Corpus
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 81kg
- Vetpercentage
- 22%
Hallo,
Ga nu ongeveer 6 maand naar de gym, 2 tot 3 keer /week.
Mijn routine ziet er als volgt uit :
maar voel nu toch de drang om de losse gewichten en stangen eens ter hand te nemen.
Dit was mijn "machine-routine" (alle oefeningen 3x12, 1 min rust tussen de reps) :
Heb geen idee of dit een ok schema is (heb het zelf gemaakt zonder al te veel ervaring, de meeste spiergroepen komen aan bod geloof ik)
Nu ben ik wat beginnen zoeken naar een "vervolg-schema" maar wat een keuze !! Niet alleen de keuze van de schema's is groot ook de soorten oefeningen zijn quasi oneindig.
Met mijn beperkte kennis is het onbegonnen werk om een keuze te maken.
En hier komen jullie, de experten, van pas !
De frequentie en duurtijd zou ik behouden (2 tot 3 keer/week, 1.5 tot 2 uur/beurt).
Ga nu ongeveer 6 maand naar de gym, 2 tot 3 keer /week.
Mijn routine ziet er als volgt uit :
- Cardio (fietsen of crosstrainer) : 20 min
- Gewichten : 60 min
- Loopband : 30 min
maar voel nu toch de drang om de losse gewichten en stangen eens ter hand te nemen.Dit was mijn "machine-routine" (alle oefeningen 3x12, 1 min rust tussen de reps) :
- Chest Press
- Shoulder Press
- Cable Biceps
- Cable Triceps
- Latt Puldown
- Leg Extension
- Leg Press
- Peck Deck
- Ab Crunch
- Kuiten (met de leg press machine)
Nu ben ik wat beginnen zoeken naar een "vervolg-schema" maar wat een keuze !! Niet alleen de keuze van de schema's is groot ook de soorten oefeningen zijn quasi oneindig.
Met mijn beperkte kennis is het onbegonnen werk om een keuze te maken.
En hier komen jullie, de experten, van pas !
De frequentie en duurtijd zou ik behouden (2 tot 3 keer/week, 1.5 tot 2 uur/beurt).
* Ik geloof dat het beter is nu om niet alle oefeningen in 1 beurt te doen maar om te splitsen, juist?
* Van squats en deadlifts heb ik een heilige schrik (na 2 sets squats met de smith machine had ik een lumbago die me een paar weken aan de kant hield
Voor deze oefeningen zou ik de machines behouden: leg press,leg extension en leg curl, juist?
* Samengestelde oefeningen zijn beter dan isolatieoefeningen ?
* De oefeningen zouden "beginners-vriendelijk" moeten zijn
Heb de laatste 2 weken bankdrukken en ez biceps curl in het schema ingevoerd en eens andere oefeningen doen bevalt mij wel, het doorbreekt de routine die er toch is na 6 maand hetzelfde te doen.* Van squats en deadlifts heb ik een heilige schrik (na 2 sets squats met de smith machine had ik een lumbago die me een paar weken aan de kant hield
Voor deze oefeningen zou ik de machines behouden: leg press,leg extension en leg curl, juist?* Samengestelde oefeningen zijn beter dan isolatieoefeningen ?
* De oefeningen zouden "beginners-vriendelijk" moeten zijn

Kan er mij iemand doorverwijzen naar een goede site, een goed schema of in het beste geval een schema voor mij maken?Tx !!!!
Filip
Filip