AndroidHealthClinic

Vegetarisme

Marky

Monstrous Giant
Waardering
333
Ik vroeg me af wie hier allemaal vegetaries (geen vlees en vis wel zuivel en ei) is en om welke reden.

Persoonlijk eet ik heel af en toe nog weleens kip en dagelijks vis. Maar zit er eigenlijk aan te denken om enkel nog eieren en zuivel te nemen en alle dieren er definitief en voor altijd uit te gooien.

Ik heb dit al eens een maand gedaan en voelde me lichaam stukken beter en vanwege empathie met beesten vind ik het eigenlijk ook wel een plicht.

Goed man, ga je ook op de partij voor de dieren stemmen?

ik zou wat cristal meth nemen als ik jou was.

verloren ziel

het leven van legkippen ziet er anders ook niet zo tof uit hoor
Je mag er niet teveel over nadenken. Persoonlijk eet ik voornamelijk ook alleen eieren, vis en kip. De eikwestie kan je nog oplossen door zelf kippen te nemen en dan heb je verse eitjes, Laat die wat rondlopen op een stukje van de tuin en als je ze wat verzorgt hebben ze best een goed leven en jij alle dagen je eitjes.
Dit in tegenstelling tot de 30 vierkante cm die ze hebben in een legfabriek.

poe, moet er niet aan denken.
vind mn stukkies vlees toch net wat te lekker.

tuurlijk hebben veel van die beesten een veel te slecht leven en vind het ook eigelijk onwijs zielig. maar das helaas toch een stukje egoisme en sta ik hier maar niet te veel bij stil, want zou mn stukje vlees toch niet willen missen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]http://http://www.partijvoordedieren.nl/images/mthieme.jpg
Ze heeft mijn stem zodra ze mij haar adres geeft.

---------- Toegevoegd om 00:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:43 ----------

mthieme.jpg

---------- Toegevoegd om 00:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:44 ----------

mthieme.jpg

Je kan beter rundvlees eten dan eieren als je empathie voor de dieren hebt...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]http://http://www.partijvoordedieren.nl/images/mthieme.jpg

---------- Toegevoegd om 00:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:43 ----------

mthieme.jpg

---------- Toegevoegd om 00:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:44 ----------

mthieme.jpg

idd daar heb ik wel mijn wildersstem voor over dan

Kuikentjes waren de druppel? :D

Ik eet alleen af en toe een stukje koe (als ik koe eet hoeft er niet een heel dier voor mij alleen dood).

• Topic Starter Topic Starter
Goed man, ga je ook op de partij voor de dieren stemmen?

Nee, als ik ooit nog eens een niet blanco stem uitbreng zal dat op mijn eigen partij zijn. En reken erop dat deze een stuk minder Nederlandse paspoorten zal uitdelen dan die abnormale horror hoeveelheid van de PVV. (5000).

En reken erop dat de tijdsgeest van gebedshuizen een reductie zal ondergaan.

En reken erop dat Nederland een plantaardige samenleving wordt met een cultuur toebehorend aan haar Volk. Waarbij uit wordt gegaan van haar bekwaamheid op het verantwoord kunnen handelen met wat tot haar beschikking staat. Het zichzelf intern voorziet in z'n energiebehoeften.

Reken op sterke lastenverlichting.

Maar terug naar het topic onderwerp nu.

Ik ken toevallig een aantal vegetariërs van mijn leeftijd en het valt mij op dat ze allemaal 'klein' zijn. Nou zijn wel meer mensen klein vergeleken met mij, maar ik bedoel echt klein als in onder het gemiddelde. Geen idee of dit hiermee te maken heeft.
Klinkt bekend misschien voor iemand?
Wetenschappelijke studies die aantonen of dit true or false is?

Ik ken toevallig een aantal vegetariërs van mijn leeftijd en het valt mij op dat ze allemaal 'klein' zijn. Nou zijn wel meer mensen klein vergeleken met mij, maar ik bedoel echt klein als in onder het gemiddelde. Geen idee of dit hiermee te maken heeft.
Klinkt bekend misschien voor iemand?
Wetenschappelijke studies die aantonen of dit true or false is?
Denk dat dit soort mensen gewoon meer op hun voeding letten en daardoor gezonder eten (niet door gebrek aan vlees per se, maar omdat ze de verhoudingen beter hebben). Gezond dieet = meestal een pak minder kcal/vet en dus relatief skinny.

Ik eet al jaren geen vlees (al meer dan 15 jaar niet). Vis heb ik ook heel lang niet gegeten, maar eet ik nu weer wel vrij regelmatig (voor de gezondheid en voor het sporten natuurlijk). Ik eet wel alleen maar vis die volgens de viswijzer goed is om te eten. Dus geen bedreigde vissoorten.
Eieren eet ik alleen maar als het vrije uitloop eieren zijn.

Qua trainen merk ik niet dat het minder is bij mij. Het is wel belangrijk dat je het goed vervangt natuurlijk. Ik eet nu ook weer vis, dus dat maakt het al een stuk makkelijker dan een 'echte' vegetarier. Ik ben nu bezig met wat VVM massa pakken en tsja dan eet ik me wel kapot aan de Brinta, kwark, boterhammen met vegetarisch/vis beleg etc. Maargoed iedereen die met 'schoon' eten veel kcal binnen wil krijgen moet een hoop eten, of je nu wel vlees eet of niet.

Ik eet al jaren geen vlees (al meer dan 15 jaar niet). Vis heb ik ook heel lang niet gegeten, maar eet ik nu weer wel vrij regelmatig (voor de gezondheid en voor het sporten natuurlijk). Ik eet wel alleen maar vis die volgens de viswijzer goed is om te eten. Dus geen bedreigde vissoorten.
Eieren eet ik alleen maar als het vrije uitloop eieren zijn.

Qua trainen merk ik niet dat het minder is bij mij. Het is wel belangrijk dat je het goed vervangt natuurlijk. Ik eet nu ook weer vis, dus dat maakt het al een stuk makkelijker dan een 'echte' vegetarier.
al 15jaar niet zeg je en je bent 22jaar? dus dat heb je van je ouders om geen vlees te eten?:rolleyes:

al 15jaar niet zeg je en je bent 22jaar? dus dat heb je van je ouders om geen vlees te eten?:rolleyes:

Mijn moeder is inderdaad vegetarier, mijn vader niet. Als kind heb ik de keuze zelf gemaakt. Mijn moeder is niet het type dat mensen haar levensstijl opdringt. Ik doe dat zelf ook nooit. Ik ga nooit in discussie met mensen hierover. Tussendoor heb ik ook een jaartje wel weer vlees gegeten toen ik 12 was ofzo (ik kon de McDonalds toch maar niet weerstaan :p). Maar verder is het aan 1 stuk door zonder vlees.

In principe is het toch makkelijk te doen? Genoeg supplementen die je helpen bij het binnenkrijgen van de benodigde voedingsstoffen.

Maarre.. kinderen? Is het verantwoord om die ook vegetarisch te laten leven?

Ik ben overigens de grootste vleeseter ooit. Geen maaltijd zonder vlees.

Terug
Naar boven