AndroidHealthClinic

veel last van spierpijn

Crooks

Novice
Waardering
0
Goedenavond,
Sinds kort ben ik fanatiek bezig met trainen.
Helaas niet in de sport school omdat ik hier het geld niet voor heb.
Ik train op mijn kamer met halters en dmv opdrukken enzo.
De ene dag doe ik borst en rug, de andere dag doe ik biceps en triceps.
Maar ik heb vaak last van de spierpijn van de dag ervoor.
Ik drink wel proteïne shakes maar verder niks, is er iets dat de spieren sneller laat herstellen?

Gr, Crooks

1 dag maar spierpijn ?

Wacht maar tot je een keer 5 dagen spierpijn hebt, dan zul je met weemoed terug kijken op je 1 dag spierpijn.

Als je trouwens borst en triceps op 1 dag doet, en rug-biceps op de andere gebruik je in ieder geval niet je bi- en triceps iedere dag maar krijgen ze af en toe een dag rust.

Goedenavond,
Ik drink wel proteïne shakes maar verder niks, is er iets dat de spieren sneller laat herstellen?

Gr, Crooks

1 dag is wel normaal. De spier moet tenslotte +- 48 uur herstellen van een workout. :)

Probeer anders naast de eiwitshakes ook kwark, vis, kip en andere eiwitbronnen aan te spreken. :)

-Leon

en benen trainen doe je niet aan?

dan weet je pas wat spierpijn is :)

Maar 1 dag spierpijn, waar kan ik daarvoor tekenen? :D

beetje opdrukken en wat biceps curls en triceps extensions doen is leuk, maar een goed fysiek ga je er niet van krijgen bro

goed eten is de sleutel ;)

Spierpijn ftw

Als je graag iets wilt hebben, dan kun je eventueel kijken naar een pot met Aminozuren. De Tuinen heeft nu Precision Engineered Amino 1000 in de aanbieding. Beter is het waarschijnlijk om rust te nemen en goed eten

Supplementen van de Tuinen?! :roflol:
Goedkoper en beter: boardsponsoren!

Buiten goed eten kan je ook altijd goed stretchen. Stretchen heeft zelf meerdere voordelen en moest je tijd hebben een sauna na de training nemen, helpt mij om minder spierpijn te hebben de dag nadien.

Constante ( 2-3 uur) toevoer van eiwitten, en genoeg rust nemen. 1 dag is weinig imo. benen duren soms wel 3-5 dagen, ligt eraan of ik compleet wat anders doe. maar je kunt ook in de dagen dat je geen KT doet. Lage intensiteit cardio doen zodat je bloed beter circuleert, blijkt voor sommige ook licht te helpen.

Succes ermee.;)

Veel eten, warming up , cooling down

Magnesium schijnt ook goed te helpen tegen de spierpijn. Maar persoonlijk vind ik spierpijn wel lekker :P teken dat je wss goed getrained hebt en dan train je tog iets anders waardoor je er geen last van heb?

Krijg geen spierpijn meer!

Enige waar ik nog last van heb is dat de spieren volgende dag soms een beetje stijf zijn.

Met squaten als uitzondering want dan ik soms echt 2/3 dagen niet meer normaal bukken.

Ben stiekem toch wel jaloers dat jij nog spierpijn krijgt.

Goedenavond,

Gr, Crooks

Hoi Crooks,

Je traint nu elke dag je armen. Eerst indirect via de borst en rugoefeningen en de dag erna direct via je armtraining.

Het zou beter zijn als je drie maal per week een full body workout doet. Je groeit er waarschijnlijk harder van en je armen krijgen zo dubbel zo veel rust (48 ipv 24 uur).

Hoe hard train je? Toen ik begon deed ik elke set tot 'failure'. Dat gaf veel spierpijn en was aardig contraproductief.

Eén opsteker is wel dat mensen die makkelijk spierpijn krijgen waarschijnlijk ook veel witte spiervezels hebben. Dat zijn de vezels die makkelijker groeien!

Voor mensen die altijd veel spierpijn krijgen zijn gember en kurkuma misschien handig. Die planten(extracten) kunnen de mate van spierpijn verminderen die je krijgt door training: Je moet ze dus eten voor je traint.

Twee supplementen met respectievelijk gember en kurkuma zijn:
Natural T-Booster en
Natural Fat Control

Kris :)

Spierpijn is heerlijk! Voor max 2 dagen, daarna begint het vervelend te worden imo;)

Terug
Naar boven