Fitness Seller

Vegetarish vlees

Mortyr

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Is het te doen om echte vlees te vervangen met Vegie vlees terwijl je ook tegelijk aan fitness doet en elke dag á 150 gram vegie vlees met toegevoegde b12 en ijzer waarbij je dan wel ook ei, kaas en melk eet?
Kun je dan nog wel groeien en herstellen optimaal? Of kun je toch snel klachten krijgen? Iemand ervaring?

Tuurlijk kan dat,ik vervang het al sinds de dag dat ik begon te trainen en das nu 4 jaar geleden.Ligt puur aan jezelf of je groeit. Zolang je een goed voedingsschema of trainingschema hebt is alles inorde. Eiwitten kan je in de andere maaltijden halen uit eieren,melk,kwark,kaas,no prob. By the way,vit b12 zit ook in andere dingen dan vlees,voor ijzer hetzelfde.

Alles kan, maar je beperkte jezelf wel in de mate hoeverre je kan afwisselen. Heb je de macronutrients van je food of choice toevallig nog even? ben wel benieuwd.

waarom zou je dat doen?

vegetarisch vlees is dat van beesten wat alleen groenten eten? :D :D :D :D

(i'm sorry)

Robbydoes zei:
vegetarisch vlees is dat van beesten wat alleen groenten eten? :D :D :D :D

(i'm sorry)

you'd better be;) @paradisefold ik heb hier nog een leeg pakje dambert

energie/100g:243 kcal
eiwit:20,5 gr
koolhydraten:16,5g
vet:10g

Hier zit wel kaas bij dus normaal is het zo'n 15-16g eiwitten,de beste vind je bij winkels zoals delhaize enz..

Als je het vergelijkt me 100gr. kipfilet,

Kipfilet - kcal @ P/C/F = 111 @ 21/0/3
Vega - kcal @ P/C/F = 243 @ 20.5/16.5/10

Heb ik mn keuze snel gemaakt.

Hangt puur vanaf waar je prioriteiten liggen. Ik zit er niks mee in,als ik 2 zo'n burgers in een maaltijd neem,neem ik gewoon minder kh's in de rest ervan.

• Topic Starter Topic Starter
Ik meen gehoord te hebben dat je zonder (echt) vlees minder snel zal herstellen omdat in vegie vlees de eiwit van minder kwaliteit zijn en dat je gewrichten niet zo soepel zal zijn dan een vleeseter.
Zit hier enig waarheid in?

ik zou toch voor echt vlees kiezen hoor, je lichaam is er een beetje voor geevolueerd

Terug
Naar boven