XXL Nutrition

Veel en weinig herhalingen

Killy

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.015
Heee,
Ik ben zo'n persoon die alles wilt, massa, explosieve kracht en conditionele kracht.

Ik train al half jaar, begin goed op mijn voeding te letten. Al wat kilotjes aan spier aangekomen en heb een laag vet percentage (5.9%).
In mei ga begin ik aan mijn opleiding tot luchtmobieler en ben daar ook hard voor aan het trainen.

Momenteel train ik voornamelijke weinig herhalingen, maar aangezien ik bij defensie wel iets vaker dan 6-8x een gewicht moet optillen denk ik dat ik nu ook oefeningen met meer herhalingen in mijn trainigsschema moet toevoegen (?).
Ook wil ik wat in massa aankomen (niet extreem).

Dus mijn vraag is, hoe moet ik dit aanpakken?
bv, 2 sets met zwaar gewicht 6-8 en dan een lichter gewicht 10-15x?
Of gewoon 2 oefeningen doen 1 met veel herhalingen, ander met weinig.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen,

Sportieve groet
Maarten

een schema met veel, dan met weinig, gwn afwisselen,
en omdat je 75kg weegt bij 192 zal je dan ook wel massa aankomen, suces bro!

Als je alles mee wil nemen, moet je gaan periodiseren.
Je zou bijvoorbeeld eerst 6 weken lang op spierconditie gaan trainen, daarna 6 weken massa trainen en dan 6 weken kracht.

Spierconditie: 12 reps of meer.
Kracht: 1 -5/6 reps
Massa: 7/8 - 10 reps

De training die je bij Defensie krijgt, is in hoofdzaak conditioneel. Je gaat oneindig veel kunnen pompen, optrekken en jumping jacks, sit-ups, ... mogen doen. Deze oefeningen zijn voor een gevorderde krachtsporter geen kracht- noch massabouwers, maar zuiver uithouding. Blijf gewoon volgens je huidig schema verder trainen, je hebt nooit genoeg kracht. Met je 75kg voor 1m92 en zo'n laag vetpercentage lijk je me vrij "ecto", dus maak je geen zorgen dat je te "zwaar" gaat zijn.

Voorbereiden op standaard militair trainen, kan je door zoveel mogelijk te gaan duurlopen, elke dag pompen, optrekken en sit-ups te doen. Zoek een goed schema op een loopforum ofzo.

Verder verklaar ik je volledig voor gek om bij het leger te gaan, maar dat heeft volgens mij lichtjes te maken met mijn anarchistische aard...

• Topic Starter Topic Starter
Tja, ik loop nog steeds met volk en vaderland ergens in mijn achterhoofd :)

Bedankt voor de goede tips tot dusver

Tja, ik loop nog steeds met volk en vaderland ergens in mijn achterhoofd :)

Bedankt voor de goede tips tot dusver

Tja, ik ben Belg dus ik woon in een land dat er geen is en ik heb een nationaliteit die ze rond 1830 hebben uitgevonden.

Als ik me niet vergis, hebben toen een paar burgers het Nederlands leger een stevig pak slaag gegeven. Vermoedelijk gaat je militaire training dus niet teveel voorstellen :-) :-)

ow ow, gaan we weer oude koeien uit de sloot halen? :P

En dan nog, wat doe jij in je eentje tegen een paar burgers ?
Want ik neem aan dat ze geen legertje hebben geslagen :o

Je kan misschien wel alles willen maar of het ook mogelijk is weet ik niet. Maar je kan doen wat pedroo zegt

"Als je alles mee wil nemen, moet je gaan periodiseren.
Je zou bijvoorbeeld eerst 6 weken lang op spierconditie gaan trainen, daarna 6 weken massa trainen en dan 6 weken kracht"

Maar je wordt dan niet de sterkste, de grootste of de gene met het meeste conditie. Ons lichaam is daar helaas niet voor gemaakt.

Vergeet niet op je voeding te letten^^

Succes

Als je een triple sixty kan doen kom je dr wel.

d.w.z. 60 pushups, 60 starjumps en 60 situps achtermekaar door.

Voor in het leger laag in herhalingen, met hoge gewichten. Kracht zul je nodig hebben.

Voor de AMOL kan je beter je spierconditie trainen. Je hoeft niet zwaar te kunnen tillen, spierconditie en uithoudingsvermogen is veel belangrijker dan zwaar te kunnen liften bij defensie.. Ik zou gewoon fullbody 3 x pw pakken met veel reps. Daarnaast natuurlijk gewoon je hardlopen/situps/opdrukken/optrekken doen.

Mijn maat zit bij luchtmobiel en traint bewust op kracht? Vandaar dat ik dat dus adviseer.

yeah en ik ben 7,5 jaar marinier geweest en sport instructor.

kracht is leuk voor ernaast wanneer je t kunt opbouwen maar ook voor de luchtmobiel heb je er in principe in de basis geen ene drol aan vooral als je je aant t voorbereiden bent voor de opleiding moet het bijzaak zijn en niet hoofdzaak.

yeah en ik ben 7,5 jaar marinier geweest en sport instructor.

kracht is leuk voor ernaast wanneer je t kunt opbouwen maar ook voor de luchtmobiel heb je er in principe in de basis geen ene drol aan vooral als je je aant t voorbereiden bent voor de opleiding moet het bijzaak zijn en niet hoofdzaak.

Ik zal het dan eens doorgeven aan hem.... :D
Misschien dat ik dan ooit weer meer bankdruk dan hem.. :)

En dan nog, wat doe jij in je eentje tegen een paar burgers ?
Want ik neem aan dat ze geen legertje hebben geslagen :o

Ken je geschiedenis jongeman:

Een opvoering van de opera La Muette de Portici van Daniel Auber op 25 augustus 1830 lokte een opstand van de Franstalige burgerij uit, gevolgd door volksrumoer. Het Nederlandse regeringsleger reageerde, maar was niet voorbereid op een guerrillaoorlog in de nog middeleeuwse straten van de steden. Na gevechten her en der geraakte het leger in ontbinding en werd het bijna geheel uit de zuidelijke provincies verdreven.

You guys got your ass kicked and we'll kicked it again if we have to... :D

Jongens, misbruik mijn post niet zo :)

Waarom lopen al mijn forum post altijd uit tot een politieke discussie, is het iets aan mijn uitstraling ofzo?

Terug
Naar boven