AndroidHealthClinic

Van school ''getrapt''

Een mbo doet over het algemeen moeilijker over afwezigheid idd. Komt grotendeels omdat de mensen daar die verantwoordelijkheid niet kunnen dragen en ze anders gewoon wegblijven. Zou je even moeten kijken wat het reglement is daar.
Ik weet van mijn Vavo instelling dat zij een aanwezigheidsplicht van 80% hanteren, haal je dat niet dan heb je geen recht op een herkansing van het examen. Zal ze verder niet boeien of je nou wel of niet komt opdagen.

uwot

Ben dit jaar 30% afwezig over het totaal aantal uren. toch ben ik een voorbeeld leerling volgens mijn mentor.

• Topic Starter Topic Starter
Stil in lessen hoeft ook nog niks te zeggen het kan best zo zijn dat het merendeel van de docenten die je hebt gehad zich negatief hebben uitgelaten over je omdat je misschien niet gemotiveerd overkwam en dit i.c.m. een aantal toetsen en veel absent zijn, heeft ze wellicht doen besluiten je van school te sturen.

Verder hebben ze je als het goed is een negatief studieadvies gegeven weet je of dit ook een bindend studieadvies was of dat niet? Indien het advies niet bindend is heb je gewoon nog het recht om op school te komen volgend jaar en de studie te hervatten wel hebben ze je dan een negatief advies gegeven omdat ze het niet zien zitten om het maar even kort door de bocht te zeggen. Maar neem aan dat het in dit geval een bindend studieadvies is.

Ik zou toch even DUO raadplegen en je school hoe het nou precies zit en wat de doorslag gevende factoren zijn geweest voor het besluit. Het is wel vreemd dat je het niet echt hebt zien aankomen wat ik uit je berichten kan opmaken. Hier moet uitvoerig over zijn gecorrespondeerd, indien dit niet het geval is heeft je school aan hun informatieplicht te wensen overgelaten en dat kan nare gevolgen hebben voor hun.

Je moet er in ieder geval snel achteraangaan.. scholen sluiten bijna of zijn inmiddels al gesloten voor het grootste deel ben ik bang.

Succes
Bij mijn 1e rapport stond dit : Beroepshouding is onvoldoende, als dit niet verbetert een negatief studieafvies.

Ik was btw wel gemotiveerd tijdens lessen maar gewoon stil, ik heb tot nu toe in een half jaar 1 onvoldoende gehaald, kon ik dat als ik niet gemotiveerd zou zijn?
En ik heb dit kunnen vinden in de contract wat ik moest tekenen :
Artikel 23 Verwijdering deelnemer van de onderwijsinstel
-
ling (artikel 28 Deelnemersstatuut)
1
De schoolleiding kan de deelnemer blijvend verwijderen van
de instelling wanneer de deelnemer:
-
regelmatig de regels binnen de instelling overtreedt en er
herhaaldelijk en aantoonbaar gewaarschuwd is;
- zich schuldig heeft gemaakt aan ernstig wangedrag.
2
Bij de verwijdering geldt de volgende procedure:
a.
De schoolleiding meldt het voornemen tot verwijdering
door middel van een aangetekende brief aan de deel
-
nemer. De brief bevat de reden(-en) van de verwijdering,
alsmede een uitnodiging voor een gesprek.
b. De deelnemer kan zich tijdens het gesprek laten bijstaan.
c.
De schoolleiding neemt binnen vijf schooldagen na het
gesprek een besluit en bevestigt dit besluit met een aan
-
getekende brief aan de deelnemer.
d.
De schoolleiding kan de deelnemer tijdens de procedure
tot verwijdering de toegang tot de instelling ontzeggen.
e.
Bij minderjarigheid van de deelnemer wordt de corres
-
pondentie aan de deelnemer ook aan diens wettelijke
vertegenwoordiger gestuurd.
f.
De schoolleiding verwijst de deelnemer na verwijdering
naar het Zadkine Studentenplein

Ik heb niet heel erg veel zitten verzuimen en alsnog had ik een reden daarvoor en kan zelf mijn huisarts een brief laten schrijven ervoor als ik wil, ben zelf paar keer naar de sfg gasthuis geweest.

En de andere leerlingen mogen het gewoon opnieuw doen, snap daar ook niks van

Heb je al een afspraak gemaakt met je mentor, afdelingsmanager of decaan?

Heb je al een afspraak gemaakt met je mentor, afdelingsmanager of decaan?
Mijn oom wilt morgen met m'n coordinator praten, vandaag zelf een gesprek gehad met mn slber maar die doet niks, zei nog of ik een jaar opnieuw mocht doen zei ze heletijd nee

Situatie op een rijtje zetten, afspraak maken met een decaan en/of coördinator. Ik weet niet precies wie je op het MBO allemaal kunt benaderen en hoe de functies heten maar schrijf in ieder geval de "belangrijkste" personen aan. Dus niet je oom maar, jij, en als je oom dan gaat naar zo'n gesprek ga in ieder geval mee. Niet alleen maar met de slbrs praten in ieder geval, je moet de mensen hebben die hier jaar in jaar uit over gaan, niet een leraar met als bijbaan leerlingen "begeleiden".

Hoeveel onvoldoendes heb je behaald/ hoeveel onvoldoendes mag je halen/ wat zijn je kernvakken.
Aard van je ziekte. Ben je naar de huisarts geweest, is er enig bewijs dat jij daadwerkelijk ziek bent geweest.
Reglement van de school/opleiding nakijken, waar heb je aan voldaan waar heb je niet aan voldaan.

-

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon met een decaan praten met welke opties er zijn. En anders naar een andere school. Bij een andere school kun je soms nogwel gelijk instromen in het 2e jaar. Tenminste hier op het hbo kan het
Dankjewel, ik heb mijn coordinator een berichtje gestuurd hierover en dat ik een gesprek wil en dan komt mijn oom ook mee.

Ik ga morgen ook albeda even bellen en vragen of ik de 2e leerjaar daar mag doen.
En ik had nog een vraag Hoelang mocht je over een MBO studie doen met studiefin? na hvl jaar moest je het terugbetalen

En ik had nog een vraag Hoelang mocht je over een MBO studie doen met studiefin? na hvl jaar moest je het terugbetalen

Je moet binnen 10 jaar na het ontvangen van je eerste studie financiering, je diploma behaald hebben.
Dus als je 16 bent, en op je 19e stop je, dan moet je op je 28e uiterlijk je diploma behalen.

Maar op niveau 1 en 2 op het MBO, is het een gift. Dan maakt het niet uit of je ondertussen stopt en het nooit af maakt, je hoeft toch niks terug te betalen.

Je moet binnen 10 jaar na het ontvangen van je eerste studie financiering, je diploma behaald hebben.
Dus als je 16 bent, en op je 19e stop je, dan moet je op je 28e uiterlijk je diploma behalen.

Maar op niveau 1 en 2 op het MBO, is het een gift. Dan maakt het niet uit of je ondertussen stopt en het nooit af maakt, je hoeft toch niks terug te betalen.
Thx bro, jammer dat het zo is gelopen. Heb niet eens zin om te eten nu :(

Thx bro, jammer dat het zo is gelopen. Heb niet eens zin om te eten nu :(

Ik denk dat wanneer jij valide door een professional gemaakte conclusie naar voren kunt brengen dat jij langdurig out the running bent geweest vanwege medische redenen, jij heel erg sterk gaat staan.

Zoek bijvoorbeeld eens naar voorafgegaande zaken (jurisprudentie) waarbij mensen met bijvoorbeeld pfeiffer of andere langdurige ziektes, hun opleiding mochten hervatten.

Tenzij jij niet helemaal eerlijk bent geweest hier op 't forum, denk ik niet dat zij het recht hebben om jou van school te schoppen. Ziek is ziek, daar kan je niks aan doen. Zij horen juist het omgekeerde te doen: Ze horen jou dan uit eigen initiatief, een tijdsverlenging aan te bieden van jouw studie. Dat je hem op eigen tempo mag voltooien of dat jij uitstel krijgt voor X maanden, bijvoorbeeld.

Zou wat zijn als ze zonder gevolgen studenten met langurige medische problemen van school mogen trappen, omdat ze niet genoeg toetsen/lessen geattendeerd hebben.

En zet die stress eens om in eetbuien dan, zoals veel mensen doen. Verdriet weg eten met een liter bak ijs ofzo, alleen dan pak jij anabolere varianten voedsel.

Maar als ik jouw posts zo lees dan denk ik dat jij alleen maar een klein tipje van de sluier hebt opgelicht. Ik heb grote vermoedens dat er zich veel meer heeft afgespeeld dan wat jij door laat schijnen :p..
Want ik kon in jouw posts ook niet terugvinden dat jij echt langdurig op ziekteverzuim bent geweest, misschien een weekje of 2 ofzo. Maar op een heel jaar is dat echt te verwaarlozen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat wanneer jij valide door een professional gemaakte conclusie naar voren kunt brengen dat jij langdurig out the running bent geweest vanwege medische redenen, jij heel erg sterk gaat staan.

Zoek bijvoorbeeld eens naar voorafgegaande zaken (jurisprudentie) waarbij mensen met bijvoorbeeld pfeiffer of andere langdurige ziektes, hun opleiding mochten hervatten.

Tenzij jij niet helemaal eerlijk bent geweest hier op 't forum, denk ik niet dat zij het recht hebben om jou van school te schoppen. Ziek is ziek, daar kan je niks aan doen. Zij horen juist het omgekeerde te doen: Ze horen jou dan uit eigen initiatief, een tijdsverlenging aan te bieden van jouw studie. Dat je hem op eigen tempo mag voltooien of dat jij uitstel krijgt voor X maanden, bijvoorbeeld.

Zou wat zijn als ze zonder gevolgen studenten met langurige medische problemen van school mogen trappen, omdat ze niet genoeg toetsen/lessen geattendeerd hebben.

En zet die stress eens om in eetbuien dan, zoals veel mensen doen. Verdriet weg eten met een liter bak ijs ofzo, alleen dan pak jij anabolere varianten voedsel.
Ben 100 procent eerlijk, ik kreeg letterlijk te horen : cijfers zijn niet goed, vaak afwezig, andere school zoeken. Terwijl ze weten waarom ik afwezig ben. Ik wil alleen nog een kans om me te bewijzen en jammer genoeg doen ze daar moeilijk over. Daarom vraag ik overal advies wat ik het beste kan doen.
opleiding is 100 procent makkelijk voor me (srs) maar helaas

Het recht op onderwijs is geen klassiek grondrecht, een school mag personen weigeren tot deelname aan het onderwijs.

ze staan in hun recht, waarschijnlijk zal er wel meer gespeeld hebben.

je hoeft het jaar niet over te doen, je hebt recht op je rapport en je overgangsbewijs..

---------- Post toegevoegd 5 July 2013 om 09:58 ----------

Uhh als je leerplichtig bent
Moeten hun het voor je regelen
Je bent tot 23 leerplichtig of je moet mbo 2 hebben of havo of vwp

Ben je het niet meer dan kun je niks doen

Leerplichtig tot je 23e.. lolled

Wat ik ook raar vindt, je hebt uitgelegd aan school waarom je afwezig bent en je huisarts KAN een attest hiervoor opmaken? Je moet gewoon voor elke afwezigheid een attest hebben hoor. (Of hier in België toch, en daar wordt dan ook niet zo anaal gedaan met van school sturen)

Het recht op onderwijs is geen klassiek grondrecht, een school mag personen weigeren tot deelname aan het onderwijs.

Discrimineren is alleen toegestaan als er zeer stevige grond voor is.
Discriminatie tegen langdurig zieken is niet toegestaan, zou wat zijn. ;)
Of per abuis alle gekleurde mensen weigeren, beeld je eens in hoe dat zich zou ontwikkelen.

Ja ze mogen personen weigeren, maar alleen als die persoon niet aan de vooraf aangegeven algemene specificaties (en regels) voldoet, en daar valt bijvoorbeeld een pfeiffer slachtoffer, niet onder natuurlijk.

Jongens even een update, ik had eigenlijk cijfers om over te gaan, dit zijn mijn cijfers

fpzt theorie 6.5
fpzt praktijk 6.5
diabeet project 6
omgangskunde EEN NUL WTF
ANATOMIE 7.8
Gemiddeld een 5.4

Receptuur praktijk een onvoldoende maar ik mag het inhalen volgend jaar zeiden ze tegen mij, je moet 70 recepten maken en dan mag je examen doen en ik had er 26 af.
Receptuurtheorie een 5.1

Gemiddeld 5.1

orgaan en taken _> niet gemaakt en een zelfbeeld project niet gemaakt wat ik volgend jaar mocht maken. en hierdoor ben ik nou gezakt ? :S
Omgangskunde kon ik makkelijk in een dag alles maken, snap er echt helemaal niks van.

Jongens even een update, ik had eigenlijk cijfers om over te gaan, dit zijn mijn cijfers

fpzt theorie 6.5
fpzt praktijk 6.5
diabeet project 6
omgangskunde EEN NUL WTF
ANATOMIE 7.8
Gemiddeld een 5.4

Receptuur praktijk een onvoldoende maar ik mag het inhalen volgend jaar zeiden ze tegen mij, je moet 70 recepten maken en dan mag je examen doen en ik had er 26 af.
Receptuurtheorie een 5.1

Gemiddeld 5.1

orgaan en taken _> niet gemaakt en een zelfbeeld project niet gemaakt wat ik volgend jaar mocht maken. en hierdoor ben ik nou gezakt ? :S
Omgangskunde kon ik makkelijk in een dag alles maken, snap er echt helemaal niks van.

Je bent gewoon een luie hond, terecht dat je nog een jaar moet. Hopelijk gaat het balletje rollen en heb je er wat van geleerd.

Terug
Naar boven