SCREWBEAST
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 220
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 97kg
- Vetpercentage
- 12%
+1 je kan beter die carbs gebruiken om harder te trainen!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien zit er wel een kern van waarheid in als je vaak dat soort feedback krijgt. Eens naar jezelf kijken zou prima zijn (en dan bedoel ik niet het flexen in de spiegel).Ik bedoel als ik zeg "altijd grappig dit soort theorieën maar als je logisch nadenkt kom je veel verder" dat er tegenwoordig wordt gedaan alsof BB het splitsen van een atoom is.
Daar bedoel ik niets over jou verhaal mee.
En uiteraard als Mascha iets zegt is het arrogant. Ben het inmiddels wel gewent en daarom werk ik liever met mensen dan hier op een fora.
Maar goed ja er zijn meerdere wegen naar Rome.
Ik weet precies wat ik zeg....vergeet niet je hersenen hebben Koolhydraten nodig om te functioneren en zonder hun kan je motor al helemaal niet draaien....(je kan eiwitten omzetten in koolhydraten maar waarom zou je dat willen??)
ow en jou praktijk..... wie is er nou arrogant.....
goed TS veel succes met het behalen van je doelen en met de manier Taste of Fire moet je dus rond de 24 dagen klaar zijn met het cutten, succes
Misschien zit er wel een kern van waarheid in als je vaak dat soort feedback krijgt. Eens naar jezelf kijken zou prima zijn (en dan bedoel ik niet het flexen in de spiegel).
Inderdaad, eiwitten kunnen omgezet worden, daar heb je gelijk in. Koolhydraten zijn echter niet essentieel. Maar de functie van eiwitten hoef ik hopelijk toch niet uit te leggen he? Dat weet je zelf ook wel. Je kunt geen eiwitten doorstrepen in de cut, tenzij je graag massaverlies hebt. Het doel is om je spiermassa te behouden met de (dierlijke) eiwitten die je binnenkrijgt. Dat je lichaam er deels glucose van maakt is wat de eiwit-behoefte in de cut (vooral bij dit soort dieeten) hoger maakt. Je lichaam kan prima omgaan met een koolhydraat-arm dieet. Er zijn zelfs mensen die zich met een keto-dieet beter voelen.
Het feit dat je niet inhoudelijk ingaat op een paar gegeven bronnen zegt ook genoeg. Je hebt niet alleen de waarheid in pacht.
Ik haal uitsluitend mijn praktijkvoorbeeld erbij om jou de mond te snoeren. Je kunt er helemaal niets inhoudelijks over zeggen. Als je dat doet, gooi je je eigen ruiten in.
Ik heb nergens beweert dat de topic opener in 24 dagen klaar zal zijn. Van 16 naar 11 % is misschien mogelijk in 40 dagen.
Hoe zou van 16% naar 11% in 40 dagen mogelijk zijn volgens jou dan? Proberen zo goed als alle KH te schrappen en eiwitten zo hoog mogeljik te houden?
Je houdt jezelf niet voor de gek als je je eiwitten hoog wilt houden in een cut. DOORDAT er eiwitten worden omgezet in energie, zul je wat meer binnen moeten krijgen om het signaal te geven spiermassa te behouden/ondersteunen. Dit hangt natuurlijk samen met de diepte van de cut en het vetpercentage dat je hebt. Het zal ook nog eens per individu wat verschillen.Door eiwitten zo hoog mogelijk te houden ben je alleen maar jezelf voor de gek aan het houden. Overtollige eiwitten worden inderdaad omgezet in energie, maar dit proces kost ook weer energie. Het komt er in ieder geval op neer dat 1g eiwit ongeveer gelijk staat aan 0.4Kcal in plaats van 4Kcal. Je denkt dat je bv op 2600Kcal zit, terwijl je maar op 2300Kcal zit. In feite ben je dus gewoon "heel diep" aan het cutten.
Van 16% naar 11% zal misschien mogelijk zijn in 40 dagen, met een perfect schema en de perfecte omstandigheden. Ik zou het echter gewoon op 500Kcal tekort houden als ik jou was en kijken hoe lang het duurt.
http://www.bodyrecomposition.com/the-rapid-fat-loss-handbook
http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/is-rapid-fat-loss-right-for-you.html
Ik adviseer je dit overigens uitsluitend te volgen als je je aan de guidelines houdt.
---------- Post toegevoegd 11 April 2013 om 11:57 ----------
Je houdt jezelf niet voor de gek als je je eiwitten hoog wilt houden in een cut. DOORDAT er eiwitten worden omgezet in energie, zul je wat meer binnen moeten krijgen om het signaal te geven spiermassa te behouden/ondersteunen. Dit hangt natuurlijk samen met de diepte van de cut en het vetpercentage dat je hebt. Het zal ook nog eens per individu wat verschillen.
Waarom ga je nu een recomp uitleggen? Recomposition betekent gewoon het her-samenstellen van je lichaam. In de praktijk dus: de samenstelling van je lichaam veranderen. Oftewel: over langere tijd meer spiermassa, minder vet en eventueel andere doelen met betrekking tot sport, conditie en gezondheid.Er gaat dus meer door je mond, maar de hoeveelheid energie die je er van krijgt blijft hetzelfde. Dat zie ik wel degelijk als jezelf voor de gek houden. Al zal dit je honger wel meer stillen.
En recomp is gewoon hetzelfde als bulk/cut cycles, alleen de cycles zijn van willekeurige duur.
Waarom ga je nu een recomp uitleggen? Recomposition betekent gewoon het her-samenstellen van je lichaam. In de praktijk dus: de samenstelling van je lichaam veranderen. Oftewel: over langere tijd meer spiermassa, minder vet en eventueel andere doelen met betrekking tot sport, conditie en gezondheid.
Er moet meer door je mond gaan, omdat je het signaal wilt geven spiermassa te behouden. Daar ontkom je niet aan. Eiwitten in de cut gaan nou eenmaal omhoog. Dit is niet jezelf voor de gek houden, maar noodzakelijk voor je lichaam.
Volg jij een rapid fat loss protocol dan? We praten toch over diep cutten hier? Natuurlijk is het minder van belang als je een moderate cut volgt. Als jij gains van je leven maakt, ben je niet aan het cutten, maar aan het bulken. Of je komt net kijken (noobie gains). Het is overigens volgens mij algemeen bekend hier op DBB dat je je eiwit inname relatief hoger moet hebben in de cut dan in de bulk. Ik ben alleen even te lui om voor jou een bewijs te gaan zoeken, dat mag je zelf doen. Je probeert een discussie aan te gaan op een gebied waar je niet echt verstand van hebt (no offense). Ik kan je beter adviseren je even te verdiepen in het onderwerp. Overigens is de link die ik gegeven heb een prima website als startpunt.Eiwitten blijven bij mij gewoon hetzelfde en ik maak nog steeds de gains van m'n leven. Dat signaal naar je hersenen heb je daar iets van bewijs van?
Je lichaam is slim/efficiënt of hoe je het ook wil noemen. Zolang je geen ontzettend groot tekort aan voedingsstoffen hebt zal het geen spieren gaan gebruiken als energie, maar de voor de hand liggende energiebron: koolhydraten of vet(lichaamsvet, opgeslagen energie).
Daarnaast: waarom zou je voor spierbehoud(cut) meer eiwitten nodig hebben dan voor spieropbouw(bulk)?
Volg jij een rapid fat loss protocol dan? We praten toch over diep cutten hier? Natuurlijk is het minder van belang als je een moderate cut volgt. Als jij gains van je leven maakt, ben je niet aan het cutten, maar aan het bulken. Of je komt net kijken (noobie gains). Het is overigens volgens mij algemeen bekend hier op DBB dat je je eiwit inname relatief hoger moet hebben in de cut dan in de bulk. Ik ben alleen even te lui om voor jou een bewijs te gaan zoeken, dat mag je zelf doen. Je probeert een discussie aan te gaan op een gebied waar je niet echt verstand van hebt (no offense). Ik kan je beter adviseren je even te verdiepen in het onderwerp. Overigens is de link die ik gegeven heb een prima website als startpunt.
Ik heb net al 2 keer uitgelegd waarom je in de cut relatief wat meer eiwitten nodig hebt (afhankelijk van je cut en vetpercentage). En nu vraag je het weer? Lees even goed wat ik gezegd heb. Accepteer de informatie of zoek zelf uit hoe het werkt en trek je conclusies.

Het is niet mijn taak om passant in dit topic bewijzen te geven. En al helemaal niet aan een net beginnende ecto met een ego van hier tot Tokyo. Dit topic gaat niet over jou en jouw behoefte aan bewijzen. Dit topic gaat over de opener die vraagt diep te cutten. Als je graag over jezelf praat, open je je eigen topic.Waar de **** heb je het over met je rapid fat loss? Zeg ik dit ergens? Mijn cutschema is gewoon mijn bulkschema met 1000Kcal aan koolhydraten weggestreept. Eiwitten precies hetzelfde (2g eiwit/kg).
Je maakt aannames zonder bewijs of uitleg en dan zeg je dat ik maar bewijs ervoor moet gaan zoeken
Daarnaast, kijk naar m'n stats. Mocht ik nog noobiegains maken dan ben ik wel met een hele sterke basis begonnen.
En algemeen op DBB bekend wil tegenwoordig ook niet veel meer zeggen.
Het is niet mijn taak om passant in dit topic bewijzen te geven. En al helemaal niet aan een net beginnende ecto met een ego van hier tot Tokyo. Dit topic gaat niet over jou en jouw behoefte aan bewijzen. Dit topic gaat over de opener die vraagt diep te cutten. Als je graag over jezelf praat, open je je eigen topic.
Misschien moet je nog eens goed lezen wat ik gezegd hebt en anders even een cursusje begrijpend lezen gaan "boeken".

Ik heb hier nog wel bronnen gepost en je verwijt anderen dat ze een plank voor hun hoofd hebben. Lees het topic even na, zet je ego even opzij en bestudeer de bronnen, vorm daarna pas een mening over dit onderwerp. Van mij mag je prima een eigen mening hebben, geen probleem.Goed dat je "verwoord" zo goed verwoordt. Goede bijdrage overigens.
En whatever, ik zal mijn kennis voortaan voor me houden, aangezien iedereen hier op DBB een plank voor z'n kop heeft tegenwoordig.
Ik heb hier nog wel bronnen gepost en je verwijt anderen dat ze een plank voor hun hoofd hebben. Lees het topic even na, zet je ego even opzij en bestudeer de bronnen, vorm daarna pas een mening over dit onderwerp. Van mij mag je prima een eigen mening hebben, geen probleem.
wow deze vrouw is vrij intelligent!Met alle respect, maar je doet net alsof er maar 1 weg naar Rome gaat leiden.
De vetzuursynthese werkt wellicht in theorie maar volgens bepaalde variabelen, maar in de praktijk komen we nog een triljoen factoren tegen die de theorie nutteloos maken.
Je gaat imo een beetje ver in je low carb/keto queste, terwijl ik zelf irl ook tientallen voorbeelden heb waarbij juist een hoge KH en hoge eiwit inname voor bizarre resulaten zorgen. Beter dan die met keto of low carb. Simpelweg omdat er effectief beter getraind wordt.
Je moet bronnen niet heilig verklaren. Voor kennisgeving aannemen is prima, maat het maakt het nog geen universele waarheid.
Lees aub even dit topic door, ik zeg zelf 10 keer dat er meerdere wegen naar Rome zijn. Ik noemde er slechts 1. Daarnaast is het wel een weg die vrijwel onmogelijk sneller te bewandelen is (als spierbehoud een doel voor je is). Graag niet oordelen aan de hand van 1 reactie. Eerst lezen aub.Met alle respect, maar je doet net alsof er maar 1 weg naar Rome gaat leiden.
De vetzuursynthese werkt wellicht in theorie maar volgens bepaalde variabelen, maar in de praktijk komen we nog een triljoen factoren tegen die de theorie nutteloos maken.
Je gaat imo een beetje ver in je low carb/keto queste, terwijl ik zelf irl ook tientallen voorbeelden heb waarbij juist een hoge KH en hoge eiwit inname voor bizarre resulaten zorgen. Beter dan die met keto of low carb. Simpelweg omdat er effectief beter getraind wordt.
Je moet bronnen niet heilig verklaren. Voor kennisgeving aannemen is prima, maat het maakt het nog geen universele waarheid.