Fitness Seller

Vanaf welke leeftijd werd je met u aangesproken?

justlooking

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Gvd! Ben precies halverwege de 20 en ik merk dat ik plotseling erg veel met het vieze woord "U" word aangesproken. Soms zelfs van meisjes die ik rond de 18 schat.:( (Kan natuurlijk ook dat ik ze wat te oud inschat, je weet hoe het is gesteld tegenwoordig.)

Zo, vanaf welke leeftijd begon je je oud te voelen en werd je met u aangesproken?

Ik werd net meneer genoemd toen ik opzij stapte zodat een fietser langs mij kon rijden terwijl ik aan het joggen was.

aangezien we in belgie het woord 'je' niet gebruiken en de 'u'-s zomaar in het rond gooien, vanaf leeftijd 0;)

Op mijn 13e voor het eerst

Op mn 18de verjaardag.
Een superlekkere meid van 16 vroeg: "Wilt u met me nken?". Toen wist ik meteen wat jailbait betekende.

volgens mij 16, was erg geschokt kan ik vertellen

Vanaf het moment dat ik een stijve plasser kon krijgen.

Eigenlijk al vrij vroeg, denk rond een jaar of 3 al.

Die tijd moet nog komen...

rond 12 in de brugklas.. meerendeel van docenten sprak toen nog bovenbouw aan met u, had nogal veel les van bovenbouwdocenten in mn brugger jaren. op het werk is het ook altijd u of meneer..

Weet ik veel man :roflol:

De 1 zegt het wel en de ander niet.

Toen ik met mijn 13 jaar in een supermarkt werkte als vakkenvuller werd ik ook altijd aangesproken als meneer of u.

Ben 32 en vandaag werd ik 21 geschat. :roflol:
Ik wacht op het moment.

In België heeft "U" veel minder met leeftijd te maken. Hier gebruikt men het vooral om beleefd te zijn, en/of in situaties waarbij men geen familiaire band heeft met de andere persoon. In de zakenwereld zal men bijv. haast altijd U gebruiken ongeacht de leeftijd.

Wanneer je aangesproken wordt met U geeft dat in België louter blijk van respect en beleefdheid.

Zelfs jongeren zullen onder elkaar soms U gebruiken in het midden van een zin.

In België heeft "U" veel minder met leeftijd te maken. Hier gebruikt men het vooral om beleefd te zijn, en/of in situaties waarbij men geen familiaire band heeft met de andere persoon. In de zakenwereld zal men bijv. haast altijd U gebruiken ongeacht de leeftijd.

Wanneer je aangesproken wordt met U geeft dat in België louter blijk van respect en beleefdheid.

Zelfs jongeren zullen onder elkaar soms U gebruiken in het midden van een zin.

Iemand die buiten mijn leeftijdscategorie valt en waarvan ik niet zeker weet of je die met "U" of "jij" moet aanspreken spreek ik gewoon met U aan, verder gewoon jij.

Vroeger hoorde ik mensen nog wel eens U tegen hun ouders zeggen, dat vond ik altijd heel vreemd:p

Iemand die buiten mijn leeftijdscategorie valt en waarvan ik niet zeker weet of je die met "U" of "jij" moet aanspreken spreek ik gewoon met U aan, verder gewoon jij.

Vroeger hoorde ik mensen nog wel eens U tegen hun ouders zeggen, dat vond ik altijd heel vreemd:p

doe ik nog steeds. Is gewoon een uiting van respect naar je ouders toe, naar mijn mening. Het zijn tenslotte geen speelmaatjes van je.

Terug
Naar boven