Fitness Seller

vanaf 8 juni ga ik er ook weer tegen aan

liekske

Cool Novice
Waardering
0
Al langer dan een half jaar sta ik onder zware stress. Daarnaast volg ik mijn HBO opleiding naast mijn baan. Hierdoor heb ik bijna geen tijd om te trainen:( .
Als ik geen examens heb die ik altijd wel heb eigenlijk, ga ik 2x per week trainen, voor ongeveer maar een uurtje. Dat is net voldoende voor een spiergroepje. Dus de rest vervalt een beetje snik snik. Meestal doe ik rug en borst omdat ik weet dat dan ook schouder en armen worden getraind.
Maar vanaf 8 juni krijg ik voor een tijdje wat meer tijd en wil ik er tegen aan gaan voordat ik nog verder achteruit gaat. Ik moet in die periode zo goed getraind zijn en zeg maar drie a vier kg spiermassa bijkrijgen om volgend jaar als ik weer niet zovaak kan trainen te overleven.

Heeft iemand wat tips omdat voor elkaar te krijgen en hoe kan ik alles trainen in een uur tijd zonder spier of kracht verlies????
Ben door al die stress 4 kg gewicht kwijt, ik denk ook veel vet onder want ik kan nog net zoveel met mijn rug als daarvoor en ook met mijn borst.

Wat dacht je van een full body training 2 keer per week ?

Hoe kan je nu continu examens hebben? Ik doe ook een HBO-opleiding naast mijn baan en ik heb tentamenperiodes. Dan heb ik het ook wel ff zwaar maar daarna gewoon opdrachten die ik moet maken.

wazzup zei:
Wat dacht je van een full body training 2 keer per week ?
Precies dat dacht ik ook al. Zelf ook last van weinig tijd en ga hier zelf ook mee aan de gang. Ben benieuwd als jij dit ook gaat doen hoe het jou bevalt. :D Succes

• Topic Starter Topic Starter
heb om de twee maanden examen, die heb ik volledig nodig om steeds een onderwerp af te ronden - biologie is veel theorie en mijn engels is niet zo best daarom gaat het niet zo snel

reactie tentamen

Ik heb om de twee maanden tentamen, het is veel theorie en het staat in het engels.Nu is het ook nog dat mijn engels niet zo goed is en mijn concentratie ook niet door de problemen waar ik de laatste tijd mee te maken heb.
Wou dat ik een oplossing daarop had want heb niet eens tijd voor andere vakken af te ronden. Daarnaast val ik steeds in slaap tijdens het studeren:(

Get your act together girl en zet alles eens op een rijtje. Je leeft nu onder hoge stress, bent oververmoeid en raakt gewicht kwijt. Probeer een goede balans te vinden want zo gaat het van kwaad tot erger. Zie het trainen als een welkome afwisseling voor de drukke stressvolle dagen. Eet goed, drink voldoende, rust goed uit en maak een schema voor je studie en trainingen. Voor mij werkte dat ook goed, ik deed HBO bedrijfseconomie, werkte full time als onderdirecteur en wij kregen in die tijd ons derde kind, drukte alom dus.

Trainen was voor mij de ideale afwisseling en dat deed ik dan ook met hartelust. Alleen ben ik nu verslaaft geraakt aan het ijzer……..moet kunnen he.

In ieder geval succes

M

pat21 zei:
Hoe kan je nu continu examens hebben? Ik doe ook een HBO-opleiding naast mijn baan en ik heb tentamenperiodes. Dan heb ik het ook wel ff zwaar maar daarna gewoon opdrachten die ik moet maken.
Sommige opleidingen werken niet met tentamenperiodes, zo ook mijn opleiding (IPO). Elke week wel een paar projecten afronden, presentaties houden, voortgangsgesprekken (zowel projecten als studie/studeren), tentamens tussendoor. Dat levert een continue (vrij hoge) studiedruk, het hele schooljaar door, zonder ook maar een weekend echte rust.

En juist dan is het zaak om bijvoorbeeld 2x per week echt een paar uur voor jezelf te hebben. In die tijd zwom ik elke zaterdag en zondag. Niet alleen lekker voor je lichaam, ook je hoofd wordt weer een stuk helderder. Gaat het studeren ook weer makkelijker.

de vier kilo dat ik kwijt ben geraakt

Ik ben niet het gewicht kwijt geraakt door de stress uit mijn werk en mijn studie. Maar dat ik door de druk die een jaar op mij heeft gestaan doordat mijn vriend werkenloos geraakte, ik op mijn werk totaal door mijn directe collega's genegeerd werd, uit eindelijk ontslagen werd, dat mijn vriend na 12 jaar de relatie beëindigde en de uit eindelijke geestelijke instorting die ik kreeg omdat ik mijn verleden als kind, jeugd nooit verwerkt had met dit al der bovenop.
En met instorten bedoel ik ook echt instorten mee, denk dat je bijna niet dieper kan zinken meer. Nou ja kan nog wel waarschijnlijk maar ik wil het in iedergeval nooit meer meemaken.
Ik denk dat ik even een uurtje ga trainen nu, lekker dochen en dan weer verder ga met mijn studie, dan ken ik maar niet alles voor mijn examen.
Ik heb al drie examens gehaald en daar ben ik best wel trots op.:p

Ik kreeg de stress van mijn studie en een nieuwe baan gewoon naast mijn inzinking. Maar ben nu wel blij geweest met mijn nieuwe baan want zonder dat zou het heel anders zijn afgelopen:(

Ik merk zelf in stressperiodes dat het me juist wel goed doet om te blijven trainen. Het lijkt soms wat tijdverlies (elke minuut dat je niet studeert of werkt lijkt een minuut verloren), maar als je er goed over nadenkt, is de tijd die je spendeert aan studeren veel minder belangrijk dan hoe efficiënt je bezig bent.

En even een halfuurtje iets anders doen (het hoeft niet altijd een uur te zijn), zorgt er meestal voor dat je je daarna veel beter kan concentreren, en je alles ook veel beter onthoudt.

Ik weet niet of je thuis gewichten ter beschikking hebt. Anders: hier vind je een paar tips van oefeningen die je makkelijk thuis kan doen: http://www.stumptuous.com/cms/displayarticle.php?aid=63

Terug
Naar boven