AndroidHealthClinic

Veel rotzooi eten niet dik worden, slecht??

GWD

Cool Novice
Waardering
0
Ik zie iedereen hier met van die leuke opgestippelde voedingsschema's vol groente fruit vis en kip.

Ik eet eigenlijk vooral veel "slecht" eten en ik vraag me nou af of dat heel erg veel verschil maakt, ik eet veel, en ook vaak vrij vet maar ik denk dat ik wel voldoende van alles binnenkrijg.

En met mijn vetpercentage zit het ook wel goed (9%)

Eetschema:

10:00 Big American Pizza
11:00 2 boterhammen met worst + Blikje goldenpower
12:00 4 boterhammen met worst + cola
13:00 2 broodjes bakpau + glas melk
15:00 2 pizza broodjes + 2 glazen melk
17:00 Bord rijst met kip + water
20:00 onder het trainen 3 liter water
22:00 nog wat rijst met kip + whey shake + cola

Kan dit echt kwaad of denken jullie dat het mijn groei in de weg staat, ik ben namelijk nogal gehecht aan het eten van junkfood.

Miscshien dat jullie nog wat lekkere vervanging hebben voor 1 of meerdere van deze maaltijden die in jullie ogen beter kunnnen.

Het maakt in die zin verschil dat je niet de voedingsstoffen binnenkrijgt die nodig zijn en je verzadigd vetgehalte in je voeding is veel te hoog. Daardoor slibben je aders dicht en zal je op vrij jonge leeftijd al veel meer kans maken op hart en vaatziekten. Je zal als 22 jarige nog een stofwisseling en activiteitsniveau hebben dat je alles weer verbrand gelet op je vet percentage, maar dat is meer geluk dan wijsheid.

Vind het een vrij gestoord schema, ontbijten met Pizza ??? Als je serieuze plannen hebt om verder vooruit te komen in deze sport moet dat hele schema om. Voeding dient evenwichtig te zijn, dit is gewoon iedere dag een junkdag en nee daar doet je gezondheid en je progressie geen goed. Je hoeft ook niet als een monnik te letten op ieder stukje voeding dat naar binnengaat. Maar alleen maar junken is een enkeltje richting de ondergang.

Waarom drink je onder het trainen 3 liter water? Ik zou dit door de dag heen drinken en niet in 1 keer. Verder is het denk ik zo dat als je er nu geen last van hebt dat je dik wordt je het vast en zeker nog wel gaat merken. En ik zou je bloeddruk maar in de gaten houden want dat je dit af en toe eet is niet zo erg maar elke dag!?

Het maakt in die zin verschil dat je niet de voedingsstoffen binnenkrijgt die nodig zijn en je verzadigd vetgehalte in je voeding is veel te hoog. Daardoor slibben je aders dicht en zal je op vrij jonge leeftijd al veel meer kans maken op hart en vaatziekten. Je zal als 22 jarige nog een stofwisseling en activiteitsniveau hebben dat je alles weer verbrand gelet op je vet percentage, maar dat is meer geluk dan wijsheid.

Vind het een vrij gestoord schema, ontbijten met Pizza Als je serieuze plannen hebt om verder vooruit te komen in deze sport moet dat hele schema om. Voeding dient evenwichtig te zijn, dit is gewoon iedere dag een junkdag en nee daar doet je gezondheid en je progressie geen goed. Je hoeft ook niet als een monnik te letten op ieder stukje voeding dat naar binnengaat. Maar alleen maar junken is een enkeltje richting de ondergang.

En dat geldt niet eens alleen voor bodybuilding, maar voor je hele leven. Al zou je een andere sport beoefenen of helemaal geen sport, op deze manier eten is voor niemand goed.

Maar als je jong bent, dan merk je er vaak inderdaad weinig van. Waarschijnlijk verbrandt je de hele handel nog gemakkelijk. Je bent denk ik ook niet echt serieus met bodybuilding bezig als ik je voedingsschemazo lees.

motherf***********

zo vet eten en nog maar 9% :( :( :(
iedere ochtend een pizza? mmm :rolleyes:

dude dat je veel junk eet, tot daar toe .... maar waarom verspil je dan je geld aan whey? Als je voeding niet in orde is gaat whey je ook niets verderhelpen.

• Topic Starter Topic Starter
Splendid zei:
Is dit een retorische vraag? Of een poging mij (ons) te verrijken met een grap ende grol?

Nouja ik vroeg het me gewoon af, op pizza zit bijv. gezonde kaas en ham en uien en tomaat, en in bakpau zit kippenvlees en voor pizzabroodjes geldt hetzelfde dus ik vroeg me af of het echt zo slecht was aangezien ik het dus aan mijn vet % niet merk....

GWD zei:
Nouja ik vroeg het me gewoon af, op pizza zit bijv. gezonde kaas en ham en uien en tomaat, en in bakpau zit kippenvlees en voor pizzabroodjes geldt hetzelfde dus ik vroeg me af of het echt zo slecht was aangezien ik het dus aan mijn vet % niet merk....

check de voedingswaardes eens van deze producten en dan bij verzadigde vetten... :eek:

Verzadigde vetzuren - transvetzuren
Verzadigde vetzuren zijn erg stabiel. Dat komt omdat alle bindingsmogelijkheden zijn gebruikt om er een waterstofatoom aan te koppelen (ze hebben als het ware de handen vol en kunnen niets meer aanpakken). Verzadigd vet is op kamertemperatuur vast van vorm.

Dieren slaan hun vet in verzadigde vorm op. Dat doen ze omdat deze vorm de organen beter beschermt en bovendien isolerend werkt waardoor de lichaamstemperatuur beter kan worden vastgehouden. Ook kan het lichaam de vitaminen A, D en E in dit vetweefsel beter opslaan. Vet in vlees en boter is dus verzadigd vet.

Bij een relatief teveel aan verzadigde vetzuren kunnen sommige van deze moleculen, juist omdat ze zo stabiel zijn, niet worden afgebroken. Het lichaam wordt dan gedwongen om ze ergens in het lichaam op te slaan. Als dit aan de binnenkant van slagaders gebeurt kan dit arteriosclerose tot gevolg hebben, een op den duur levensbedreigende aandoening. Ook de elasticiteit van de cellen heeft te leiden onder een te hoge inname van verzadigde vetzuren.

Niet zozeer de verzadigde vetzuren zelf als wel de verhouding verzadigde - onverzadigde vetzuren is van belang. Wij westerlingen hebben een verhouding van 20:1 terwijl een verhouding 4:1 optimaal is.

Verzadigde vetzuren zitten in:

vlees en vleesproducten
kaas, roomboter, slagroom
bak-, braad- en frituurvet
kokosnoot, kokosolie en kokosvet
koffiewitmaker (creamer)
chocolade
koekjes en gebak
zoutjes
Ook onder invloed van industriële bewerkingen verandert de vetzuursamenstelling. Onverzadigde vetzuren veranderen door deze bewerking in verzadigde vetzuren. Simpelweg kun je dan ook stellen dat bijvoorbeeld margarines die op basis van zonnebloemolie (van oorsprong onverzadigd en vloeibaar) zijn gemaakt, tijdens de bewerking - het moet tenslotte wél smeerbaar zijn - ineens verzadigd worden. Het worden dan transvetzuren.

Verzadigde vetzuren die ontstaan zijn na een bewerking van onverzadigde vetzuren zijn na verhitting extra zwaar verteerbaar, bovendien vormen ze veel toxische stoffen. Hierbij valt met name te denken aan de vele plantaardige margarines (van oorsprong onverzadigde vetzuren - na bewerking verzadigd geworden en dan ook nog eens verhit om er vlees in te braden).

Onverzadigde vetzuren (de plataardige oliesoorten) worden bij/na verhitting ook omgezet in transvetzuren en vormen, net als de margarines na verhitting veel toxische stoffen.

Transvetzuren zijn eigenlijk vetten die normaal niet in de natuur voorkomen. Je komt ze tegen in koekjes, margarines, halvarines, snacks, snoep, koffiemelkpoeder, pizza's en verder alles wat gemaakt is met margarine en/of halvarine en/of geharde plantaardige olie. Transvetzuren zijn vetzuren die zijn ontstaan door de een of andere (fabrieksmatige) bewerking. Het lichaam heeft dan ook duidelijk moeite om transvetzuren te verteren. In 1961 is al geconstateerd dat deze transvetzuren het ontstaan van hart en vaat ziekten stimuleren. Ook is ontdekt dat ze een hoger risico geven op het ontstaan van borstkanker. Ze verhogen bovendien het niet gunstige LDL cholesterol en verlagen het gunstige HDL cholesterol. Het zijn met name de transvetzuren die cholesterolverhogend werken.

Wakaera zei:
dude dat je veel junk eet, tot daar toe .... maar waarom verspil je dan je geld aan whey? Als je voeding niet in orde is gaat whey je ook niets verderhelpen.

daarom vraag ik ook om iets gezondere vervanging, alleen ik heb geen zin om weet ik veel wat voor konijnen dieet te gaan volgen eigenlijk... snapu :)

GWD zei:

en frietvet zit boordevol gezonde vetten :yes::D

Dat er wat gezonder spul op dat junkfood zit zegt niet zoveel. Het gaat er om dat jij je vol laad met verzadigde vetten. Iets waar je op jonge leeftijd niet direct last van zult hebben maar wel snel de gevolgen van zult merken. Micro nutrienten arme voeding kan je niet eindeloos blijven consumeren, dat soort tekorten aanvullen met wat vitaminepillen hier en daar is niet toereikend. Hoe je er bij komt dat je wel voldoende binnenkrijgt van alles is mij een raadsel, met dit soort eenzijdige voeding creeer je vanzelf op den duur tekorten.

Je vet % zal alleen omhoog gaan als jij meer inneemt dan je verbrand en ook al is het veel vette troep dat je nu eet zegt dat nog niet dat het te veel aan Kilocalorieen per dag is. Je voeding mag misschien naadje zijn, het is waarschijnlijk wel precies je onderhoudsniveau.

Tjalle zei:
check de voedingswaardes eens van deze producten en dan bij verzadigde vetten... :eek:

Verzadigde vetzuren - transvetzuren
Verzadigde vetzuren zijn erg stabiel. Dat komt omdat alle bindingsmogelijkheden zijn gebruikt om er een waterstofatoom aan te koppelen (ze hebben als het ware de handen vol en kunnen niets meer aanpakken). Verzadigd vet is op kamertemperatuur vast van vorm.

Dieren slaan hun vet in verzadigde vorm op. Dat doen ze omdat deze vorm de organen beter beschermt en bovendien isolerend werkt waardoor de lichaamstemperatuur beter kan worden vastgehouden. Ook kan het lichaam de vitaminen A, D en E in dit vetweefsel beter opslaan. Vet in vlees en boter is dus verzadigd vet.

Bij een relatief teveel aan verzadigde vetzuren kunnen sommige van deze moleculen, juist omdat ze zo stabiel zijn, niet worden afgebroken. Het lichaam wordt dan gedwongen om ze ergens in het lichaam op te slaan. Als dit aan de binnenkant van slagaders gebeurt kan dit arteriosclerose tot gevolg hebben, een op den duur levensbedreigende aandoening. Ook de elasticiteit van de cellen heeft te leiden onder een te hoge inname van verzadigde vetzuren.

Niet zozeer de verzadigde vetzuren zelf als wel de verhouding verzadigde - onverzadigde vetzuren is van belang. Wij westerlingen hebben een verhouding van 20:1 terwijl een verhouding 4:1 optimaal is.

Verzadigde vetzuren zitten in:

vlees en vleesproducten
kaas, roomboter, slagroom
bak-, braad- en frituurvet
kokosnoot, kokosolie en kokosvet
koffiewitmaker (creamer)
chocolade
koekjes en gebak
zoutjes
Ook onder invloed van industriële bewerkingen verandert de vetzuursamenstelling. Onverzadigde vetzuren veranderen door deze bewerking in verzadigde vetzuren. Simpelweg kun je dan ook stellen dat bijvoorbeeld margarines die op basis van zonnebloemolie (van oorsprong onverzadigd en vloeibaar) zijn gemaakt, tijdens de bewerking - het moet tenslotte wél smeerbaar zijn - ineens verzadigd worden. Het worden dan transvetzuren.

Verzadigde vetzuren die ontstaan zijn na een bewerking van onverzadigde vetzuren zijn na verhitting extra zwaar verteerbaar, bovendien vormen ze veel toxische stoffen. Hierbij valt met name te denken aan de vele plantaardige margarines (van oorsprong onverzadigde vetzuren - na bewerking verzadigd geworden en dan ook nog eens verhit om er vlees in te braden).

Onverzadigde vetzuren (de plataardige oliesoorten) worden bij/na verhitting ook omgezet in transvetzuren en vormen, net als de margarines na verhitting veel toxische stoffen.

Transvetzuren zijn eigenlijk vetten die normaal niet in de natuur voorkomen. Je komt ze tegen in koekjes, margarines, halvarines, snacks, snoep, koffiemelkpoeder, pizza's en verder alles wat gemaakt is met margarine en/of halvarine en/of geharde plantaardige olie. Transvetzuren zijn vetzuren die zijn ontstaan door de een of andere (fabrieksmatige) bewerking. Het lichaam heeft dan ook duidelijk moeite om transvetzuren te verteren. In 1961 is al geconstateerd dat deze transvetzuren het ontstaan van hart en vaat ziekten stimuleren. Ook is ontdekt dat ze een hoger risico geven op het ontstaan van borstkanker. Ze verhogen bovendien het niet gunstige LDL cholesterol en verlagen het gunstige HDL cholesterol. Het zijn met name de transvetzuren die cholesterolverhogend werken.

Ja k*t als ik zo ga kijken kan ik eigenlijk niks dan komkommers meer eten :), bovendien is mijn bloeddruk optimaal goed en vraag ik me meer af of dat eten de groei belemmerd. Dik wordt ik er toch niet van dus daar maak ik me ook niet druk over.

Of te wel je wilt eigenlijk horen dat het niet zoveel kwaad kan omdat je toch te lui bent om een normaal voedingsschemaop te stellen ? Succes er mee dan, hiermee boek je een enkele reis naar vaatvernauwing en die bloeddruk mag nu dan normaal zijn, dat is over 10 jaar echt niet meer zo.

EricR zei:
Dat er wat gezonder spul op dat junkfood zit zegt niet zoveel. Het gaat er om dat jij je vol laad met verzadigde vetten. Iets waar je op jonge leeftijd niet direct last van zult hebben maar wel snel de gevolgen van zult merken. Micro nutrienten arme voeding kan je niet eindeloos blijven consumeren, dat soort tekorten aanvullen met wat vitaminepillen hier en daar is niet toereikend. Hoe je er bij komt dat je wel voldoende binnenkrijgt van alles is mij een raadsel, met dit soort eenzijdige voeding creeer je vanzelf op den duur tekorten.

Je vet % zal alleen omhoog gaan als jij meer inneemt dan je verbrand en ook al is het veel vette troep dat je nu eet zegt dat nog niet dat het te veel aan Kilocalorieen per dag is. Je voeding mag misschien naadje zijn, het is waarschijnlijk wel precies je onderhoudsniveau.

Naja ik vraag dus ook om lekkere en gezondere alternatieven :)
het was ook niet mijn planning om zo altijd te blijven eten maar er is gewoon nooit iets in huis wat gezond en lekker is. Af en toe tonijn maar dat is ook in 2 dagen op. En dan zit ik weer met de vriezer vol pizza

GWD zei:
30 kilo groente heb je toch zo binnen???
:P

En wie heeft je verteld dat een bodybuilder enkel groenten eet? Want dat is toch wat ik versta onder een konijnen dieet. Ik zou meer zeggen dieëten met konijnen, gaat je beter gaan ;)

Ten 1e:
Het maakt niet uit of je er niet dik van word...ik kan ook zovee friet en pizza zooi eten maar word er ook niet dik van...ligt maar net aan hoe snel je stof wisseling is.

Ten 2e:
Als je iets wilt bereiken, moet je er voor gaan. Dus niet zeuren dat je gehecht bent aan je huidige schema...gewoon goed eten

Terug
Naar boven