Iets beweren zonder bewijs te leveren typisch iets voor @GeenEiwittenVoorJe18Bent
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Binnen de wet: Voorstander zijn van euthenasie. Voorstander van de doodstraf zijn in geval van ernstige misdrijven. Voorstander zijn van een ontmoedigingsbeleid om meer dan één kind te krijgen. Voor legaal wapenbezit zijn. Je kunt een politieke partij starten en kijken of er meer mensen zijn met dezelfde standpunten.
Zelf geen kinderen krijgen. Kiezen voor euthenasie.
Je kan ook een ongezonde leefstijl promoten. Drugs en alcohol gebruik verheerlijken. Gevaarlijke activiteiten of gedrag aanmoedigen. Fastfood verkopen.

Ach, de natuur is een zelfregulerend systeem, dus waarom zou je ingrijpen?
Ik kan het bewijs dat “veganisme geen oplossing is” niet vinden in dit topic, graag een verwijzing naar de post(s).
Met minder dan 1% vegans op de wereld verandert er heel weinig. (reductie van +- 1% aan dierlijke producten). Doordat Vegan eten voor velen een ingrijpende verandering is staan niet zo velen er voor open. Vegans zelf hebben vaak een alles of niets mentaliteit, waardoor ze onvoldoende mensen met zich meekrijgen om echte verandering tot stand te brengen. (Vegans vinden vaak dat mensen die minder vlees of dierlijke producten consumeren ook fout bezig zijn. Alleen niet consumeren van dierlijke producten is goed).
Veel mensen staan ervoor open om minder vlees of dierlijke producten te consumeren (omdat ze weten welke negatieve gevolgen de massas veehouding heeft). Zo staan er vooral voor open als dit betaalbaar is, makkelijk gemaakt wordt en niet geforceerd / opgedrongen.
Als iedereen op de wereld 10% minder dierlijke producten zou nuttigen, dan doet dit 10x zoveel als alle vegans nu opgeteld bereiken. En bij 25%... 10%-25% minder is ook nog eens iets wat bijna iedereen voor mogelijk houdt en voor openstaat.
Het ideaal van veganisme is mooi. Maar de manier waarop het zich profileert en opdringt niet.
Van een dieet zonder tekortkomingen naar een dieet met tekortkomingen is geen oplossing.Iets beweren zonder bewijs te leveren typisch iets voor @GeenEiwittenVoorJe18Bent
Ach, de natuur is een zelfregulerend systeem, dus waarom zou je ingrijpen?
Van een dieet zonder tekortkomingen naar een dieet met tekortkomingen is geen oplossing.
Heb ik dat dan gezegd kontlikkertjeJe begrijpt duidelijk niet het probleem dat een veganist wil oplossen
Minder vlees eten heb ik op zich geen probleem mee. Maar als ze het proberen op te dringen dan zou ik eerder meer vlees gaan eten.
Alle geluk dat we hoogbegaafden zoals jij in ons midden hebben. Oplossing is geen oplossing als het andere problemen creëert.Nee je hebt inderdaad niet beweert dat je iets begrijpt. Op basis van alle domme berichten van jou die ik de laatste tijd voorbij zie komen krijg ik ook niet het idee dat er überhaupt veel dingen zijn waar je iets van begrijpt.
Ik mis in deze "discussie" het punt van kleding. Veganisten trekken de lijn qua voeding door bij het dragen van kleding, nietwaar? Is een trui van bijvoorbeeld Alpaca toegestaan, mits deze wol op diervriendelijke wijze wordt verkregen? Het is ontzettend fijne wol en draagt heel prettig, en gaat lang mee (duurzaam).
De praktijk is momenteel zo dat er kuddes schapen zijn die geschoren moeten worden, of je daar nou een trui van wilt breien of niet. In die zin is het een afvalproduct dat een nieuwe bestemming krijgt. Er hoeft niets nieuws te worden gefabriceerd voor die bewuste trui.Betreft vegan filosofie: Geen dierlijke producten. Punt.
Klopt maar er zijn veel betere oplossingen voor die problemen. Is veganisme dan de gulden middenweg? Absoluut niet. Een kind maken heeft een veel grotere impact dan je hele leven lang dierlijke producten nuttigen. Net zoals inzetten op duurzame energie een veel grotere impact zal hebben.Veganisme is geen oplossing als het gaat om het bereiken van maximale gezondheid. Ironisch sinds het grootste deel van de vegans aangeeft dit te zijn vanwege gezondheidsredenen. Veel mensen maken wel gezondere keuzes qua eten als ze overstappen op een veganistisch eetpatroon EN Je kunt als veganist wel gezond zijn. Maar je kunt net zo gezond of nog gezonder eten in een eetpatroon zonder enige restricties.
Hetzelfde geldt voor spieren opbouwen. Het is niet optimaal, maar kan wel prima op een veganistisch eetpatroon. Al is er vrijwel niemand die aangeeft veganistisch te zijn gaan eten voor meer spieropbouw.
Het is wel een oplossing voor voordeliger uit te zijn qua eten. Of voor minder dierenleed. Minder massa veehouding. Minder CO2 uitstoot.
Niet wanneer men heel consequent blijft staan tegenover, ik noem even een dwarsstraat, afwijzen van dierproeven. In de medische wereld zijn nogal wat dierproeven nodig voor bepaalde behandelingen welke op mensen worden toegepast. Dit zou dan betekenen dat je geen gebruik maakt van die behandelingen. Ik probeer een beetje te vinden waar veganisten zich minder rechtlijnig willen opstellen, en veganisten de niet-vegansiten elkaar in kunnen vinden. Zoals geschreven ben ik voor diervriendelijkheid, minder vlees consumeren en vast nog wat zaken waar ik mij in kan vinden welke veganisten aanhangen. De middenweg zogezegd.