AndroidHealthClinic

Veganism topic

Bezoekers in dit topic

Hoi!

Ik ben sindskort plantaardig gaan eten. Heeft iemand advies voor welke plantaardige supplementen en voedingsmiddelen esssentieel zijn voor spiermassa opbouwen?

Thanks alvast!

In het begin is het even zoeken. Maar makkelijke eiwitbronnen zijn verschillende soorten bonen, kikkererwten, linzen, soja, vleesvervangers (ben zelf geen grote fan, maar is soms makkelijk als je niet al te veel tijd hebt), pindakaas, groenten,...

Om een voorbeeld van mijn ontbijt te geven:
30 gram muesli
30 gram soy flakes
10 gram gebroken lijnzaad
15 gram maca
10 gram chia
15 gram rijst proteine poeder
15 gram erwt proteine poeder
300 ml sojamelk (ja, terug de switch gemaakt na de tip hier :D)

Goed voor 50 gram eiwitten en in totaal 622 kcal. :)
 
Ja leuk. Als je 30g eiwitpoeder door je eten pleurt kun je elke maaltijd voorzien van voldoende eiwitten. Maar wat nou als je geen vleesvervangers eet en geen eiwitpoeders wilt gebruiken. Wat zijn dan goede maaltijden?
 
Ja leuk. Als je 30g eiwitpoeder door je eten pleurt kun je elke maaltijd voorzien van voldoende eiwitten. Maar wat nou als je geen vleesvervangers eet en geen eiwitpoeders wilt gebruiken. Wat zijn dan goede maaltijden?

Keuze genoeg, wees gewoon creatief. Of Google. Ik probeer bijna elke week wel iets nieuws dat ik bv op instagram tegenkom.

Ik maak bv elke week wel een pasta waar ik diverse dingen ingooi.

125 gr volkoren pasta
200 gram black eyed beans
100 gram linzen
Wat groenten zoals spinazie of wortelen en erwten, of groene aspergetips, ...
Wat zilveruitjes of ajuin
Een paprika
Eetlepel olijfolie
Kruiden
Edelgistvlokken
...

Ik ken alle waarden nu niet van buiten, maar je zit makkelijk aan 25 a 30 gram eiwit dan zonder echt moeite te doen. En als je echt wil verhoog je dat gewoon door er extra's in te gooien.

En het plantaardige alternatief qua eiwitpoeder is er, dus waarom zou ik het niet gebruiken?
 
200 gram seitan heeft al 44 gram eiwitten bijvoorbeeld. Eet elke dag wel seitan.

Smoothies met proteinepoeder.
Linzen, kikkererwten, bonen, linzen pasta, gewone pasta .. + alle groenten.
 
Jonneke heeft speciaal vandaag gepost voor u:
:')
 
Lief paardje, voor alle vegans:
 
Jonneke heeft speciaal vandaag gepost voor u:
:')
Zo, en trek nou je t-shirt maar weer aan. Wie zegt dat de diepvries van die gast ook niet gewoon vol kipfilet en biefstuk ligt?
 
Back
Naar boven