XXL Nutrition

Veel Te zwaar (110kg, 38%)

En eet ook eens wat groente! Je zal heel je levensstijl moeten omgooien, als je resultaat wilt zien. En als je alleen maar lekkere dingen wilt eten, dan heb je een probleem.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet toch ook groenten. Ik eet s'avonds een bord vol met aardappels groenten en soms vlees. Het lijkt erop dat je mijn startpost niet eens gelezen hebt

mja ik vreet ook Brinta, waar ik bijna na elke hap over mn nek ga, maar ik eet het wel, en kwark... en yoghurt :)

veel water zuipen :) zuip zowiesi c.a 6 flesjes leeg van 500ml.

moet je hartslag perse 130 voor beste vet verlies mag het niet bv 150-160 zijn of je gewoon 20 minuten leegrijden?

We zullen eens naar je voedingsschemakijken:

Oja. Ik houd niet zo erg van vleeswaren op brood (ben gek van chocolade pasta, is slecht.)

7.00uur (soms 7.30)
2 sneedjes tarwe met pasta (dun laagje, dubbel) 1 - 2 glazen melk.

10.00uur. 1 - 2 glazen (grote) water. En een koekje (verschillend.)

12.30uur. 1, soms 2 sneedjes tarwe met dun laagje pasta. + 1 sneetje met worst wat er is (als het er is kipfilet) en 1 tot 2 glazen halfvolle melk

15.00uur. 1 - 2 glazen (groot) water. en koekje.

16.30uur. 1 glas water omdat ik dan dorst heb (warm weer.)

17.30uur. Warm eten. Bord vol met groenten/aardappels. Meestal geen vlees.

19.00uur. Soms glaasje melk (bierglas) omda ik dorst heb

20.00uur 1 - 2 glazen water/melk en koekje.

In weekenden. 1 - 2 schaaltjes chips (meestal 1 wokkels naturel)

Ten eerste, **** die koekjes en chips man. Wil je vermageren of niet?

Ten tweede, bord vol groenten/aardappels ZONDER vlees? Meer vlees! Kies verstandig en eet kipfilet, laag in kh en vet, hoog in eiwitten.

Ten derde, chocoladepasta? Vergeet het. Kipfilet of magere ham op je boterham!

Ten vierde, eet regelmatiger. Aangezien je zo zwaar bent en een traag metabolisme hebt (neem ik aan) is het beter om kleine porties om de 2-3 uur te eten. Boterham, magere yoghurt, fruit - ook al lust je het niet! Dit wilt niet zeggen dat je meer mag eten, integendeel.

Waarom zoveel melk? Tenzij het half-volle of magere is, blijf je er beter vanaf en drink je best meer water. Water=zorgt voor afvoer van afvalstoffen en een betere metabolisme.

Een kwartiertje cardio en één uur krachttraining? Denk je dat je vet in spieren kan omtoveren? Ik zou zeggen, eerst een halfuurtje krachttraining en daarna een halfuurtje-drie kwartier cardio. En dat bouw je achteraf op, vooral cardio!

Als je krachttraining doet, doe dan geen oefeningen waar je constant moet zitten. Man, wat heb je daaraan? Daar ga je echt niet van vermageren. Squats, deadlifts, military press, benchpress, bent over rows, pull-ups. Meer heb je niet nodig. Hoog in reps (minimum 12), laag in gewicht. 2 of 3 sets per oefening. Rustpauze max. 2 min.

2-3 keer per week is veel te weinig. Je bent 15, het is vakantie, 5 keer per week moet kunnen, zeker cardio. Krachttraining 2-3 keer per week is voldoende.

Om af te sluiten:
- 4-6 kleine maaltijden per dag
- meer water (minstens 2 liter per dag, verdeel het verstandig)
- geen snoep
- meer cardio, aan spieren mag je denken als je onder 90 zit. Zoveel wegen op jouw leeftijd is schandalig.
- train vaker en train verstandig

Geloof of het niet, kwark vond ik vroeger ook walgelijk... en nu vind ik het gewoon echt lekker.

"Dit lust ik niet, dat lust ik niet", denk je dat wij ook niet veel liever de hele dag chips, koek en pizza zouden willen eten ipv tonijn en kwark? Als het dezelfde voedingswaarden zou hebben denk ik dat de meerderheid hier ook wel hetzelfde dieet als jou zou volgen dan.

"Wat de boer niet kent, vreet ie niet". Begin nou maar gewoon aan de gezonde voeding, na een tijdje zijn je smaakpapillen eraan gewend en zal het lang zo vies niet meer zijn. Zo niet ga je echt nooit veel verder komen.

zeg aadje je hebt hier al aardig wat advies gekregen van mensen die al redelijk wat verstand van hebben en goed op weg zijn om een mooi lichaam te bouwen, maar jij lijkt niks aan te nemen en gewoon eigenwijs te doen. ik wens je veel succes met wat je wilt behalen maar het gaat je niet lukken zo stop nu eens met zeiken en ga aan de slag met deze informatie maak een voedingsschemaen en training schema(3x in de week fullbody+cardio)

Als mijn kind zo zwaar zou zijn en ik hem een fatsoenlijk dieet zou geven met bijbehorend sportschema en als ie daarna begint te mekkeren van "dat lust ik niet wheeeeeh"....

*flip*

moet je hartslag perse 130 voor beste vet verlies mag het niet bv 150-160 zijn of je gewoon 20 minuten leegrijden?

Voor puur vetverlies zou je hartslag ongeveer tussen 60% tot 65% van je maximale hartslag moeten zitten. Je maximale hartslag kun je berekenen door van de waarde 220 je leeftijd af te trekken. Als je bijvoorbeeld 20 jaar bent, dan is je maximale hartslag dus 200. Vervolgens neem je 60% en 65% van 200, dat is dus 0.6 maal 200 en 0.65 maal 200, dat geeft: 120 en 130. Dus als je gaat fietsen, joggen, crossen, dien je ervoor te zorgen dat je hartslag ongeveer tussen die 2 waarden schommelt, voor minstens 20 minuten. Als je het een beetje goed wil doen dan train je 30 of 40 minuten. Omdat dit lange periodes betreft, kun je het beste de weerstand van zo'n apparaat waarop je traint een beetje aan de lage kant houden, dan houd je het gemakkelijk vol (zeker als je wat mp3 meeneemt).

Als je hartslag hoger is dan hierboven, bijvoorbeeld 150-160 (75%-80%) dan ben je meer bezig met het opbouwen van je conditie, natuurlijk verbrand je dan ook wel calorieën, maar je helpt niet bepaald je stofwisseling op gang (bij een hartslag van 60%-65% juist wèl). Het is dus geen effectieve manier om ècht gewicht te verliezen.

Niettemin, of je nou op vetverlies traint of op conditie, het belangrijkste is natuurlijk dat je überhaupt beweegt (zoals topicopener aadje93 al zegt). Da's beter dan niets in ieder geval. Maar als je dan toch hebt besloten om aan je zelf te werken, dan moet je dat dan ook gewoon goed doen, en geen half werk leveren. Anders kun je lang wachten op een beetje resultaat.

zoals gezegd .. ik zou KT even laten voor wat het is , of gewoon als erbij .. kan natuurlijk nooit geen kwaad maar voor het afvallen zou ik me echt veel meer gaan focussen op cardio.

uithoudings vermogen komt vanzelf wel , denk niet dat daar nu jou behoefte ligt.
beter is gewoon nu 5x in de week gaan lopen , fietsen , roeien .. wat je leuk vind en je eigen tot het uiterste te gaan drijven . ( lees even de stickies hoe je dat het beste kunt doen ) en als je dan straks in de buurt van je streefgewicht gaat komen dan zal ik weer eens aan KT en cardio met langer uithoudings vermogen gaan denken.

je kunt mij ook niet wijsmaken dat je nu je eer uit KT haalt met zoveel vet nog , je ziet er immers weinig van anders dan dat het leuk is dat je sterker wordt mja ... straks krijg je visueel resultaten van KT als er heel wat kilo's afzijn en dan zul je zien dat je echt gemotiveert tot de met raakt .

anyway ... gebruik eens lekker de zoekfunctie van het forum en lees zoveel als kan en haal daar de wijsheid uit , je bent niet de eerste noch enigste die zo moet beginnen.

succes i.i.g !

Alles wat ik van TS lees is ik wil dit niet, ik lust dat niet etc. etc.
De mensen die je hier tips geven hebben het beste met je voor, als je daar vervolgens niets mee doet is dat gewoon niet verstandig. Luister naar iemand als porterhouse, als hij zegt dat je moet leren bankdrukken zegt hij dat niet om jou lastig te vallen, maar om je te helpen je doel te bereiken, de enig manier waarop jij gewicht gaat verliezen is een goed voedingspatroon en een goede manier van trainen, als je 1 van de twee verwaarloosd loopt het nergens op uit. Je zult om je doel te bereiken een aantal veranderingen aan moeten brengen in je leven, die je nu niet leuk zult vinden, echter het moment dat je bereikt hebt wat je wil bereiken, dan moet je er nog eens bij stil staan en denken, toch goed dat ik dat besluit genomen heb. Ik zeg nog een keer luister naar de mensen die je hier proberen te helpen, want zij weten hoe jij het gaat halen, wees niet eigenwijs, want jouw eigen plan heeft je overduidelijk nu nog nergens gebracht.

Voor puur vetverlies zou je hartslag ongeveer tussen 60% tot 65% van je maximale hartslag moeten zitten. Je maximale hartslag kun je berekenen door van de waarde 220 je leeftijd af te trekken. Als je bijvoorbeeld 20 jaar bent, dan is je maximale hartslag dus 200. Vervolgens neem je 60% en 65% van 200, dat is dus 0.6 maal 200 en 0.65 maal 200, dat geeft: 120 en 130. Dus als je gaat fietsen, joggen, crossen, dien je ervoor te zorgen dat je hartslag ongeveer tussen die 2 waarden schommelt, voor minstens 20 minuten. Als je het een beetje goed wil doen dan train je 30 of 40 minuten. Omdat dit lange periodes betreft, kun je het beste de weerstand van zo'n apparaat waarop je traint een beetje aan de lage kant houden, dan houd je het gemakkelijk vol (zeker als je wat mp3 meeneemt).

Als je hartslag hoger is dan hierboven, bijvoorbeeld 150-160 (75%-80%) dan ben je meer bezig met het opbouwen van je conditie, natuurlijk verbrand je dan ook wel calorieën, maar je helpt niet bepaald je stofwisseling op gang (bij een hartslag van 60%-65% juist wèl). Het is dus geen effectieve manier om ècht gewicht te verliezen.

En waarom bij cardio met een 'lage' hartslag wel?

De zogenaamde vetverbrandingszone is minder effectief dan cardio uitvoeren op 70 a 75% van je MHR. Nu verbrand je procentueel gezien wel meer vet per tijdseenheid als je traint op 60 a 65% maar op 70 a 75% (liefst op 75%) is de absolute vetverbranding nog steeds hoger dan die op een lagere intensiteit.

Cardio moet echter geen lijdensweg worden, als je jezelf beter voelt bij een lagere intensiteit kan je die beter aanhouden. Ook al zou trainen op 70 a 75% van je MHR nog niet heel zwaar mogen aanvoelen.

De zogenaamde vetverbrandingszone is minder effectief dan cardio uitvoeren op 70 a 75% van je MHR. Nu verbrand je procentueel gezien wel meer vet per tijdseenheid als je traint op 60 a 65% maar op 70 a 75% (liefst op 75%) is de absolute vetverbranding nog steeds hoger dan die op een lagere intensiteit.

Cardio moet echter geen lijdensweg worden, als je jezelf beter voelt bij een lagere intensiteit kan je die beter aanhouden. Ook al zou trainen op 70 a 75% van je MHR nog niet heel zwaar mogen aanvoelen.

Ligt geheel aan de conditie van de persoon, iemand met een slechte conditie zit met een kleine inspanning als aan 70-80% van max hb.

Ligt geheel aan de conditie van de persoon, iemand met een slechte conditie zit met een kleine inspanning als aan 70-80% van max hb.

Wat nog niks zegt over hoe de intensiteit aanvoelt. Op 80% zal het overigens ook voor een goed getraind persoon merkbaar zijn dat er een inspanning wordt geleverd. Het ging mij eigenlijk meer om de mythe van de vetverbrandingszone.

Bij 38% vet moet je gewoon proberen wat nog oke aanvoelt. Kies een intensiteit waarbij je nog een gesprekje met iemand kan voeren en niet helemaal buiten adem bent. Is dat bij een hartslag van 130, prima. Zit je op een hartslag van 110, ook goed. Als je maar begint en regelmatig die cardio doet naast je krachttraining. Cardiovasculaire conditie bouw je heel snel op, dus het aanvangsniveau is niet zo boeiend.

kijk aadje, no offence maar je weegt teveel voor je leeftijd, zoals mensen zeggen in deze thread let op je voeding en als je iets niet lust, probeer het dan tenminste en miss vind je het na een paar keer wel lekker. Ook kan je op internet of aan iemand in je gym( het liefst niet de instructeur) en vraag voor advies voor DL, SQ en BP. begin met dit leven en laat het verleden achter je en probeer de verleideing van vet eten achter je

Idd ik wou net zeggen, iemand met zijn gewicht zal met zo'n lage hartslag ongeveer 200-300 calorien per uur verbranden.

Bij 38% vet moet je gewoon proberen wat nog oke aanvoelt. Kies een intensiteit waarbij je nog een gesprekje met iemand kan voeren en niet helemaal buiten adem bent. Is dat bij een hartslag van 130, prima. Zit je op een hartslag van 110, ook goed. Als je maar begint en regelmatig die cardio doet naast je krachttraining. Cardiovasculaire conditie bouw je heel snel op, dus het aanvangsniveau is niet zo boeiend.

Ik sluit me hierbij aan. Ik zit ook met een veel te hoog vetpercentage en ben drie weken geleden begonnen met 5x per week cardio. Je merkt (bijna) per dag het verschil, het is steeds eenvoudiger vol te houden.

Daarnaast zou ik je (zoals de meesten hier) willen adviseren om goed op je voeding te letten. Naast het feit dat je met een koekje hier en een bakje chips daar je je lichaam langzaam volpleurt met rotzooi, heb ik gemerkt dat je je na een tijd wennen aan gezond eten in het algemeen veel beter gaat voelen. Je hebt meer energie, zweet minder en kan beter knallen tijdens de workout.

Terug
Naar boven