AndroidHealthClinic

Nieuws Veel jongeren hebben geen benul van te verwachten inkomen.

hoe ziet je toekomst eruit als RA zijnde?

---------- Post added 12 April 2012 at 22:22 ----------

doe momenteel accountancy vandaar:)

• Topic Starter Topic Starter
Grappig, enige wat ik gezegd hebt is dat een trader een start salaris heeft van 50-75k en daarop nog een bonus.

Is ook zo, de echt goede traders zitten daar nog ver boven.

Om dat als startsalaris te krijgen moet je wel van goede huize komen en een groot gedeelte van de traders of stockbrokers valt in een vroeg stadium al af als de resultaten maar enigszins tegenvallen. Ken twee gasten die het wel gemaakt hebben maar het uitvalspercentage in de eerste maanden blijft hoog.

Als je eenmaal binnen bent bij een grote firma is er amper een limiet aan de verdiensten. Zeker niet als je in The City of op Wallstreet aan de slag kan.

Als jongens 14-15 zijn dan willen ze allemaal auto's in elkaar zetten en vliegtuigen ontwerpen.

Naarmate ze ouder worden dan zien ze dat het geen **** oplevert, je studeert en werkt harder en langer voor hetzelfde geld als iemand die Bedrijfskunde of Management doet, je kan een auto van de zaak vergeten en echt innovatief werken lukt met het 3:1 verhouding van managers:ingenieurs ook niet deze dagen. Tel daarbij het hoge autismegehalte op, nerdimago en antwoord maar eens met nee als je vrienden je weer vragen om hun pc/tv te repareren omdat je 'zo goed met je handen bent'.

Het leven draait nou eenmaal om brood verdienen. Dan kan je het beste zo min mogelijk werken en zoveel mogelijk verdienen. Aan je auto sleutelen kan je in je vrije tijd doen.

De wil van jou om te reageren verbaast me en dan vooral op mijn reactie zo'n reactie. Je herhaalt constant de voordelen van managers en doet alsof iederee accountant moet worden om aan zijn brood te komen, verder geef je aan werktuigbouwkunde gestudeerd te hebben en daarna zeg je hier 'aan je auto sleutelen doe je maar in je vrije tijd', dit klinkt niet als een techneut.

Sterker nog, ik denk dat je een economie mannetje bent en het is treurig om te zien hoe jullie na zoveel focus op marketing nog niet eens een overtuigend overkomen op een forum. Of ben jij een minder geslaagd individu in die branche? Je bent doorzichtig voor kinderen :)

Het is een speculatie, kan er naast zitten maar dat je 4 jaar terug al liep te zeuren op fok met posts met dezelfde inhoud is dan ook wel erg toevallig, niet?

Ik ken ook iemand die is trader. Zit bij een aardige firm, heeft een mooi huis en rijdt een mooie auto. Verder ziet niemand hem ooit omdat hij alleen maar werkt. Vanaf zijn 20e heeft hij eigenlijk geen leven meer. Gaat naar de h**ren, geen tijd zijn geld uit te geven en zijn ''maten'' ziet die ook weinig. Zo zal dat voor hem een tijdje nog zijn, maar het is ook neit alles zo een leven. Je kan misschien met je 40e wel stoppen met werken als je het goed doet maar dan ben je gewoon je hele jeugd kwijt en die kan je met al die 0'en op je rekening niet terugkopen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ken ook iemand die is trader. Zit bij een aardige firm, heeft een mooi huis en rijdt een mooie auto. Verder ziet niemand hem ooit omdat hij alleen maar werkt. Vanaf zijn 20e heeft hij eigenlijk geen leven meer. Gaat naar de h**ren, geen tijd zijn geld uit te geven en zijn ''maten'' ziet die ook weinig. Zo zal dat voor hem een tijdje nog zijn, maar het is ook neit alles zo een leven. Je kan misschien met je 40e wel stoppen met werken als je het goed doet maar dan ben je gewoon je hele jeugd kwijt en die kan je met al die 0'en op je rekening niet terugkopen.

It's a way of life, in dit geval er op gericht om veel geld te verdienen. Zo anders is het niet als iemand die volledig is toegewijd aan zijn sport en daardoor bijna alles opzij zet.

Het moet je in ieder geval liggen maar om ergens succesvol in te zijn zal je meestal offers moeten brengen.

Ja dat is ook zo.. Maar iedereen doet altijd maar alsof zo'n situatie heilig is maar er is altijd een keerzijde.

De wil van jou om te reageren verbaast me en dan vooral op mijn reactie zo'n reactie. Je herhaalt constant de voordelen van managers en doet alsof iederee accountant moet worden om aan zijn brood te komen, verder geef je aan werktuigbouwkunde gestudeerd te hebben en daarna zeg je hier 'aan je auto sleutelen doe je maar in je vrije tijd', dit klinkt niet als een techneut.

Sterker nog, ik denk dat je een economie mannetje bent en het is treurig om te zien hoe jullie na zoveel focus op marketing nog niet eens een overtuigend overkomen op een forum. Of ben jij een minder geslaagd individu in die branche? Je bent doorzichtig voor kinderen :)

Het is een speculatie, kan er naast zitten maar dat je 4 jaar terug al liep te zeuren op fok met posts met dezelfde inhoud is dan ook wel erg toevallig, niet?

Lastig he, andermans mening verkroppen?

Neehoor want ik studeer nog niet, bedankt voor je krappe reactie.

Zoals m'n opa altijd zei: 'er zijn 2 dingen belangrijk in het leven: de duit en de fluit'.

hoe ziet je toekomst eruit als RA zijnde?

---------- Post added 12 April 2012 at 22:22 ----------

doe momenteel accountancy vandaar:)

Best pittig. Leren naast je werk de eerste jaren, maar wel gelijk na je studie een baan en alles wat daarbij hoort en volop mogelijkheden om hogerop te komen.

Wel ook werk wat je qua inhoud erg leuk moet vinden, want het is gewoon hard werken.

pb Naomi hier eens, die is er ook mee bezig.

---------- Post toegevoegd Fri 13 Apr 2012 om 09:34 ----------

+1

Zoals trouwens in de meeste beroepen waar goed geld te verdienen is.

Als je er al niet voortijdig uitgegooid wordt.

Mijn opa zei altijd: Van hard werken ga je niet dood, maar je wilt het risico niet nemen:D

Je moet wel bepaalde dingen onderscheiden. Een trader werkt tijdens markturen en dan nog +1~1.5u voor én na markturen. Die maken helemaal niet zo'n zieke uren.

IB (M&A wordt hier vaak mee bedoeld) daarentegen is client-gericht, waardoor je altijd (ja, letterlijk 24/7) klaar moet staan om op te komen dagen. Die gasten maken dan ook belachelijk veel uren, vooral in dealtime. Normaliter zullen ze een 60u per week draaien, in dealtime kan dat tijdelijk stijgen naar 80 en in extreme gevallen 90~100.

In beide gevallen verdien je bij bulge bracket banken veel geld, M&A startsalarissen in londen zijn 50k eur met een bonus van 30-70k afhankelijk van het aantal deals/de markt/hoe goed je bent. Een trader heeft zijn lot in principe in eigen handen, al is het bedrag waar je mee kan traden sterk gelimiteerd in het begin. Als je het goed doet ga je geleidelijk omhoog in het vrije bedrag waar je mee mag traden, dus kun je ook een hogere bonus binnen halen. De bonus is trouwens niks meer of minder dan een middel om je bij de firma te houden, het is niet dat ze je willen "belonen" o.i.d. Geen bonus betekent meestal dus "gelieve op te rotten".

Dan heb je nog een nieuw ras, "quants", ook wel "rocket scientists" genoemd. Alleen weggelegd voor wiskundige geniën met PhD's in wiskunde/fysica/CS of MFE's van elite universiteiten. Startsalarissen voor die jongens liggen rond de 75K, met bonussen die wild variëren. Het is niet gek om na 5 jaar 300-500k per jaar te verdienen als je het goed doet.

Proof: http://www.wilmott.com/categories.cfm?catid=5 (die vacatures zijn echt, die bedrijven betalen daar zelfs voor geloof ik)

Goed online kunnen pokeren. :D

Toch blij dat ik niet de ambitie meer heb om zoveel mogelijk geld te gaan verdienen later. Als ik zo'n post van Isnogood hierboven lees, bleh.

Ga ergens in weekendploegen werken in een fabriek ( zaterdag 12 uur en zondag 12 uur werken en je word fulltime betaalt tussen de 1600 en 1800 netto ongeveer)

En in de week ga je gewoon in zwart werken

Zo zit je vlug rond de 3k € per maand

Ga ergens in weekendploegen werken in een fabriek ( zaterdag 12 uur en zondag 12 uur werken en je word fulltime betaalt tussen de 1600 en 1800 netto ongeveer)

En in de week ga je gewoon in zwart werken

Zo zit je vlug rond de 3k € per maand

Ik heb eens gelezen dat roughnecks in Sidney in de mijnen tot wel 2 ton per jaar kunnen verdienen. Velen hebben hun middelbare school nie teens afgemaakt...

Wellicht emigreer ik :banana:

Terug
Naar boven