XXL Nutrition

Veel en weinig herhalingen

Killy

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.015
Heee,
Ik ben zo'n persoon die alles wilt, massa, explosieve kracht en conditionele kracht.

Ik train al half jaar, begin goed op mijn voeding te letten. Al wat kilotjes aan spier aangekomen en heb een laag vet percentage (5.9%).
In mei ga begin ik aan mijn opleiding tot luchtmobieler en ben daar ook hard voor aan het trainen.

Momenteel train ik voornamelijke weinig herhalingen, maar aangezien ik bij defensie wel iets vaker dan 6-8x een gewicht moet optillen denk ik dat ik nu ook oefeningen met meer herhalingen in mijn trainigsschema moet toevoegen (?).
Ook wil ik wat in massa aankomen (niet extreem).

Dus mijn vraag is, hoe moet ik dit aanpakken?
bv, 2 sets met zwaar gewicht 6-8 en dan een lichter gewicht 10-15x?
Of gewoon 2 oefeningen doen 1 met veel herhalingen, ander met weinig.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen,

Sportieve groet
Maarten

een schema met veel, dan met weinig, gwn afwisselen,
en omdat je 75kg weegt bij 192 zal je dan ook wel massa aankomen, suces bro!

Als je alles mee wil nemen, moet je gaan periodiseren.
Je zou bijvoorbeeld eerst 6 weken lang op spierconditie gaan trainen, daarna 6 weken massa trainen en dan 6 weken kracht.

Spierconditie: 12 reps of meer.
Kracht: 1 -5/6 reps
Massa: 7/8 - 10 reps

De training die je bij Defensie krijgt, is in hoofdzaak conditioneel. Je gaat oneindig veel kunnen pompen, optrekken en jumping jacks, sit-ups, ... mogen doen. Deze oefeningen zijn voor een gevorderde krachtsporter geen kracht- noch massabouwers, maar zuiver uithouding. Blijf gewoon volgens je huidig schema verder trainen, je hebt nooit genoeg kracht. Met je 75kg voor 1m92 en zo'n laag vetpercentage lijk je me vrij "ecto", dus maak je geen zorgen dat je te "zwaar" gaat zijn.