XXL Nutrition

Sticky Vechtsport Random Hangout Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Oh sorry, je hebt het alleen over dat gevecht. Dan heb je gelijk.
 
Alistair Overeem

2x in zn carriere boven de 50 total strikes...

en nu cain:

Cain Velasquez

haalt meer total strikes in 1st round finishes dan overeem in decisions...
 
Mir is zelfs free agent nu
 
ik ben ook overeem niet aan het afzeiken, met zon kin kan je niet anders en idd, die ene rake, accurate klap is genoeg... maar overeem is een vechter waar je je 4m50 bij verveeld voor 10 sicke secondes, ik hou er gewoon niet van :)
 
u wot m8?

FightMetric: Overeem vs. Werdum II Official FightMetric Statistics

46 strikes thrown in 3 rondes, dat is minder dan 15 strikes per ronde, minder dan 5 per minuut en dan hebben we het nog over total strikes, niet eens significant!

Alistair Overeem

2x in zn carriere boven de 50 total strikes...

en nu cain:

Cain Velasquez

haalt meer total strikes in 1st round finishes dan overeem in decisions...
Cain is de meest actieve striker in alle divisies. Hetgeen gewoon compleet bizar is, maar dat is statistisch dus totaal niet relevant.

Reem staat op 8 in HW met strikes per minuut en is by far de meest accurate striker in de UFC. Ik zie het punt even niet dus. Het zijn HW's. Die kunnen niet als gekken tekeer gaan, gewoon kwestie van simpele natuurkunde. Maar Reem inactief noemen is gewoon cijfermatig heel ver van de waarheid.

Of je moet willen dat ie gaat slaan alleen maar om het slaan. Maar dit zijn cijfers die echt uitstekend zijn.
 
Reem feint gewoon heel veel tegenwoordig. Dat doet hij uitstekend, hij gooit genoeg en is superaccuraat. Dat is gewoon heel anders dan Cain die niet feint en headfirst gaat. Andere skillsets. Ik zie het probleem niet.
 
Er is ook geen probleem denk ik, gewoon allemaal fans met een afwijkende mening (gelukkig).
 
maar wat vind jij dan van het letterlijjk " wegjoggen" ? Verschrikkelijk man... En top 6 in een kak-divisie zegt niks, buiten stipe, werdum, cain en jds is niemand het kijken waard... Nganou is overrated...

en trouwens hw, hw, de limiet is 265 dus laten we niet doen of het olifanten van 150kg zijn
 
overeem is wel behoorlijk buff trouwens (+-115kg droog ofzo?) maar niet bizar groot of zwaar
 
Ngannou moeten we gaan zien, daar verwacht ik zelf wel wat van.
En Overeem is wel een kilo of 10 vet vrije massa kwijt sinds hij strenger gecontroleerd wordt. Kijk maar eens naar de tijd dat hij tegen Badr vocht in Japan en zijn afgelopen mma wedstrijden. Verschil is ziek.

Dat wegjoggen is verschrikkelijk, echt om te huilen was dat. Maar het scheelde echt helemaal niks of hij had die titel wel gehad Toen Miocic op zijn knieën zat en hij de guillotine wilde inzetten, toen had hij hem met een paar tikken gewoon gehad.
En Cain is natuurlijk ongelofelijk, maar ook ongelofelijk blessuregevoelig en ik denk ook ongelofelijk minder met strengere dopingcontrole. Buiten de top 6 is het een stuk minder in HW maar MW daarentegen is echt superhoog niveau. Ik ben al een tijd fan van Withtaker en hij pakte hem ook nog.
 
Overeem vecht naar zijn capaciteiten en doet het gewoon hartstikke slim. Begrijp dat de neutrale kijker en mindere liefhebber van vechtsport hier niet van houdt. Ik kijk er ook als fan naar en met spanning met de gedachte dat Overeem niks moet doen als de tegenstander ook niks doet, kans afwachten en inderdaad even weglopen als het link wordt.
Laten we eerlijk zijn, hij moet wel met die kin anders zou hij een 2e James Thompson worden. Ik denk dat de Overeem van 2009 - 2011 in mma de beste vechter is die het mma heeft gehad samen met Jones.
 
Overeem vecht naar zijn capaciteiten en doet het gewoon hartstikke slim. Begrijp dat de neutrale kijker en mindere liefhebber van vechtsport hier niet van houdt. Ik kijk er ook als fan naar en met spanning met de gedachte dat Overeem niks moet doen als de tegenstander ook niks doet, kans afwachten en inderdaad even weglopen als het link wordt.
Laten we eerlijk zijn, hij moet wel met die kin anders zou hij een 2e James Thompson worden. Ik denk dat de Overeem van 2009 - 2011 in mma de beste vechter is die het mma heeft gehad samen met Jones.

Dit meen je hoop ik niet?
 
Nee daar ga ik ook niet in mee nee.
 
de beste vechter ooit is heel moeilijk te zeggen... een lightweight zal vaak sneller en dynamischer zijn maar niet de power hebben van een big guy :P
 
Tja, Mighty Mouse zou het dan zelfs kunnen zijn.
Maar voor mij is dat Jones, zeker als hij stopt met cutten en naar HW gaat. Baddest man on the planet dan denk ik. Nu moet je Miocic die credits geven, al had Alistair hem toen hij op zijn knieën zat kunnen afmaken met GnP.
 
jbj is 1 van de grootsten allertijden, dat is duidelijk... enige wat je op sportief vlak tegen hem kunt hebben is dat ie relatief weinig "gelijkwaardige" tegenstand heeft gehad... Hij heeft de grootste namen in LHW gehad, maar de meeste past their prime... Niet dat ik denk dat hij anders niet gewonnen had trouwens, maar tot het afgelopen gevecht heeft hij elke tegenstander die enigsinds gelijkwaardig was gepakt op deciscion (DC 1, Gus, Rashad)... Ach wat lul ik eigenlijk, dit is dingen zoeken, jones is right up there!

Sowieso heb je beste en grootste, zit groot verschil tussen... Mannen als BJ Penn, Chuck Liddel, etc. zijn legendes en misschien wel de grootste mma vechters ooit door hun impact op de game en hun epische fights, maar als je naar records kijkt zit er nu zat in de ufc wat beter is... Beetje vergelijkbaar met dat Ali "the greatest" is maar mannen als Larry Holmes en Big George Foreman veel betere (en langere) records hebben!

Trouwens, de grootste imo blijft Dan Henderson, van Yvel en Renzo Gracie in openweight, tot mannen als Bisping, Belfort, Franklin en Shogun in middle en light heavyweight en dan ook nog een carrierepiek toen hij fedor versloeg op heavyweight. De man heeft op elk gewicht gevochten, geknokt tot ver in de 40. Een carriere van 19 jaar, die pas begon nadat hij al 2x op de olympische spelen heeft gestaan als worstelaar. Als je vechtsport carriere begint in 1987 (worstelen) en eindigt in 2016 (mma) dan ben je voor mij de grootste ooit, ondanks records, belts etc.!
 
Voor mij ben je dan meer een Dirk Kuyt en geen Johan Cruijff. Dat bedoel ik met alle respect naar Hendo
 
Dit meen je hoop ik niet?

Zeker wel, de Overeem vanaf de partij tegen Crocop tot aan 2011-12 was steengoed ik geef hem in zijn prime tijd tegen elke vechter minstens 51% kans om te winnen.
 
Voor mij ben je dan meer een Dirk Kuyt en geen Johan Cruijff. Dat bedoel ik met alle respect naar Hendo

Ja, leuke carriere en legende maar kan toch niet groter zijn dan Jones lijkt me.
 
Iemand ervaring met grappling dummies? Ik zou er een willen aanschaffen om terug eens mijn techniek en mobiliteit wat op te kuisen. Mogelijk ga ik in de toekomst terug portieren ivm flexijobs.

En waar ik matten zou kunnen kopen, ik had vroeger zo matten voor de kleuterklas bedoelt die in elkaar schuifden, ideaal om op te rollen, maar ik weet niet hoe die noemen en de oude liggen ergens bij een ex thuis.
 
Back
Naar boven