XXL Nutrition

veel bf verliezen

jongbelegen

Cool Novice
Waardering
0
Hallo ik wil zoals veel jongens hier een mooi lichaam krijgen. Ik wil alleen niet een echt bodybuilder lichaam dus dikke armen, hele brede rug, brede nek etc. Wat ik wil is een mooi atletisch afgetraind lichaam (droog). Ik denk dat ik nu rond de 12-13 % bf zit en ben wel al enigszins afgetraind. Nu wil ik voor de zomer, maar eigenlijk al in een paar maanden (3-4 denk ik zelf aan) naar minimaal 9% bf. Ik ben niet ervaren en heb ook weinig kennis over bodybuilding, maar denk wel dat dit natuurlijk een onhaalbaar doel is.

Ik ben 17, weeg z'n 75 kilo en ben 1.84. Voeding is belangrijk, maar dat vind ik moeilijk. Ik ben plan om de maand december normaal te eten dus ook gewoon zondigen, maar vanaf 1 januari een goed voedingsschema ga maken met 1-2 zondig dagen (vrijdag en zaterdag).

Mijn trainingsplan:
- Ik doe 3x per week intensief kickboksen van 1.5 uur. Tijdens mijn training doe ik veel cardio en ook regelmatig oefeningen als sit-ups en push-ups. Ik denk ook dat je vanzelf je schouders traint door al het slaan en de houding.
- Dit klinkt heel weinig, maar ik ben van plan slechts 2x per week te gaan trainen. Ik heb gehoord dat je bij het kickboksen explosief en snel moet zijn en fitnessen in je nadeel kan werken.

Een dag wil ik 15-20min cardio (rennen op de lopende baan), benen trainen door leg press (maar veel reps en weinig gewicht), volledige buikspieren (verschillende soorten sit-ups en gebruik maken van de apparaten), rug trainen (ik denk dat ik dit ga doen met de apparaten).

De andere dag wil ik 15-20min cardio, borst (ik denk aan chestpress veel reps weinig gewicht/cable flyes/flat bench press maar dan veel reps en explosief/dips), triceps, traps.

Ik ga niet op de dagen trainen dat ik ook kickboks, maar ik hoop dat ik hiermee verder kan., Zouden jullie mij advies kunnen geven of dit gaat werken of complete bullshit is. En hoe ik het dan wel kan doen.

Complete bullshit.
Met die manier van trainen ga je geen tot nauwelijks spiermassa aankomen, en met jouw stats ben je zo schriel als een Ethiopiër dan, helemaal als je ook nog gaat cutten.

Dat je van zwaar trainen log en traag wordt is natuurlijk gelul, 100meter sprinters op hoog niveau zijn dikwijls monsters en toch rete snel.
Ook in MMA ed op hoog niveau zie je fysieken waar menig forumlid jaloers op is.

Als je een atletisch lichaam wil ga je beter fatsoenlijk trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Complete bullshit.
Met die manier van trainen ga je geen tot nauwelijks spiermassa aankomen, en met jouw stats ben je zo schriel als een Ethiopiër dan, helemaal als je ook nog gaat cutten.

Dat je van zwaar trainen log en traag wordt is natuurlijk gelul, 100meter sprinters op hoog niveau zijn dikwijls monsters en toch rete snel.
Ook in MMA ed op hoog niveau zie je fysieken waar menig forumlid jaloers op is.

Als je een atletisch lichaam wil ga je beter fatsoenlijk trainen.

oke das duidelijk. Ben het er wel neit mee eens dat je denkt dat ik zo schriel als een Ethiopier ben. Ik ben juist erg breed en groot gebouwd alles behalve schriel dus ik weet waarom je dat uit mijn stats haalt?

Ik vind je voorstel best reëel... ik zou zeggen ga het een tijdje proberen en kijk hoe het uitpakt.

De hoeveelheid training klinkt prima met de rest van je activiteiten, ik zou wel wat meer kijken naar losse gewichten (squats in plaats van leg press, dead lifts en bent over rows in plaats van apparaten bijvoorbeeld), juist met jouw sport wil je zeker ook de kleine spiertjes en je algemene conditie trainen.

ik heb niet alle reacties gelezen maar kracht training werkt idd in je nadeel

laag gewicht veel herhalingen en explosief trainen (bv jumping squats en dergelijke tijdens je benen training)
3 dagen aan fitness doen ipv 2 en elke keer direct NA de training je cardio doen
veel buik en onderrug trainen

waarom zou je pas 1 jan beginnen met een goed dieet, als je maand december van alles gaat eten begin je met een achterstand. maar goed dat is jou keus, als je droger wilt worden is zoals je zegt een goede voedingsschema belangrijk, je moet hoog in je eiwitinname zitten. De eiwit haal je uit verschillende simpele producten, magere kwark, soja, kip, quinoa e.d. Daarnaast is het belangrijk voldoende te rusten, je zou als supplement nog wat creatine kunnen gebruiken. Daarnaast is het belangrijk om dagelijks zeker 2.5l water te drinken. En idd je moet laag in het gewicht zitten en hoog in je reps, daarna minimaal 30 min cardio binnen je hartslagzone. Maar discipline en doorzettingsvermogen bij dit alles is net zo belangrijk suc6

• Topic Starter Topic Starter
waarom zou je pas 1 jan beginnen met een goed dieet, als je maand december van alles gaat eten begin je met een achterstand. maar goed dat is jou keus, als je droger wilt worden is zoals je zegt een goede voedingsschema belangrijk, je moet hoog in je eiwitinname zitten. De eiwit haal je uit verschillende simpele producten, magere kwark, soja, kip, quinoa e.d. Daarnaast is het belangrijk voldoende te rusten, je zou als supplement nog wat creatine kunnen gebruiken. Daarnaast is het belangrijk om dagelijks zeker 2.5l water te drinken. En idd je moet laag in het gewicht zitten en hoog in je reps, daarna minimaal 30 min cardio binnen je hartslagzone. Maar discipline en doorzettingsvermogen bij dit alles is net zo belangrijk suc6

dankjewel voor je advies! Ik heb de komende tijd heel veel vrije tijd en ben van plan er flink tegen aan te gaan. Ik zit nu op zn 73-75kg en wil dit naar 80 krijgen.

ik ben in ieder geval serieus*. Ik ga het proberen en ik zal de komende maanden wel zien. Trouwens grappig dat veel mensen hier op t forum zitten om andere te bezeiken.

Komt misschien omdat je op een bodybuildforum zit en vervolgens zegt dat je niet op een bodybuilder wilt gaan lijken?

In een maand van 75 naar 80 kg? Succes

dankjewel voor je advies! Ik heb de komende tijd heel veel vrije tijd en ben van plan er flink tegen aan te gaan. Ik zit nu op zn 73-75kg en wil dit naar 80 krijgen.

Aankomen in spiermassa zal je met dit schema nauwelijks lukken, laat staan 5+ kilo. Train gewoon met voldoende intensiteit en maak bij krachttraining setjes van 8-12 herhalingen en cardio na de krachttraining. Die explosiviteit compenseer je wel met je andere trainingen. Je zult hier echt geen hulk van worden neem dat maar van me aan.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven