XXL Nutrition

Van Biesen: "Geen Nederlands leren? Uitkering kwijt

De PvdA heeft dit soort dingen in Nederland jarenlang tegengehouden, wellicht een van de redenen dat de SP nu de voorkeur heeft bij zoveel linkse mensen.

Ik vraag me af wat de reden was van die tegenstand? Zelf als linkse rakker lijkt me dat toch geen grove regeling?

Laatst bewerkt:
Tot een paar jaar geleden moest de PvdA niets van dergelijke dingen weten, waarom zul je aan een meer links georienteerd iemand moeten vragen. :)

Ik vraag me af wat de reden was van die tegenstand? Zelf als linkse rakker lijkt me dat toch geen grove regeling?
Andere prioriteiten wellicht, maar ze moeten steeds meer toegeven dat de integratie alleen verbeterd als er proactief aan gewerkt wordt. Is ook de beste manier om extreem-rechts de kop in te drukken.

eindelijk iemand die zegt waar het op staat!

;)

Niet helemaal mee eens, er zijn voor deze mensen toch wel banen te bedenken Thinky !!
( Laat wel duidelijk zijn dat ik ook liever géén stinkende collega heb , maargoed aan lichaams geur kan niet altijd iets gedaan worden )

Als men stinkt en onbeschoft praat kan hij / zij makkelijk in een fabriek werken, zijn stank of onbeschofte taal zal niet lijden tot minder ( kwaliteit ) productie. Deze persoon begrijpt de taal wel

Dit in tegen stelling tot iemand die misschien heel fris is en de taal niet beheersd , het niet beheersen van de taal kan imo leiden tot miscommunicatie en zo dus ook tot al dan niet ernstige fouten en uiteindelijk misschien wel tot onenigheden op de werkvloer ;)

Ben ik het dan weer niet mee eens. ik heb lang als arbeider gewerkt tijdens mijn studentenjaren, en ik kan je verzekeren dat als je onbeschoft bent op het werk of onbeleefd tegen collega's dat je snel buitenzit. Als je stinkt wordt je op je hygiene gewezen en als dat niet betert dan vlieg je ook buiten.

Sry jongen maar ik denk niet dat dat een punt is waar je over kunt twisten ,
Feit is gewoon dat iemand die stink en een vrij grof taalgebruik heeft prima in een fabriek aan de gang kan en hij niet minder ( kwaliteit ) zal produceren

En dat is dus weer in tegenstelling tot iemand die de taal niet beheerst die kan dus 1, z'n meerdere niet begijpen , 2 z'n opdracht niet lezen / begrijpen , 3, niet comuniceren met collegas 4, geen goed ( kwaliteit ) product leveren .

Daar komt bij dat je iemand in NL niet zomaar ( kan wel maar word héél lastig ) kunt ontlsaan voor lichaamsgeur.
En taalgebruik is een keuze ! géén onkunde !!! dit kan direct aangepast worden ( bij wijze van spreken ) , daarentegen is taalbeheersing wel een kunde en kan dus niet direct aangepast worden , wat lijd tot ; onbegrip , misverstanden en dus een slecht resultaat ( product ) , Deze drie dingen wetende lijkt mij géén taalbeheersing dan toch een goede rede voor afwijzing !! ;)

Sry jongen maar ik denk niet dat dat een punt is waar je over kunt twisten ,
Feit is gewoon dat iemand die stink en een vrij grof taalgebruik heeft prima in een fabriek aan de gang kan en hij niet minder ( kwaliteit ) zal produceren

Tuurlijk kan ik daar over twisten. Als een hele groep mensen op de werlvloer het kotsbeu is dat iemand stinkt en grof taalgebruik gebruikt en onbeleefd is tegen zijn collega's en dit wordt bij de oversten iedere keer gemeld dan zal die kerel er op gewxezen wornde en als die stinkerd zich daar niks van aantrekt dan zal men hem ontslaan. Punt uit.

Tuurlijk kan ik daar over twisten. Als een hele groep mensen op de werlvloer het kotsbeu is dat iemand stinkt en grof taalgebruik gebruikt en onbeleefd is tegen zijn collega's en dit wordt bij de oversten iedere keer gemeld dan zal die kerel er op gewxezen wornde en als die stinkerd zich daar niks van aantrekt dan zal men hem ontslaan. Punt uit.

Je slaat de spijker op z'n kop , idd hij zal daar op gewezen worden maar nogmaals dit neemt niet weg dat hij ondanks die dingen normaal KAN presteren !!!,...iemand die niet begrijpt wat hij moet doen of niet KAN communiceren zal dus ook niet weten wat hij moet doen dus KAN hij ook niet goed gaan presteren !!, Overigens iemand die de taal niet beheersd zal überhaupt niet aangenomen worden.

Laatst bewerkt:
Je slaat de spijker op z'n kop , idd hij zal daar op gewezen worden maar nogmaals dit neemt niet weg dat hij ondanks die dingen normaal KAN presteren !!!,...iemand die niet begrijpt wat hij moet doen of niet KAN communiceren zal dus ook niet weten wat hij moet doen dus KAN hij ook niet goed gaan presteren !!, Overigens iemand die de taal niet beheersd zal überhaupt niet aangenomen worden.

Jongen, het gaat niet over het wel of niet presteren. het gaat over het al dan niet je werk verliezen of geen werk vinden en je recht op uitkering.Iemand die stinkt en heel grof is op het werk zal zijn werk verliezen door zijn eigen schuld; Doet er niet toe of hij wel of niet zijn taak kan uitvoeren.
Als hij ontslagen wordt omdat de supervisor vindt dat het team vierkant draait omdat niemand nog naast die stinkende kerel wil werken dan zal die man ontslagen worden door zijn eigen schuld, Heeft deze kerel dan recht op een uitkering?

Jongen, het gaat niet over het wel of niet presteren. het gaat over het al dan niet je werk verliezen of geen werk vinden en je recht op uitkering.Iemand die stinkt en heel grof is op het werk zal zijn werk verliezen door zijn eigen schuld; Doet er niet toe of hij wel of niet zijn taak kan uitvoeren.
Als hij ontslagen wordt omdat de supervisor vindt dat het team vierkant draait omdat niemand nog naast die stinkende kerel wil werken dan zal die man ontslagen worden door zijn eigen schuld, Heeft deze kerel dan recht op een uitkering?

In dat geval zou iedereen die door een fout ontslagen word dus geen uitkering meer mogen ontavngen , nog niet zo'n fout idee :D .

't gaat niet direct over presteren , maar zeker wel indirect ;
De taal niet beheersen = reden om niet aan te nemen, omdat deze niet kan presteren zonder begrip vd taal = Uitkering ontvangen -------> Taal niet willen leren = nooit aangenomen gaan worden =
langdurig uitkering trekken = het probleem waar we het over hebben = Mensen die niet aan het werk kunnen doordat ze de taal niet beheersen en zo lang een uitkering trekken ,......

In dat geval zou iedereen die door een fout ontslagen word dus geen uitkering meer mogen ontavngen , nog niet zo'n fout idee :D .

't gaat niet direct over presteren , maar zeker wel indirect ;
De taal niet beheersen = reden om niet aan te nemen, omdat deze niet kan presteren zonder begrip vd taal = Uitkering ontvangen -------> Taal niet willen leren = nooit aangenomen gaan worden =
langdurig uitkering trekken = het probleem waar we het over hebben = Mensen die niet aan het werk kunnen doordat ze de taal niet beheersen en zo lang een uitkering trekken ,......

weet ik e heb ik reeds gezegd. Maar hetzelfde geldt voor en stinkerd die geen job vindt omdat hiij uren in de wind stinkt. ga maar eens gaan solliciteren voor een job als arbeider bij Volvo of een vleesfabriek.
Maar ik denk dat we het eigenlijk wel eens zijn met elkaar een beetje verkeerd begrepen.

conclusie zou kunnen zijn: iedereen die door zijn eigen schuld zijn werk verliest of geen werk kan vinden moet (een deel ) van zijn uitkering verliezen.

weet ik e heb ik reeds gezegd. Maar hetzelfde geldt voor en stinkerd die geen job vindt omdat hiij uren in de wind stinkt. ga maar eens gaan solliciteren voor een job als arbeider bij Volvo of een vleesfabriek. Maar er is nog wel een werk mogelijkheid , alleen niet overal -/- zonder taal kom je NERGENS
Maar ik denk dat we het eigenlijk wel eens zijn met elkaar een beetje verkeerd begrepen.

conclusie zou kunnen zijn: iedereen die door zijn eigen schuld zijn werk verliest of geen werk kan vinden moet (een deel ) van zijn uitkering verliezen.

Idd ben er ook bang voor dat we redelijk het zelfde bedoelen :D

Conclusie die je geeft ben ik het ook mee eens,

Laatst bewerkt:
Beetje gekke discussie Thinkalot. Hoeveel mensen in Nederland zou je kunnen vinden die doordat ze zo enorm stinken geen baan kunnen vinden of ontslagen zijn. Ik heb er in ieder geval nog niemand over gehoord.

Dat iemand de taal niet spreekt is een veel groter probleem in Nederland en het is een beetje onzinnig om dit te gaan vergelijken met een stinkende collega..............

Beetje gekke discussie Thinkalot. Hoeveel mensen in Nederland zou je kunnen vinden die doordat ze zo enorm stinken geen baan kunnen vinden of ontslagen zijn. Ik heb er in ieder geval nog niemand over gehoord.

Dat iemand de taal niet spreekt is een veel groter probleem in Nederland en het is een beetje onzinnig om dit te gaan vergelijken met een stinkende collega..............

Vind ik niet.
Heb je al eens in een team gewerkt waar een heel vuile, vieze, stinkende collega werkt? Dat ontwricht het hele team en na een week gooit men die er uit. Omdat hij er niks aan doet, zelf als men hem er op wijst; Het is dus zijn eigen schuld dat hij ontslagen wordt. Dat er veel stinkende mensen zijn , dat kan best zijn en dat ze daardoor geen werk vinden kan ook bst, dan moet men maar de nodige conclusies trekken.

Of er nu weinig of veel van deze mensen doet er niet toe. Wat er toe doet is de regel: wie schuld heeft aan zijn ontslag, zou mss geen uitkering moetne krijgen. Ongeacht wat de oorzaak is: geur, bewust gemaakte fouten, taalgebrek,...

thinkalot, doe jij ook aan bodybuillding?

Heb ooit eens vrachtwagens moeten uitladen met iemand die constant stond te scheten. Kan je zeggen me zo iemand samenwerken is nog wat erger dan de taal niet begrijpen. Hij kon er ook niets aan doen dus zo iemand buitengooien is dan discriminatie (hij doet het namelijk niet opzettelijk).

Ik vind het alleen beetje een onzinnige discussie want mensen die een job krijgen waar je verzorgt moet zijn zullen zich ook wel meestal aanpassen. Daar ligt nu niet het grote probleem. het probleem ligt eerder dat mensen geen vuil of zwaar werk meer willen doen. Jobaanbiedingen in de bouw worden veel moeilijker ingevuld dan andere. Men zou best eens opleidingen voor allochtonen organiseren in de bouw, daarvoor zijn ze tenslotte ook als gastarbeider binnengekomen.

Vind ik niet.
Heb je al eens in een team gewerkt waar een heel vuile, vieze, stinkende collega werkt? Dat ontwricht het hele team en na een week gooit men die er uit. Omdat hij er niks aan doet, zelf als men hem er op wijst; Het is dus zijn eigen schuld dat hij ontslagen wordt. Dat er veel stinkende mensen zijn , dat kan best zijn en dat ze daardoor geen werk vinden kan ook bst, dan moet men maar de nodige conclusies trekken.

Of er nu weinig of veel van deze mensen doet er niet toe. Wat er toe doet is de regel: wie schuld heeft aan zijn ontslag, zou mss geen uitkering moetne krijgen. Ongeacht wat de oorzaak is: geur, bewust gemaakte fouten, taalgebrek,...

Wederom Thinky , heb jij het over ONTSLAG , dus ze hadden werk en geen uitkering !
Mensen zonder enige kennis vd taal maken dat niet mee , want die worden NIET AANGENOMEN , en daardoor Trekken ze LANGDURIG een uitkering .

Werk voor stinkerds :D ; vuilnisman , Lasser , Medewerker-groenvoorziening , Vrachtwagen chauffeur , etc etc.....( oftewel buiten, een omgeving met overheersende geuren of alleen/zelfstandig werk :rolleyes:

Idd het zou niet verkeerd zijn als iemand door zijn schuld buiten gezet word ( flink) gekort word op z'n uitkering ;)
Of anders na enige tijd, dat hij/zij bvb 1 mnd de tijd krijgt nieuw werk te vinden

Nu kap ik ermee , want idd deze discussie heeft totaal geen nut !!!!!

het probleem ligt eerder dat mensen geen vuil of zwaar werk meer willen doen. Jobaanbiedingen in de bouw worden veel moeilijker ingevuld dan andere. Men zou best eens opleidingen voor allochtonen organiseren in de bouw, daarvoor zijn ze tenslotte ook als gastarbeider binnengekomen.
Zat deze week te kijken op de site van de VDAB voor mijn gemeente, bijna alle jobs zijn voor de bouw, als metser/lasser. Ook vrachtwagenchauffeurs worden er veel gezocht. De opleidingen daarvoor bestaan trouwens al een tijdje, dus men zou allochtonen (die niet zo kieskeurig zijn qua werk) gerust een job kunnen bezorgen.

Wederom Thinky , heb jij het over ONTSLAG , dus ze hadden werk en geen uitkering ![IMDB][/IMDB]!!

Ok, ik zal het nog wat gedetailleerder uitleggen, ik dacht dat men zelf wel naar analogie zou uitbreiden maar blijkbaar niet.
Als iemand van een uitkering leeft en gaat solliciteren en heel hard stinkt dan zal geen enkele baas hem aanvaarden; Eender wat de job ook moge zijn.

Zo kan je wel door blijven gaan Thinkalot :)

Het gaat erom dat de mensen die de taal niet goed beheersen duidelijk wel een grote probleemgroep vormen en mensen die stinken niet..........

Belachelijke discussie ik blijf erbij :D

Terug
Naar boven