AndroidHealthClinic

Nieuws Veel jongeren hebben geen benul van te verwachten inkomen.

zorgen dat je gecertificeerd laswerk mag doen. Lassen aan oa pijpleidingen onder 40 bar gas.....Waar dan rontgen foto's van gemaakt worden van de lassen. Dus begin maar met alle niveau's tig van het NIL te halen. Daarna moet je je inschrijven bij bureau's die werk verzorgen op platforms. Oja je moet ook nog ff je offshore training (3 tot 5 dagen afhankelijk van het land)/ medische keuring halen.

thx, mijn zwager wil offshore gaan lassen, ik weet dat ´ie al van die lassen doet met rontgenfoto´s. Zal is vragen wat íe al heeft van dat NIL gebeuren.

Mooi gespeculeerd maar ik ben afgelopen jaar nog in Thailand geweest. Maar leg uit, wat is je punt?

Mijn punt was dat leerlingen niet zomaar een verkeerd beeld hebben van het te verwachten inkomen. Dit heeft te maken met de levensstijl die zij voor zichzelf verwachten, normaal vinden en ook vinden dat ze dat allemaal verdienen ongeacht capaciteiten. Daarop zei ik dat velen eens zouden moeten gaan reizen om een beter beeld te krijgen van geluk.

In NL zijn velen bezig met het continue vergaren van materiale zaken en ook daar een groot gedeelte van het geluk aan af te meten. Als voorbeeld gaf ik aan dat in Thailand er taxichauffeurs zijn die het wel mooi vinden als ze genoeg verdient hebben en dan gaan liggen slapen. Dit was een voorbeeld om te laten zien dat men daar een andere instelling heeft en vaak van dag tot dag leeft. Mensen zijn geneigd in deze landen om geluk te ervaren uit andere zaken op het moment dat ze kunnen overleven en niet de prioriteit stellen in het continue vergaren van meer. Ik ben het er ook mee eens dat deze instelling in veel landen leidt tot een langzamere ontwikkeling dan in ons land, maar ik zie dat niet noodzakelijk als een slecht iets.

Als jongeren reizen en ook ervaren dat mensen geluk kunnen ervaren zonder blackberry, flat screen, bmw en nike's maar gelukkig kunnen zijn als de kinderen gezond zijn en ze 3x eten hebben denk ik dat ze een groot goed hebben ervaren. Ook denk ik dat ze beter leren waarderen wat ze hebben als ze echte armoede ervaren.

Ik weet niet waar je allemaal bent geweest Gijs, maar in de 'arme landen' zijn mensen echt niet zo dolgelukkig. Er zijn best voorbeelden van leuke landen waar het lekker zonnig is en waar mensen met een grasspriet onder de boom liggen te chillen en geen 'westerse zorgen' hebben. Maar er zijn meer landen waar mensen geen rooie cent hebben en doodvriezen op straat omdat ze geen onderdak en ziektekosten kunnen betalen.

Dat mensen in NL ongelukkig lijken te zijn, zijn luxe problemen. Als je geen eten en onderdak hebt, heb je geen zorgen over spanningen op de werkvloer of dat je je verveelt op zaterdag avond. Dat veel mensen met minder tevreden zijn en een pluk de dag instelling hebben is mooi. Maar ga maar eens reizen buiten de leuke backpackers gebieden, dan tref je een wereld vol armoede en ellende aan.

De tegenstellingen in het centrum en de buitenwijken van bv Moskou vond ik schrijnend maar het heeft me ook belangrijke levenslessen geleerd.

+1, zeer mooi verwoord! :)

• Topic Starter Topic Starter
Dat mensen in NL ongelukkig lijken te zijn, zijn luxe problemen. Als je geen eten en onderdak hebt, heb je geen zorgen over spanningen op de werkvloer of dat je je verveelt op zaterdag avond. Dat veel mensen met minder tevreden zijn en een pluk de dag instelling hebben is mooi. Maar ga maar eens reizen buiten de leuke backpackers gebieden, dan tref je een wereld vol armoede en ellende aan.

Been there, done that en in meerdere landen. Natuurlijk kom je ellende tegen maar ook genoeg mensen die er alles aan doen om er wat van te maken in hun leven. Ben toch wel in aardig wat shithole dumpsters geweest wat dat betreft maar je ziet toch ook genoeg blije gezichten, in situaties waar de gemiddelde Westerling al lang de keuze had gemaakt om voor de trein te springen. Wel een voordeel want in sommige van die shithole dumpster rijdt de trein soms bijna door je woonkamer.

Toch een zeer interessant topic geworden :)

Wie legt dit topic voor aan de coalitie? Dit zou als basis-literatuur voor kinderen op middelbare scholen moeten dienen. Staan ze gelijk weer met beide benen op de grond :)

Ja hoe komt het eigenlijk dat technische vakken niet meer "in" zijn zelfs bij mannen? In de tijd dat ik keuzes moest maken was er weinig mannelijker dan de wetenschap in gaan, iets kundigs met de handen of iig. iets technisch/wiskundigs en je baard mogen laten staan als je eenmaal iets bereikt hebt. En gewoon een logisch vervolg op de technisch lego, meccano, electronica en scheikunde dozen die je kreeg op verjaardagen.
Komt dat omdat MacGyver niet meer op tv is?

Nee, komt omdat men loonschalen heeft in NL en het niet uitmaakt wat je studeert omdat je toch evenveel zult verdienen. Iemand die elektrotechniek studeert verdient echt niet meer dan iemand die bedrijfseconomie doet. Uitzonderingen bevestigen de regel.

Bijkomend voordeel is dat de Nederlandse arbeidsmarkt dan te klein voor je is en je de overstap kan maken naar het buitenland waar je al gauw het (drie)dubbele kan verdienen. Wel eerst werkervaring opbouwen en de wil hebben te vertrekken :)

Ik kijk nu ook naar mijn opties. Mijn laatste baan was bij een groot Japans bedrijf waar ik 2100€ kreeg en na een jaar eruit mocht. Stages kreeg ik 300€. Mijn vrienden bij Accountancy hadden al gauw 600€ bij hun stages en verdienen nu al gauw 2500€ met een auto van de zaak en al.

Als je 17-18 bent en je hebt de keus tussen leuk of goedbetaald werk dan kies je voor het laatste. alhoewel de techniek tegenwoordig ook al niet meer leuk is omdat alles het management ingaat.

---------- Post toegevoegd Wed 11 Apr 2012 om 22:50 ----------

Salaris
€ 25.200,00 - € 70.720,00
Gemiddeld salaris voor Proces ingenieur

Senior proces ingenieurs verdienen nog meer.

In de petrochemische sector valt als proces ingenieur nog veel meer te verdienen.
Tevens heb je hier alleen maar een HBO Bachelor voor nodig. Eventuele hogere titels kunnen je icm veel werkervaring functies in de directie/management opleveren. Tevens is het een uitdagende baan met veel variëteit. Kan niet wachten.

Lekkah

PM me wat plaatsen, ik ben op zoek :)

goede avond bump

Toch een zeer interessant topic geworden :)

Als jongens 14-15 zijn dan willen ze allemaal auto's in elkaar zetten en vliegtuigen ontwerpen.

Naarmate ze ouder worden dan zien ze dat het geen **** oplevert, je studeert en werkt harder en langer voor hetzelfde geld als iemand die Bedrijfskunde of Management doet, je kan een auto van de zaak vergeten en echt innovatief werken lukt met het 3:1 verhouding van managers:ingenieurs ook niet deze dagen. Tel daarbij het hoge autismegehalte op, nerdimago en antwoord maar eens met nee als je vrienden je weer vragen om hun pc/tv te repareren omdat je 'zo goed met je handen bent'.

Het leven draait nou eenmaal om brood verdienen. Dan kan je het beste zo min mogelijk werken en zoveel mogelijk verdienen. Aan je auto sleutelen kan je in je vrije tijd doen.

Maar waarom zou je in hemelsnaam een opleiding of werk gaan doen waar je niet het beste in bent en je niets aan vindt, alleen zodat je meer kunt verdienen?

Ik zou eigenlijk niet eens een management functie willen.

Bovendien is het niet waar wat je steeds zegt, startsalarissen voor ingenieurs liggen namelijk ver boven het gemiddelde. Dat is echter meer een prettige bijkomstigheid. ;)

in b4 ruud met 500k/year

Maar waarom zou je in hemelsnaam een opleiding of werk gaan doen waar je niet het beste in bent en je niets aan vindt, alleen zodat je meer kunt verdienen?

Ik zou eigenlijk niet eens een management functie willen.

Bovendien is het niet waar wat je steeds zegt, startsalarissen voor ingenieurs liggen namelijk ver boven het gemiddelde. Dat is echter meer een prettige bijkomstigheid. ;)

Tegenwoordig moet men elk dubbeltje omdraaien ;)

Daarnaast willen de meeste ingenieurs niet eens het management in, maar het blijkt nou eenmaal meer te verdienen en ook meer waardering, zie maar eens chicks te hosselen in de kroeg door te zeggen dat je ingenieur bent of manager. 3x raden waar k*tjes het meest nat van worden :)

Ik ben het eens dat je moet doen waar je je goed bij voelt maar het zijn geen tijden meer waar je met je krantenwijk je eerste auto kan kopen. Als je dus net klaar bent met de middelbare school dan denk je enkel aan geld. Plezier in je werk betaalt nou eenmaal je hypotheek niet.

Met elke technische functie kan je prima rondkomen.
Dan is het dus alleen maar meer meer meer willen als je daar je keuze voor opleiding of werk vanaf laat hangen. Best sneu.

Als je nu kunstenaar bent of filosofie studeert, heb je een punt. Maar verder....

Laatst bewerkt:
Al die onderzoeken kunnen me gestolen worden, ik word toch multimiljonair.

Tegenwoordig moet men elk dubbeltje omdraaien ;)

Daarnaast willen de meeste ingenieurs niet eens het management in, maar het blijkt nou eenmaal meer te verdienen en ook meer waardering, zie maar eens chicks te hosselen in de kroeg door te zeggen dat je ingenieur bent of manager. 3x raden waar k*tjes het meest nat van worden :)

Ik ben het eens dat je moet doen waar je je goed bij voelt maar het zijn geen tijden meer waar je met je krantenwijk je eerste auto kan kopen. Als je dus net klaar bent met de middelbare school dan denk je enkel aan geld. Plezier in je werk betaalt nou eenmaal je hypotheek niet.

Boze mensen manager

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

"Mevrrrouw wat iz deezuh?" :roflol:

Echt schandalig dat filmpje..

Terug
Naar boven