug en buik. Train je je buik genoeg? Dus ongeveer 2x per week voor 3 à 4 sets van 8- 20 reps.

Het probleem kan verholpen worden door je buik sterker te maken, je rug sterker maken zal het enkel maar erger maken.

MS, had volgens mij gelezen dat je door je rug was gegaan met dl'en, doe je deze nog wel zwaar?

Jup, maar niet meer wekelijks zo zwaar. 1x per 4 weken doe ik zware deadlifts van de grond, anders doe ik rack pulls of deadlifts voor 5+ reps.

Denk dat je het probleem aan de verkeerde kant zoekt. Klinkt alsof je ongeveer hetzelfde hebt zoals ik heb / gehad heb. En dat is namelijk een spier onbalans tussen rug en buik. Train je je buik genoeg? Dus ongeveer 2x per week voor 3 à 4 sets van 8- 20 reps.

Het probleem kan verholpen worden door je buik sterker te maken, je rug sterker maken zal het enkel maar erger maken.

:cool:

ik krijg net meer last van mijn rug bij SLDL of RDL dus lijkt me nou niet echt ideaal om dat als vervanger te gebruiken.

Probeer de Stif Leg Deadlift, is ook een goede onderrug oefening

Meer abs, en goed op je arch focussen.. veel mensen doen dat niet genoeg. (Ik vroeger ook niet)

Buik erbij trainen, en tussen die 2 oefeningen verkies ik zelf hyperextensions om dezelfde reden die hier al ergens is genoemd, als je zwaarder gaat is het irritant om je reet goed te houden.

cable pull-throughs zijn ook goed voor de onderrug.

Wat voor pijn? Spierpijn is normaal bij DL en ook bij rows is dat niet zo vreemd hoor. Als je lang last blijft houden van je onderrug kan dat komen door slechte uitvoering van de DL en Row (lees bolle rug) of je abs zijn niet sterk genoeg wat ook vaak het geval is. Nogmaals, zo raar vind ik het niet dat je last krijgt van je onderrug (mits het niet te lang duurt uiteraard). SL-DL is trouwens goed voor én hams én onderrug en als je zorgt voor een holle rug is het goede oef.

hyperextension is in dat geval een wat eenvoudigere oefening idd alleen kom je snel op een punt dat je niet veel schijven meer in je handen kunt houden :cool:

Haha monster overtraining back and neglecting abs.

Monster core instabiliteit.

@ daan04 Te korte hamstrings -> bekken kan niet genoeg kantelen om neutrale positie van ruggegraat vast te houden gedurende de beweging. Zeker met de gemiddelde hark die de gym binnenstapt, resulteert dit in een gezonde ROM van een enkele decimeters, waar niemand zich aan houdt, zeker als je sommige fanatiekelingen ook nog vanaf een verhoging hun SLDL's ziet uitvoeren, voor een lekkere 'stretch'. Vraag me af of ze ook weten dat daar uiteindelijk met name de tussenwervelschijven mee kunnen worden aangeduid.

squats, GM, deadlifts, dat zijn imo primaire onderrugbouwers.

Ultieme abcrushers blijven frontlevers, flags, backlevers, plancheprogressions, tigerpushups, L seats etc.

Stiff legged deadlifts, goed controleren, rustig opbouwen en als je je buikspieren er niet goed bij kunt betrekken kun je het altijd met een riem proberen ;)

Terug
Naar boven