XXL Nutrition

veel spierdefinitie en kracht maar geen massa?

kensha

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
66kg
Vetpercentage
13%
Beste DBB,

Al iets meer dan een half jaar train ik op de 8 reps van 5 sets principe.
Er is sinds vanaf het begin een heel hoop kracht erbij gekomen even als spier definitie.
Helaas is er alleen geen massa aangekomen en al is die aangekomen,die kg aan massa verdwijnt ook weer aardig snel "waarschijnlijk ook door de actieve leven dat ik heb".

Ik probeer goede 3500 kcal elke dag te eten en dat is voor mij altijd het moeilijkste gedeelte geweest.

Ik heb het gevoel dat al die kcal naar mijn kracht vermogen gaat "als de power lifter" en niet naar de spiermassa.

Ik heb gekeken naar eventuele andere training schema voor meer massa maar ik kom er niet echt goed uit.

Vandaag heb ik de 4 sets met 20 reps gedaan met lager gewicht en meer focus op de samentrekking van de spieren.

Zou ik deze 4x20 voort moeten zetten?, om te kijken of dan de massa er aan komt of zou ik het anders moeten aan pakken?

Wat betreft de eiwitten, die probeer ik ook elke dag het dubbele van mijn lichaam gewicht "dus 130" te eten/drinken.

Ik hoop op wat advies en tips.

had je dan gedacht dat je met een BP van 52,5kg en een squat van 80kg een massamonster zou zijn geweest? Zelfs genoeg gasten die 100kg benchen en er niet uitzien alsof ze liften.

een kcal is rond de 4200 joules en ik zie niet in hoe die goed of slecht kunnen zijn

Als je niet aankomt eet je te weinig, zo simpel is het. Je lichaam is een massabalans: kcal in - kcal uit. Wanneer je er minder instopt dan dat je verbuikt, kun je ook geen massa aanzetten. Je kunt dus 2 dingen doen of meer eten of minder bewegen. Of nog beter een beetje van allebei.

Voeding kwestie! Zorg dat je om de 2 a 3 uur een maaltijd neemt, dus geen tussendoortje zoals een shake ofzo maar echt een maaltijd.
De gewichten die je tilt zijn ook niet echt indrukwekkend dus zorg ervoor dat je sterker wordt waardoor je meer gewicht kunt tillen en dus meer groei stimuleert. Ga NIET op de 20 reps zitten, doe zoiets: 12-10-8-8 waarbij je steeds meer gewicht toevoegd (=piramide stijl). En heel belangrijk ga tot en met FAILURE. Dat kan soms zeer doen ja haha.. maare NO PAIN NO GAIN.

Meer eten.
probeer het gewoon is...

Groet, X..

En heel belangrijk ga tot en met FAILURE. Dat kan soms zeer doen ja haha.. maare NO PAIN NO GAIN.

Wat een bullshit.

@OP: ik raad je aan om 5x5, fullbody of een ub/lb schema te volgen. De stickies mbt training en voeding geven veel goede informatie. Zoals eerder al is gezegd, zal je geen spiermassa opbouwen wanneer je te weinig eet. Dus: goed voedings- en trainingsschema maken en dan moet het helemaal goed komen.

Ik ben nou eenmaal groot fan van t feit dat je je spieren moet shockeren! Als jij de gewichten neerlegt voordat je echt leeg/op bent mis je echt een belangrijke trainingsprikkel. Nu mag jij mij uitleggen waarom dat bullshit is?!

Ik loop altijd naar de spiegel en kijk dan naar mijn spieren en zeg dan heel hard boe! Maak de gains van mijn leven.

4x20 reps is fitness. Ga bv 1x10, 1x8 en 2x5 doen.
En ga 500 kcal hoger in je voeding zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben nou eenmaal groot fan van t feit dat je je spieren moet shockeren! Als jij de gewichten neerlegt voordat je echt leeg/op bent mis je echt een belangrijke trainingsprikkel. Nu mag jij mij uitleggen waarom dat bullshit is?!

Naja het is natuurlijk geen bullshit maar er is wel een verschil tot training tot failure per set.

Elke keer dat jij traint tot failure bestaat er een kans dat je de oefening verkeerd eindigt wat natuurlijk niet goed is voor jou spieren.
Voor een beginner zou dit dus slecht zijn.

@t Silentio
Ik verwacht niet dat ik nu al een massa monster bent want dat heb ik ook niet gezegd en moet je eens het bericht goed lezen.
Waar ik het wel over heb is dat er veel spier definitie en kracht is bijgekomen in de afgelopen half jaar dat ik heb getraind maar de kilogram die ik aan kom gaat er ook aardig snel eraf.

Mijn vet percentage zit rond de 14%, beetje schommelend rond de 13,8% als ik meer eet gaat die naar de 16% maar gewicht zelf wilt echter niet aankomen.

Het enigste wat jullie mij kunnen geven is de voeding advies?, en de training schema is dus in orde?

Meer eten en sterker wrden, zoveel massa gaat er niet opkomen met 80kg squats en deadlifts

Spieren 2x per week trainen en ZEKER NIET elke x tot failure

omdat wanneer je daarmee een hogere training frequentie gebruikt, zoals 2 of 3x per week, je cns/herstelvermogen/etc. binnen mum van tijd er de brui aan geeft. En voor de meeste naturals/intermediates en zeker beginners, zoals ts, is een hogere frequentie een stuk raadzamer.

Je spieren worden vooral groter en sterker door deze progressief aan zwaardere gewichten bloot te stellen. En als je iets(1 a 2 reps meestal) van failure af blijft kun je dit veel langer uit melken. Niet voor niets zeggen de beste/bewezen routines ook dat je iets van failure af moet blijven of dat je t gewicht moet verlagen wanneer je stuk loopt.

Terug
Naar boven