AndroidHealthClinic

Vaskoworld to Maskoworld🎡

• Topic Starter Topic Starter
Zie alleen feestjes voorbij komen ga eerst maar trainen bolle
:trollfacex:
1. Nu leef ik eens als jou
2. Nu train jij opeens als mij
3. We komen elkaar wel weer tegen

Heb Iphone man, evengoed bedankt.

Potentie

Inmiddels draai ik nu 4 weken op het nieuwe schema, waarvan week 1 bestond uit het aanleren van de oefening. In week 2 en 3 heb ik 2 dagen getraind i.p.v. 4 dagen. Omdat ik op vakantie was.

Training gaat beter, gewichten zijn een stuk omhoog gegaan en er zit meer in. Komende week weer verhogen.

Armen trainen is fijn. In het oude schema (FB) amper gedaan. Evenals weinig accessoires. De 'AYL bar' getest en werkt goed. Kleine aanpassingen maken (grotere gaten boren en stuk afslijpen) en dan is deze perfect.

Notities:
- Chest press voelt niet lekker in m'n linker schouder. Doe een plate loaded. Wellicht een pin loaded machine proberen.
- Cable Tricep OHP; elle bogen hoog houden voor meer ROM en betere stretch.
- Seated leg curl -> lying leg curl
- D handled pec dec; minder ver terugzakken -> last van schouders. Armen strekken bij concentrische fase
- Kettlebell lat raises; handen als 'haken' gebruiken en gewicht niet met hand/arm 'tillen'
- RDL voelt nog ongemakkelijk voor m'n onderrug

1628502708335.png

Gewicht stabiel, ondanks vakantie (veel eten, veel alcohol).

1628503674996.png

To do:

- Komende week nieuwe knee sleeves bestellen, goedkope Ali sleeves zijn ruk. En wrist wraps -> zwakke pols.
- Voedingsplan maken
- Harder trainen

Iemand tips voor de lying leg curl?

Voel de oefening meer in m'n onderrug dan in m'n hamstrings. Is een Matrix apparaat prone leg curl. Mijn oude gym had een seated leg curl wat ik fijner vond, maar ook de lying leg curl daar was fijner.

Weet niet wat de juiste setup is, verschillende standen geprobeerd. Op het filmpje lijkt het prima. De rol mag meer naar de kuiten toe, zodat ik deze niet al het werk doen. Verder zie ik niet direct aanmerkingen, behalve de holling in m'n rug. Kan m'n heup niet goed in het apparaat duwen om te stabiliseren en wordt naar achteren getrokken door het apparaat...

Laatst bewerkt:
Het enige wat ik kan bedenken is die armsteun lager zetten, zodat je rug wat vlakker trekt. Maar soms ligt het gewoon aan het apparaat zelf. Wij hebben bij Big Gym twee lying leg curls van Matrix (beide niet deze uitvoering). De ene voelt heerlijk, de ander k#t, hoe hard ik ook probeer 'm goed af te stellen. Desnoods toch maar weer overstappen naar de seated variant. Of hebben ze die daar niet?

• Like
Waarderingen: Onit
Iemand tips voor de lying leg curl?

Voel de oefening meer in m'n onderrug dan in m'n hamstrings. Is een Matrix apparaat prone leg curl. Mijn oude gym had een seated leg curl wat ik fijner vond, maar ook de lying leg curl daar was fijner.

Weet niet wat de juiste setup is, verschillende standen geprobeerd. Op het filmpje lijkt het prima. De rol mag meer naar de kuiten toe, zodat ik deze niet al het werk doen. Verder zie ik niet direct aanmerkingen, behalve de holling in m'n rug. Kan m'n heup niet goed in het apparaat duwen om te stabiliseren en wordt naar achteren getrokken door het apparaat...

Wat ik zelf vaak doe is been voor been trainen, dan ben je het gewicht meer de baas en kun je de spier per been beter isoleren, zelfde doe ik ook met leg extensions.

Het enige wat ik kan bedenken is die armsteun lager zetten, zodat je rug wat vlakker trekt. Maar soms ligt het gewoon aan het apparaat zelf. Wij hebben bij Big Gym twee lying leg curls van Matrix (beide niet deze uitvoering). De ene voelt heerlijk, de ander k#t, hoe hard ik ook probeer 'm goed af te stellen. Desnoods toch maar weer overstappen naar de seated variant. Of hebben ze die daar niet?
Helaas hebben ze bij onze vestiging geen seated leg curl. Anders had ik die zeker genomen... Is een nieuwe vestiging. Zal wel even aandringen.

Wat ik zelf vaak doe is been voor been trainen, dan ben je het gewicht meer de baas en kun je de spier per been beter isoleren, zelfde doe ik ook met leg extensions.

Dit deed ik voorheen ook. Wellicht een idee om het weer op te pakken. Leg extensions ook altijd unilateraal gedaan. Tegenwoordig bilateraal en voelt fijner voor mijn knieën.

Anklemobility en core stability oefeningen op rustdag. Tevens foam rollen van enkel, kuit en hamstrings. Krijg weer last van m'n knieën, terwijl dit zo goed als weg was tijdens vakantie.

Ankle mobility
Resisted stretch (met elastiek)
Suggesties?

Core stability
Stir the pot
Side plank rotation
Deadbugs

Verder gaan de trainingen top op dit gewicht. :piggy:

Voor het weekend 4 dagen feest op de planning. Na wikken en wegen en goed advies van iemand hier, besloten kalm aan te doen. Op dit moment heb ik liever goede resultaten in de sportschool.

Volgend weekend thuishaven en de week daarop ook weer. Blij dat er toch iets mogelijk is qua festivals.

Precies dit. Idem voor kuiten. En dan het liefst een iets langzamere uitvoering met een goede squeeze. MMC'en to the max like @Skatermarvin

Precies dit. Idem voor kuiten. En dan het liefst een iets langzamere uitvoering met een goede squeeze. MMC'en to the max like @Skatermarvin
Agree.

In m'n vorige schema veel unilateraal gedaan. De uitvoeringen deed ik niet gecontroleerd, geen goede time under tension (TUT). Coach zei dat TUT niet veel meerwaarde heeft. In m'n nieuwe schema train ik a.d.h.v. RIR en TUT. Voelt veel beter, tijd zal het leren of ik gains ga maken

Lief dagboek,

Trainingen gaan beter en beter. Nog steeds niet helemaal rond de 0-1 RIR. Verder gaan de oefeningen beter. Wel nog last van de knieën helaas. Deze week nieuwe SBD sleeves binnen gekregen, kijken of dat iet wat helpt.

De RDL gaat nog moeizaam. De uitvoering is (denk ik) niet goed. Voel m'n onderrug veel i.p.v. de hamstrings. Zelfs op een laag gewicht van 90 kg. Iemand cues om de uitvoering goed uit te voeren? In de bodempositie de glutes samenknijpen en vervolgens 'tillen' met de hamstrings. Toch lukt het niet goed.

1629103854259.png

Gewicht gaat stabiel.

1629104146040.png

Dit was het.

Groetjes

Had dit niet eens gezien lol, in

• Like
Gisteren uit het niets weer last van m'n knieën. Had lower op de planning. Alles evengoed gedaan behalve leg press. Drama weer dus. Meteen gisteren de plaat, bar, assist your lift, of hoe je het ook wilt noemen uitgeprobeerd. Kreeg veel reacties van mensen dat ze het een dik ding vonden. Of ze bedoelde mij, kan ook.

Gewicht is na dit weekend gezakt met 2kg. Verder deze week 4x achter elkaar trainen i.p.v. wat rustdagen, doordat ik maandag en dinsdag kermis (lees: feest) had. Niet optimaal maar het moet.

Morgen thuishaven op de planning, dat zal ook weer invloed hebben op herstel. Heb het er voor over om een feestje mee te mogen pakken dit jaar :emo:

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Apw
Week 6/8:

Deze week over het algemeen prima sessies gedraaid. Had er meer uitkunnen halen, vooral de eerste training. Kermis, alcohol, weinig slaap en veel werk heeft z'n impact gemaakt. Merkte het duidelijk terug. Naarmate de week vorderde gingen de sessies beter. Kniepijn was aanwezig, gelukkig de leg extensions wel kunnen doen. De Leg press niet uitgevoerd. Op sommige oefeningen extra setjes komende week. Nooit gedacht dat ik dat aan zou kunnen, aangezien ik tijdens de FB trainingen niet zoveel oefeningen deed.

Afgelopen weekend Thuishaven met 750 mensen gehad. Was prima. Geen wachtrijen en dergelijke. Sfeer was wel anders dan anders, omdat het toch wel rustig was. Verder prima vermaakt. Hopelijk heeft het niet al te veel invloed op de trainingen.

1629703614785.png

Voor de kniepijn, ik zat zelf te denken aan het patellofemoral pain syndrome. Komt erg overeen.

Van het weekend niet veel gezeten en had een stuk minder last. Vandaag zit ik op kantoor en voel de pijn al. Ben ook een tijd naar de fysio geweest. Daar hebben zij dit niet geconcludeerd, zou overbelasting geweest zijn i.c.m. een slechte rompstabiliteit. Was een tijd een stuk minder, maar het komt weer terug. Rompstabiliteit lijkt mij dan ook niet erg voor de hand liggend. Zit de afgelopen weken veel op kantoor, dus dan kan misschien de oorzaak zijn.

Iemand hier bekend mee?

Leg press vervangen door leg extensions. Knieën rust geven. Laatste redmiddel zal zijn het vervangen van de RDL. Volgende week deload, kijken wat dat gaat brengen. Daarna 2e meso en de cut erin.

Op welke dagen zijn de kaartverkoop van thuishaven?

• Like
Terug
Naar boven