MuscleMeat

Van split schema 6x de week na 3x fullbody

liftieks

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
13%
Aangezien ik het een stuk drukker ga krijgen met school en werk wil wat minder gaan trainen met nog steeds zo veel mogelijk haalbare gainz :P

Heb gehoord dat 3x de week fullbody een goede oplossing is, overigens redelijk wat artikels gelezen op internet maar de een zegt iets heel anders dat weer een ander artikel...

Train nu al anderhalf jaar 6x de week fullbody dus wie weet is deze afwisseling goed voor mijn lichaam.

Ik heb een paar vragen,

- Als ik train hoeveel oefening/setjes per spiergroep? zat zelf te denken aan 2-3 per grote en 1-2 per kleine spiergroep.

In een artikel stond dat je niet te hard moest trainen aangezien het na een heftige workout je lichaam wel 5-6 dagen rust nodig kan hebben.

- Moet ik alles geven in mijn training of toch net niet alles?

- Toch mogelijke goede gains te behalen met 3x de week fullbody?
( voeding is uiteraard in orde)

Thanks voor t lezen!

Train nu al anderhalf jaar 6x de week fullbody

Dat is behoorlijk veel :p

Een fullbody schema is een prima schema als je maar 3x per week de tijd hebt. Bij een fullbody richt je je vooral op de compounds, 1 oefening per spiergroep is voldoende. 2/3 is niet nodig. Probeer zo veel mogelijk compounds te doen. Kijk eens naar ICF5x5. Naar mijn mening kun je prima gainen op een 3 daags fullbody schema. Wel gewoon zwaar trainen, maar niet tot failure, een paar reps voor failure stoppen.

• Topic Starter Topic Starter

Een fullbody schema is een prima schema als je maar 3x per week de tijd hebt. Bij een fullbody richt je je vooral op de compounds, 1 oefening per spiergroep is voldoende. 2/3 is niet nodig. Probeer zo veel mogelijk compounds te doen. Kijk eens naar ICF5x5. Naar mijn mening kun je prima gainen op een 3 daags fullbody schema. Wel gewoon zwaar trainen, maar niet tot failure, een paar reps voor failure stoppen.

oops bedoel 6x de week split, typo! :D

Oke man goede tips zal er nu naar gaan kijken thanks

Ik moet me nog eens verdiepen in fullbody want ik vind het wel interessant. Maar wat ik niet snap, 1 compound oefening per spiergroep? Hoeveel reps pak je dan?
Want dan krijg je bijv.
Squat
Deadlift
Benchpress
BOR
Militairy press

Dan heb je de grote compounds te pakken en heel je lichaam mee getraind, maar dan ben je toch na een half uurtje klaar? Is het dan niet beter om 2 oefeningen te pakken per groep? Kan je dat wat meer uitleggen?

Ik moet me nog eens verdiepen in fullbody want ik vind het wel interessant. Maar wat ik niet snap, 1 compound oefening per spiergroep? Hoeveel reps pak je dan?
Want dan krijg je bijv.
Squat
Deadlift
Benchpress
BOR
Militairy press

Dan heb je de grote compounds te pakken en heel je lichaam mee getraind, maar dan ben je toch na een half uurtje klaar? Is het dan niet beter om 2 oefeningen te pakken per groep? Kan je dat wat meer uitleggen?

ls je binnen een half uur 5x5 doet in alle grote compounds dan ga je niet tot de max imho. Je gaat ook niet elke trainingsdag max deadliften, kies 1 vaste dag en ga tijdens andere dagen bijvoorbeeld SLDLen of ga voor pullup variaties. Je kan ook voor een light/medium/heavy variant gaan; lichte dagen 8-12 reps 4 sets, medium 6-8 reps 4 sets, 3-5 5 sets heavy dagen . En progressief proberen te loaden, zeker als je nog niet weet wat je maxen zijn op 3-5 reps, elke week 2,5 - 5 kilo erbij.

verschillende variaties voor je spiergroepen voor een fb schema, alles kan en mag.

squat
walking lunges
benchpress
side raise
bent over row
bicep curl
dips
shrugs

deadlifts
leg press
shoulder press
fly (variant)
face pulls
weighted pull/chin ups
hammer curls
close grip bench press

front squats
stiffed leg deadlifts
calf raise
dumbel rows
incline dumbell press
bicep curl
overhead tricep extension
abs

---------- Toegevoegd om 17:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:48 ----------

je kan natuurlijk ook stronglifts5x5 gaan volgen. verdiep je daar eens in :)

---------- Toegevoegd om 17:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:49 ----------

Ik zou ICF5x5 pas doen als je ervaring hebt met SL5x5 :p maar dat is mijn mening haha

Terug
Naar boven