MuscleMeat

Veel Te zwaar (110kg, 38%)

oke. Ik haal die chips stroopkoek etc uit mijn schematje.

En ik 'vertik' het niet om cardio te doen. Alleen vind ik kracht training op apparaten gewoon leuker. Daar zweet ik toch echt meer als dat ik met 120 - 130 op de fiets zit (naar mijn mening). Ook fiets ik sowieso buiten de sportschool ongeveer 20km/week.

Je moet zweet ook niet als indicatie nemen. Als ik lig te zonnen op het strand in de warme middagzon zweet ik ook meer dan tijdens KT, enkeltje Scheveningen dus voortaan? :p

Karl noten????? Is dat wel te vertrouwen met je 15 jaar????

roflmao ^^

PS:
Houd je indd aan de krachttraining. Ik zou alleen wel een kwartiertje HIT op de fiets doen na je krachttraining. Want met alleen krachttraining zul je niet genoeg afvallen.

BTW.
als je krachttraining volhoud en op 10 % staat dan ben je beeeeeesst van rond de 70-80 KG :O

Hulde dat je al bent begonnen met kracht & cardio!
Maak nu eens een goed voedingsschema, info hierover is met name in de sticky's te vinden - daarmee kom je ook al een heel eind! Daarnaast natuurlijk fietsen naar de sportschool, krachttraining doen en afsluiten met minimaal een half uur cardio. Welke soort of intensiteit maakt eigenlijk niet zoveel uit, gezien je fysiek is eigenlijk alles goed (ookal wordt er anders beweerd). Ga progressie houden m.b.v. foto's en de weegschaal - pas als je progressie stagneert ga je tweaken aan je voedings- of trainingsschema.
Hulp is hier wel te vinden (als jij een voedingsschema maakt en hier post dan geven we wel tips en advies om het te verbeteren - indien nodig).

Word zo snel mogelijk een cardiotijger!!! Elke dag minimaal een uur beesten op een cardio apparaat. Ok, 2x p week een full body krachttraining is ok, maar raak eerst dat vet kwijt.

Word zo snel mogelijk een cardiotijger!!! Elke dag minimaal een uur beesten op een cardio apparaat. Ok, 2x p week een full body krachttraining is ok, maar raak eerst dat vet kwijt.

bullshit.

eerst kracht en dan cardio is het beste en 3x per week met iedere keer een dag er tussen vrij

Krachttraining moet je sowieso vooraf aan cardio doen, althans, dat is het meest ideale. Daarnaast lijkt het me handiger in jouw situatie om de prioriteit bij cardio te leggen ipv bij krachttraining.

Denk bijvoorbeeld aan 20 mn fietsen, vervolgens wederom 20 mn ditmaal op de crosstrainer. 15 mn fietsen is namelijk bij lange na niet genoeg als je goed wil afvallen. Nu vraag je je misschien op welke intensiteit het fietsen en crossen moet doen... voor optimale vetverbranding dien je ervoor te zorgen dat je hartslag rond 60% van je maximale hartslag ligt. Je maximale hartslag kun je berekenen door van 220 je leeftijd af te trekken, in jouw geval: 220 - 15 = 205. Als we 60% hiervan nemen: 123. Zorg er dus voor dat je je hartslag tussen de 120 en 130 houdt bij het trainen op die apparaten. Als je die apparaten voor het trainen goed instelt - leeftijd, gewicht, geslacht invoeren - dan geven ze meestal je hartslag en calorieënverbruik weer. Overigens, niet alle apparaten hebben zo'n hartslag meting, dus zorg ervoor dat je er één te pakken hebt die dat wel heeft.

Als je echt vastberaden bent met afvallen, kun je eventueel na die 40 mn trainen, nog eens 10 mn op de [Link niet meer beschikbaar]. Dit laatste moet je niet op 80% van je hartslag doen, maar op normaal looptempo (liefst nog zachter), namelijk, aangezien je ietwat overgewicht hebt, kun je last van je voeten en benen krijgen als je intensief gaat lopen of rennen. Probeer daarom rustig op de threadmill te lopen, vermoeid je benen niet te veel. Dan is dat tegelijkertijd ook een cooling down voor je lichaam (cooling-down is net zo belangrijk als een warming-up!).

Hoe dan ook, dan heb je al met al 50 mn getrained. Doe dit bij voorbaat in de ochtend, door het trainen zal namelijk je stofwisseling hoger komen te liggen, als je dus vroeg gaat trainen, zal de rest van de dag je stofwisseling hoger zijn en zul je uiteindelijk meer gewicht verliezen. Als je dit 3x in de week volhoudt (zelfs als je het in de avond doet) zul je een hele boel gewicht verliezen. En, zoals ik al eerder zei, doe krachttraining voordat je begint met cardio. Dus niet eerst cardio doen en daarna krachttraining.

En wat betreft je voeding... tja, kappen met die chocolade pasta en al die andere troep zoals zoetjes, chips, prik, patat en dergelijke. De beste manier om vet te verbranden is door je stofwisseling hoog te houden, dat betekent meerdere keren per dag eten (maar wel in kleine porties!). Bijvoorbeeld om 9 uur, om 11 uur, om 13 uur, om 15 uur, om 18 uur en om 20 uur. Zoals ik al, eet in kleine porties, maar tegelijkertijd ook gezond. Aangezien je vleeswaren niet lust, eet dan verdeeld over de gehele dag bijv.: eieren, groente, hazelnoten, kwark, brinta, etc.

Als ik jou was zou ik trouwens ook even naar de huisarts, 110 op 15 jarige leeftijd is ernstig. Misschien kan hij je een middel als Reductil voorschrijven, zelfs als hij dat niet doet, kun je Reductil ook gewoon zelf kopen. Reductil zorgt ervoor dat je een verminderde eetlust krijgt, probeer je echter wel aan die 6 gezonde porties op een dag te houden.

Ik garandeer je dat als je je houdt aan alles dat hierboven is beschreven, dat je in anderhalf tot 2 maanden toch wel een goede 10 kilo verloren zult hebben.
Kan ik me in vinden, cardio omhoog! Je borstvorming zal waarschijnlijk pseudo gyno (vet) zijn en zal als je in vet daalt ook verdwijnen.

Verbeter mij als ik het mis heb, maar mij lijkt het gevaarlijk voor zen tikker hem zo snel richting zware cardio te sturen.

Heb je ademhalingsproblemen door je overgewicht kerel?

---------- Toegevoegd om 04:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 04:13 ----------

je bent te dik. Je moet dood. Jouw soort moeten we hier niet.

---------- Toegevoegd om 03:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 03:18 ----------

38% ? Het scheelt niet veel of je bestaat voor de helft uit vet. Dik zeug. Waarom hang je jezelf niet op?

Van iemand van 35 zou je toch een beetje meer maturiteit verwachten.

Verbeter mij als ik het mis heb, maar mij lijkt het gevaarlijk voor zen tikker hem zo snel richting zware cardio te sturen.

---------- Toegevoegd om 04:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 04:13 ----------

Aangezien deze persoon ook al afbeeldingen van hakenkruizen plaatste betwijfel ik dat hij 35 is. Ik denk dat je gemakkelijk 25 jaar eraf kan trekken en dan nog te hoog zit qua leeftijd. Negeer deze post en luister naar de rest.

Zware cardio is inderdaad niet slim. Ik zou beginnen met rustige cardio. Ik denk dat in het geval van de OP alle extra beweging een gigantisch effect gaat hebben.

• Topic Starter Topic Starter
ik denk dat ik gewoon cardio op 100hartslag ga doen (denk ik, verbeter me als ik het fout heb)

Eerst gewoon kracht training doen (full body, armen benen. Buikspieren doe ik thuis al met sit - ups) en dan gewoon een half uurtje cardio. op de fiets of crosstrainer

---------- Toegevoegd om 08:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:07 ----------

Ik heb verder geen ademhalingsproblemen. Ik houd het ook best vol om één uur te fietsen op gewoon normaal tempo (25km/hr) Wel sta ik snel te hijgen als ik gaat hardlopen. Daarom doe ik ook liever crosstrainer en fiets.

Ten eerste: supergoed dat je je probleem gaat aanpakken! Moeilijke schildklier of niet, het gaat zeker lukken om vet te verliezen en beter in je vel te gaan zitten. Het belangrijkste, zoals altijd, is veel sporten en een degelijk voedingsschema.

Je voedingsschema nu, op een doordeweekse dag (dus nog geen chips of stroopjetser) bevat waarschijnlijk te weinig calorieën. Het kan zijn dat het door je schildklierafwijking niet op gaat bij jou, maar hier wordt voor afvallen meestal aangehouden dat je je energiebehoefte berekent (afhankelijk van vetvrije massa, activiteit en sport, zie sticky's), en daar 20% onder gaat zitten met je voeding.

Wat hier gezegd wordt, koekjes, chips chocopasta enzovoort dumpen is wel aan te raden ja. De verhouding eiwitten/koolhydraten/vetten is nu

EKV=16/54/29

Dat betekent veel te weinig eiwit en te veel vet (bijna de helft verzadigd vet, niet zoveel melk of kies mager). Je eet echter maar 1425 kcal per dag (avondmaaltijd 200g broccoli, 200g aardappels), dus daar moet sowieso meer bij. Koekjes, chips, pasta enz eruit, en vlees/vis erin (waarom geen vlees/vis bij de avondmaaltijd?).

In plaats van worst en pasta op je brood dan gewoon altijd kipfilet met tuinkruiden doen, je gaf aan dat je dat graag lust. Nauwelijks vet en goede bron van eiwitten. Verder zie ik helemaal geen fruit in je voeding, vind je dat niet lekker? Er zitten niet veel calorieën in en een goede bron van voedingsstoffen en vezels. Neem als brood altijd volkorenbrood, vezels zijn erg belangrijk als je vet kwijt wil.

Dan het sporten, hoewel sommigen je hier anders vertellen denk ik dat de cardio het belangrijkste is. Je hebt waarschijnlijk aardig wat vetvrije massa (spieren nemen altijd toe met gewicht, voor ondersteuning van het vet), dus vetverlies is nu belangrijker dan spiermassa aankomen (al is het maar voor je gezondheid). Dat betekent dus als een gek gaan cardio-en, krachttraining erbij houden (combinatie van cardio en krachttraining geeft beste resultaten), maar met een kwartiertje op de cross-trainer kom je er niet. Probeer je cardio langzaam uit te breiden tot ongeveer 40 minuten.

Wees niet bang om wat meer te eten als dat nodig is, je kunt gemakkelijk 0.5-1 kg per week afvallen als je 20% onder je behoefte eet. Elke extra cardio die je doet is meegenomen, cardio laat je energieverbruik stijgen zonder je metabolisme te verlagen (wat te weinig eten wel doet).

Samenvattend, mijn tips:

Bereken je energiebehoefte, maak een voedingsschema dat daar 20% onder zit, doe veel cardio, en hou vol!

Laatst bewerkt:
Als je geen "regulier" fruit lust zoals appels of peren, neem dan soorten als frambozen of aardbeien. Wel vers natuurlijk. Wat ook erg goed te eten is is kwark met bevroren blauwe bessen.

Oh die gast lijkt sprekend op mij xD heb 110 gewogen atm 105, hield ook lekker van snaaien, heb ook PDD-NOS omg zielsverwand!

ff doorzetten:)

Best AAdje,

Ga gezond eten, stop met patat snacks, chips en limonade wat vol zit met suikers.

Begin s morgens met een stevig bord havermout pap, en eet elke 2.5-3 uur later brood met kipfilet/ rosbief.

Wat is je lichaamslengte?

Qua cardio zou ik je stevig lopen 20min. fietsen 20min. en roeien aanbevelen.

hartslag +- 130.

red je dat niet ivm je conditie, moet je het rustig opbouwen.

Krachttraining, leer Bankdrukken, deadliften Squats, Bent over Row,Militrypress.

Als je alleen machines in je Sportschool hebt, dat is geen probleem
dan meld het even zodat we het anders aanpakken.

Heb je meer vragen, stuur me dan even een PM.

Regards,

Porter

mja ik had een bf van 26%,
maar ik ben toen gewoon begonnen voor het eerst met fitness , 15 min fietsen en dan elke minuut een level omhoog.. en dan boven de 80 RPM blijven.
Krik je je conditie vrij snel op.

En dan om af te vallen gebruikte ik dan 10 min de crosstrainer. is overigens zeer zwaar in het begin.

en daarna ( tussendoor wel wat krachttraining. en 1-2x per week roeien )
aan het einde een interval lopen 6km/h normaal en 9km/h snel.
Werkte voor mij zeer goed.

mja ik had een bf van 26%,
maar ik ben toen gewoon begonnen voor het eerst met fitness , 15 min fietsen en dan elke minuut een level omhoog.. en dan boven de 80 RPM blijven.
Krik je je conditie vrij snel op.

En dan om af te vallen gebruikte ik dan 10 min de crosstrainer. is overigens zeer zwaar in het begin.

en daarna ( tussendoor wel wat krachttraining. en 1-2x per week roeien )
aan het einde een interval lopen 6km/h normaal en 9km/h snel.
Werkte voor mij zeer goed.

Dit is al redelijk zwaar Sudoka, dat kan niet iedereen.

in mijn sportschool zijn ook gewoon de isolatie dingen (dumbelss, bankjes etc) alleen vind ik het niet zo leuk om daar te trainen. Ik vind de apparaten gewoon leuker om te doen.

Ik lust geen fruit. Het enigste wat ik lust is sinasappelsap (vers geperst)

Moet je maar gewoon even doorzetten, bier moet je toch ook leren drinken ofniet?

Ik eet ook met mijn nieuwe eetschema 60% dat ik niet lust, maar wordt al minder.

in mijn sportschool zijn ook gewoon de isolatie dingen (dumbelss, bankjes etc) alleen vind ik het niet zo leuk om daar te trainen. Ik vind de apparaten gewoon leuker om te doen.

Ik lust geen fruit. Het enigste wat ik lust is sinasappelsap (vers geperst)

Dat je geen vleeswaren lust kan ik me nog wel in vinden, maar geen fruit? ??? Banaan, appel, sinaasappel, peer, druiven, ... , lust je allemaal niet?

Wat dat betreft doe je jezelf toch wel ernstig tekort hej, als ik jou was zou ik eens spreken met een voedingsdeskundige om dat probleem te verhelpen.

Maar ik was niet van plan om aan het bier te gaan :P

Het is gewoon het 1 of het ander. Hoe op met zeuren van dat lust ik niet, want als je iets wil moet je er wat voor over hebben. Doorzettingvermogen heb je heel erg hard nodig. Als je dat allemaal te veel is moet je er niet aan beginnen en gewoon door gaan vreten.

Terug
Naar boven