Krachttraining moet je sowieso vooraf aan cardio doen, althans, dat is het meest ideale. Daarnaast lijkt het me handiger in jouw situatie om de prioriteit bij cardio te leggen ipv bij krachttraining.
Denk bijvoorbeeld aan 20 mn fietsen, vervolgens wederom 20 mn ditmaal op de
crosstrainer. 15 mn fietsen is namelijk bij lange na niet genoeg als je goed wil afvallen. Nu vraag je je misschien op welke intensiteit het fietsen en crossen moet doen... voor optimale vetverbranding dien je ervoor te zorgen dat je hartslag rond 60% van je maximale hartslag ligt. Je maximale hartslag kun je berekenen door van 220 je leeftijd af te trekken, in jouw geval: 220 - 15 = 205. Als we 60% hiervan nemen: 123. Zorg er dus voor dat je je hartslag tussen de 120 en 130 houdt bij het trainen op die apparaten. Als je die apparaten voor het trainen goed instelt - leeftijd, gewicht, geslacht invoeren - dan geven ze meestal je hartslag en calorieënverbruik weer. Overigens, niet alle apparaten hebben zo'n hartslag meting, dus zorg ervoor dat je er één te pakken hebt die dat wel heeft.
Als je echt vastberaden bent met afvallen, kun je eventueel na die 40 mn trainen, nog eens 10 mn op de [Link niet meer beschikbaar]. Dit laatste moet je niet op 80% van je hartslag doen, maar op normaal looptempo (liefst nog zachter), namelijk, aangezien je ietwat overgewicht hebt, kun je last van je voeten en benen krijgen als je intensief gaat lopen of rennen. Probeer daarom rustig op de threadmill te lopen, vermoeid je benen niet te veel. Dan is dat tegelijkertijd ook een cooling down voor je lichaam (cooling-down is net zo belangrijk als een warming-up!).
Hoe dan ook, dan heb je al met al 50 mn getrained. Doe dit bij voorbaat in de ochtend, door het trainen zal namelijk je stofwisseling hoger komen te liggen, als je dus vroeg gaat trainen, zal de rest van de dag je stofwisseling hoger zijn en zul je uiteindelijk meer gewicht verliezen. Als je dit 3x in de week volhoudt (zelfs als je het in de avond doet) zul je een hele boel gewicht verliezen. En, zoals ik al eerder zei, doe krachttraining voordat je begint met cardio. Dus niet eerst cardio doen en daarna krachttraining.
En wat betreft je voeding... tja,
kappen met die chocolade pasta en al die andere troep zoals zoetjes, chips, prik, patat en dergelijke. De beste manier om vet te verbranden is door je stofwisseling hoog te houden, dat betekent meerdere keren per dag eten (maar wel in kleine porties!). Bijvoorbeeld om 9 uur, om 11 uur, om 13 uur, om 15 uur, om 18 uur en om 20 uur. Zoals ik al, eet in kleine porties, maar tegelijkertijd ook gezond. Aangezien je vleeswaren niet lust, eet dan verdeeld over de gehele dag bijv.: eieren, groente, hazelnoten, kwark, brinta, etc.
Als ik jou was zou ik trouwens ook even naar de huisarts, 110 op 15 jarige leeftijd is ernstig. Misschien kan hij je een middel als Reductil voorschrijven, zelfs als hij dat niet doet, kun je Reductil ook gewoon zelf kopen. Reductil zorgt ervoor dat je een verminderde eetlust krijgt, probeer je echter wel aan die 6 gezonde porties op een dag te houden.
Ik garandeer je dat als je je houdt aan alles dat hierboven is beschreven, dat je in anderhalf tot 2 maanden toch wel een goede 10 kilo verloren zult hebben.