MuscleMeat

Veel Te zwaar (110kg, 38%)

aadje93

Novice
Waardering
0
Hallo. Ik had een vraag. Kunnen jullie mij helpen om af te vallen. + conditie opbouwen. Ik weeg op het moment dus 110kg. Mijn vet percentage is (volgens het apparaat in sportschool) 38%

Ik heb ook veel last van vet rond mijn tepels (lees borstvorming) Ik haat dit eigenlijk erg en wil daarom ook niet meedoen aan L.O. (school)

Ook heb ik een te dikke buik.

Ik heb helaas ook last van een te langzaam werkende schildklier. Ik heb hier medicijnen voor. Maar die werken naar mijn zin niet echt. Daarom heb ik ook moeite om ze in te nemen (thyrax voor de lotgenoten)

Ik loop nu ongeveer 2 maanden in de sportschool om er wat aan te doen.

Ik doe daar 15 min fietsen. Daarna ongeveer 40 - 60 min krachttraining.

Ik doe dit ongeveer 2 - 3 keer in de week. Soms gaat ik op de fiets. Soms gaat ik met mijn moeder mee. (die is ook veel te zwaar, 150kg, 49%)

Ik ben nu dus samen met mijn moeder bezig om er wat aan te doen.

P.S. Mijn moeder heeft diabetes. Mischien dat ik het ooit "helaas" ook nog krijg. Ook heb ik autisme: PDD-NOS

Oja. Ik houd niet zo erg van vleeswaren op brood (ben gek van chocolade pasta, is slecht.)

Gellukkig word mijn gewicht niet hoger. Ik ben sinds het trainen 2kg af gevallen. Eerst was mijn vetpercentage 41%

Mijn armspieren zijn wel merkbaar gegroeid (kan zwaardere gewichten aan m.b.t triceps/biceps)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om een goed schema te maken voor afvallen.

Hier nog even een schemaatje wat ik ongeveer eet/drink.

7.00uur (soms 7.30)
2 sneedjes tarwe met pasta (dun laagje, dubbel) 1 - 2 glazen melk.

10.00uur. 1 - 2 glazen (grote) water. En een koekje (verschillend.)

12.30uur. 1, soms 2 sneedjes tarwe met dun laagje pasta. + 1 sneetje met worst wat er is (als het er is kipfilet) en 1 tot 2 glazen halfvolle melk

15.00uur. 1 - 2 glazen (groot) water. en koekje.

16.30uur. 1 glas water omdat ik dan dorst heb (warm weer.)

17.30uur. Warm eten. Bord vol met groenten/aardappels. Meestal geen vlees.

19.00uur. Soms glaasje melk (bierglas) omda ik dorst heb

20.00uur 1 - 2 glazen water/melk en koekje.

De koekjes varieren. Wat we meestal hebben: Bastonge. Sprits plus huismerk. Biscuit (2 biscuitjes) punsellies.

In weekenden. 1 - 2 schaaltjes chips (meestal 1 wokkels naturel)

Verder soms een stroopkoek. bij koffie s'avonds (weekenden)

Ik houd ook niet zo erg van kaas. Gesmolten op brood (tosti), of in/bij warm eten lust ik wel. Ik heb dan wel altijd jonge kaas.

Laatst bewerkt:
Je moet niet verwachten dat mensen een schema voor je gaan maken. Je kan beter zelf een schema maken en posten en dan zullen er misschien wel mensen zijn die tips voor je hebben.

He, afvallen en conditieopbouwen moet je zelf doen!De eerste stap heb je gemaakt door naar een sportschool te gaan.Wat belangrijk is om erg goed op je voeding te letten.Vraag advies op je sportschool.Zij kunnen je waarschijnlijk het beste advies geven wat betreft voeding.

Ja post eerst eens wat voor schema je nu volgt dan kunnen we er even naar kijken

Ik zou als ik jou was niet gelijk beginnen met een voedingschema. het verschil tussen een voedingsschemaen heel slecht eten(wat je nu doet) is gewoon te moeilijk om in 1 keer te switchen.

Schrijf is op wat je op een dag eet. Wel eerlijk invullen he!! Dan kunnen wij je wel een advies geven wat je sowieso eruit moet halen en of vervangen.

Krachttraining moet je sowieso vooraf aan cardio doen, althans, dat is het meest ideale. Daarnaast lijkt het me handiger in jouw situatie om de prioriteit bij cardio te leggen ipv bij krachttraining.

Denk bijvoorbeeld aan 20 mn fietsen, vervolgens wederom 20 mn ditmaal op de crosstrainer. 15 mn fietsen is namelijk bij lange na niet genoeg als je goed wil afvallen. Nu vraag je je misschien op welke intensiteit het fietsen en crossen moet doen... voor optimale vetverbranding dien je ervoor te zorgen dat je hartslag rond 60% van je maximale hartslag ligt. Je maximale hartslag kun je berekenen door van 220 je leeftijd af te trekken, in jouw geval: 220 - 15 = 205. Als we 60% hiervan nemen: 123. Zorg er dus voor dat je je hartslag tussen de 120 en 130 houdt bij het trainen op die apparaten. Als je die apparaten voor het trainen goed instelt - leeftijd, gewicht, geslacht invoeren - dan geven ze meestal je hartslag en calorieënverbruik weer. Overigens, niet alle apparaten hebben zo'n hartslag meting, dus zorg ervoor dat je er één te pakken hebt die dat wel heeft.

Als je echt vastberaden bent met afvallen, kun je eventueel na die 40 mn trainen, nog eens 10 mn op de [Link niet meer beschikbaar]. Dit laatste moet je niet op 80% van je hartslag doen, maar op normaal looptempo (liefst nog zachter), namelijk, aangezien je ietwat overgewicht hebt, kun je last van je voeten en benen krijgen als je intensief gaat lopen of rennen. Probeer daarom rustig op de threadmill te lopen, vermoeid je benen niet te veel. Dan is dat tegelijkertijd ook een cooling down voor je lichaam (cooling-down is net zo belangrijk als een warming-up!).

Hoe dan ook, dan heb je al met al 50 mn getrained. Doe dit bij voorbaat in de ochtend, door het trainen zal namelijk je stofwisseling hoger komen te liggen, als je dus vroeg gaat trainen, zal de rest van de dag je stofwisseling hoger zijn en zul je uiteindelijk meer gewicht verliezen. Als je dit 3x in de week volhoudt (zelfs als je het in de avond doet) zul je een hele boel gewicht verliezen. En, zoals ik al eerder zei, doe krachttraining voordat je begint met cardio. Dus niet eerst cardio doen en daarna krachttraining.

En wat betreft je voeding... tja, kappen met die chocolade pasta en al die andere troep zoals zoetjes, chips, prik, patat en dergelijke. De beste manier om vet te verbranden is door je stofwisseling hoog te houden, dat betekent meerdere keren per dag eten (maar wel in kleine porties!). Bijvoorbeeld om 9 uur, om 11 uur, om 13 uur, om 15 uur, om 18 uur en om 20 uur. Zoals ik al, eet in kleine porties, maar tegelijkertijd ook gezond. Aangezien je vleeswaren niet lust, eet dan verdeeld over de gehele dag bijv.: eieren, groente, hazelnoten, kwark, brinta, etc.

Als ik jou was zou ik trouwens ook even naar de huisarts, 110 op 15 jarige leeftijd is ernstig. Misschien kan hij je een middel als Reductil voorschrijven, zelfs als hij dat niet doet, kun je Reductil ook gewoon zelf kopen. Reductil zorgt ervoor dat je een verminderde eetlust krijgt, probeer je echter wel aan die 6 gezonde porties op een dag te houden.

Ik garandeer je dat als je je houdt aan alles dat hierboven is beschreven, dat je in anderhalf tot 2 maanden toch wel een goede 10 kilo verloren zult hebben.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik heb wel gewogen met kleding aan. Ik loop bij kinderarts. In het ziekenhuis (S.T. Anthonius Nieuwegein). Zij controleert mij elke 6maanden i.v.m. schildklier. De enigste vleeswaren die ik "lust" zijn leverworst. Boterhamworst en soms kipfilet met tuinkruiden.

Wel ben ik van plan om van de pasta af te gaan.

Ik drink zowieso geen "prik". Ik drink vooral water. en bij ontbijt melk. (halfvol) Chips doe ik alleen in weekend.

Ik zit bij mijn sportschool wel bij een cursus (health club ijsselstein, Karl noten) Daarbij heb ik geleerd dat je juist meer aan kracht training moet doen. Omdat je met meer spieren. Meer verbuikt. Daarom doe ik kort de cardio. da doe ik alleen voor de "warming up"

als ik op de fiets ga. ben ik ongeveer 25min aan het fietsen. Dan doe ik geen cardio meer in de sportschool

Laatst bewerkt:
begin bij je voeding, er moet gewoon een goed cut dieetje komen, en daarbij hard trainen. geef eens aan wat je zoal eet op een dag meschien kan ik je advies geven. om een training schema op poten te krijgen wil je wel helpen maar hoevaak ga je naar de sportschool?

p.s. als je serieus wat aan je gewicht kan doen heb je jezelf hopenlijk wel gerealiseert dat broodjes pasta en die zooi moet schrapen.

bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik heb wel gewogen met kleding aan. Ik loop bij kinderarts. In het ziekenhuis (S.T. Anthonius Nieuwegein). Zij controleert mij elke 6maanden i.v.m. schildklier. De enigste vleeswaren die ik "lust" zijn leverworst. Boterhamworst en soms kipfilet met tuinkruiden.

Wel ben ik van plan om van de pasta af te gaan.

Ik drink zowieso geen "prik". Ik drink vooral water. en bij ontbijt melk. (halfvol) Chips doe ik alleen in weekend.

Ook mee kappen. Gewoon volledig kappen met alles dat ongezond is. Op 15 jaar 110 kg wegen is niet normaal, dat weet je toch? En zoals ik al zei, doe eerst krachttraining, daarna cardio (fietsen, rennen, etc.). En doe cardio geen 15 mn, maar minstens 40 minuten. Serieus, als je dit allemaal volhoud (samen met gezonde voeding) dan ga je héél veel afvallen. Maar je moet het natuurlijk wel willen, dat betekent dus jezelf houden aan alles dat ik hierboven geschreven heb.

ik lees nu pas dat je 2 a 3 x in de week gaat dan lijkt dit me het beste schema'voor jouw. ik neem aan dat je ma/woe/en vrij traint ofzo iig wel 1 dag rust tussen dde dagen.
ma.
- bankdrukken
- squatten
- lat pull down
30 min. cardio (maar dan ook wel keiharde cardio op een hoge hardslag)

woe.
- Staand millitairy press(als je wat in BF gezakt bent meschien clean and press van maken)
-deadlift(als het je lukt ik weet niet hoe dik je buik is maar dit moet wel lukken gewoon licht beginnen)
- schuin bankdrukken
30 min cardio

vrij.
- bankdrukken met dumbels
- rug oefening kies er zelf maar 1 uit
- squatten
30 min. cardio

Met dit schema leer je de belangrijkste compounds goed meer heb je voorlopig niet nodig gewoon goed op je techniek letten en de kracht komt vanzelf. Vergeet die isolatie oefening die waarschijnlijk alleen heb gedaan de laatste tijd daar heb je niks aan.

Ik denk dat je behoorlijk wat gaat afvallen als je het advies van Duellum opvolgt, en ookal is het moeilijk toch moet je die chips laten staan in het weekend anders gaat het alleen maar verder bergafwaarts, je loopt een serieus risicio op hartproblemen, en ik neem aan dat je niet op je 15de wilt overlijden aan een hartaanval. Succes!

als je serieus wilt afvallen is imo 3x 30min cardio per week niet genoeg. denk dat je dan beter NA de krachttraining +/- 45-60 min voor de crosstrainer kunt gaan. hou je hartslag dan rond de 130 dan spreek je het vetweefsel meer aan.

\
Ik zit bij mijn sportschool wel bij een cursus (health club ijsselstein, Karl noten) Daarbij heb ik geleerd dat je juist meer aan kracht training moet doen. Omdat je met meer spieren. Meer verbuikt. Daarom doe ik kort de cardio. da doe ik alleen voor de "warming up"

als ik op de fiets ga. ben ik ongeveer 25min aan het fietsen. Dan doe ik geen cardio meer in de sportschool

Op de fiets naar je sportschool fietsen en cardio doen in de sportschool moet je niet samen nemen. Zie het naar je sportschool fietsen als een warming-up. De cardio die je bij je sportschool doet is belangrijker, immers, het is een controleerbare omgeving. Zo kun je bijv. je hartslag bijhouden en daarop je tempo aanpassen. Dat kun je vast niet doen als je naar je sportschool fietst. De goede hartslag is essentieel tijdens cardio. Zoals ik al eerder zei, in jouw geval dient die te liggen tussen 120 en 130. En natuurlijk, met krachttraining kun je uiteraard het één en ander mee verliezen. Zoals je zegt, door meer spieren aan te maken verhoog je het dagelijkse verbruik van je lichaam. Maar... vergeet niet, krachttraining is een langetermijn zaak. Als je flink wil afvallen, puur door meer krachttraining te doen, kun je nog lang wachten. In jouw geval, gezien je gewicht, zou ik je toch aanraden om ook (meer) aan cardio in de sportschool te doen (na krachttraining weliswaar), minimaal 40 minuten, bijv. 20 mn fietsen en 20 mn op de crosstrainer. En als je ècht goed bezig wil zijn, plak er nog 10 minuten op de loopband aan vast. Ga even rustig op de loopband lopen (niet hardlopen of joggen) om af te koelen (cooling-down). Driemaal in de week 50 minuten cardio (buiten het op en neer fietsen naar je sportschool, en het caloriënverbruik tijdens krachttraining) is echt prima om snel resultaat te boeken.

ik heb mijn hartslagmeter meestal al om als ik naar sportschool fiets. Dit omdat ik meestal thuis alvast omkleed zodat ik minder spul hoef mee te slepen

---------- Toegevoegd om 21:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:29 ----------

nog paar dingen. Ik ben over 10 dagen 16. (17 augustus.) ik ben 1.86 lang.

En ik weet heus wel hoe ik iemand een klapje hier en daar moet geven. En ik houd niet zo erg van al die bankdruk gebeuren. Ik train liever op de apparaten en de cardio. Ik ben thuis ook al beetje aan het oefenen met opdrukken/optrekken.

Ik denk dat het toch te maken heeft met mijn te langzame schildklier.

---------- Toegevoegd om 21:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

maar wat zijn dan ongeveer de hartslagen die ik aan moed houden. Het lijkt mij niet dat ik gelijk na 1 min al op 120 - 130 moet zitten.

Persoonlijk vind ik het ook al een goede zet dat ik überhaupt begonnen ben met de sportschool. Na de eerste intake had ik er eigenlijk nog maar weinig zin in.

Dus je vertikt het gewoon om wat cardio te doen in de sportschool?

Zelf weten natuurlijk, maar (slechts) 2kg in 2 maanden verliezen zegt natuurlijk genoeg over je huidige doen. Als je het een beetje deftig aanpakt, dus zoals ik hierboven heb gesuggereerd, verlies je die 2kg ook wel in 2 weken.

Verder zou ik niet zoveel melk drinken, misschien één glas per dag. En schrap die koekjes, tosti's, chips en stroopkoek uit je huidige eetschema, die shit zit VOL met calorieën.

oke. Ik haal die chips stroopkoek etc uit mijn schematje.

En ik 'vertik' het niet om cardio te doen. Alleen vind ik kracht training op apparaten gewoon leuker. Daar zweet ik toch echt meer als dat ik met 120 - 130 op de fiets zit (naar mijn mening). Ook fiets ik sowieso buiten de sportschool ongeveer 20km/week.

Je zal flink discipline nodig hebben gozer! Krachtraining, goed cardio'en en goed eten zijn de ingrediënten!!! Lees de stickies dan weet je hoe je ze moet gebruiken. Succes.

Edit: Het liefst ook gewoon krachttraining met losse gewichten!

maar wat zijn dan ongeveer de hartslagen die ik aan moed houden. Het lijkt mij niet dat ik gelijk na 1 min al op 120 - 130 moet zitten.

Persoonlijk vind ik het ook al een goede zet dat ik überhaupt begonnen ben met de sportschool. Na de eerste intake had ik er eigenlijk nog maar weinig zin in.

Bijvoorbeeld na een minuut of 5 zou je al tussen de 120 en 130 moeten zitten. De weerstand van zo'n apparaat kun al naar gelang instellen, probeer de weerstand wel een beetje laag te houden, weliswaar niet 0. En natuurlijk, je kunt jezelf wel paaien met de gedachte dat je überhaupt bent begonnen met sporten, maar nu je er toch aan bent begonnen, moet je het natuurlijk wel goed doen. Het is alles of niet. Als je gaat sporten, maar je blijft chips, koekjes, stroopkoekjes eten, tja, ... da's net als proberen te duiken met een bal gevuld met lucht.

ik doe nu wel Dumbbell Curls voor biceps. Dit volgens mijn schemaatje wat ik in sportschool heb laten maken. Hij (degene die mij geholpen heeft + intake) heeft mij ook die cursus aangeraden.

Terug
Naar boven