AndroidHealthClinic

Vegetarisme

hap hap :)

Als vegetarisme slecht zou zijn was de levensverwachting een stuk lager.
Dat staat er los van.
Vegetariërs letten meer op wat ze naar binnenwerken dan vleeseters dus krijgen ze zowiezo al veel minder rotzooi binnen.

Ik denk dat een vleeseter die evengoed op zijn voeding let als een vegetarier, gezonder zal zijn aangezien hij bepaalde bouwstoffen binnenkrijgt die de vegetariër niet binnenkrijgt.

Dat staat er los van.
Vegetariërs letten meer op wat ze naar binnenwerken dan vleeseters dus krijgen ze zowiezo al veel minder rotzooi binnen.

Ik denk dat een vleeseter die evengoed op zijn voeding let als een vegetarier, gezonder zal zijn aangezien hij bepaalde bouwstoffen binnenkrijgt die de vegetariër niet binnenkrijgt.

Dat soort onderzoeken zijn al uitgevoerd en gecorrigeerd naar mogelijk levensverkortende zaken als roken, alcoholgebruik etc is de levensverwachting nog steeds minimaal gelijk.

Het is nou ook weer niet zo dat iedere vegetarier er een gezonde levensstijl op nahoudt. Genoeg vegetariers die juist helemaal niet zo gezond leven omdat ze een zeer eenzijdig voedingspatroon hebben. Wat vegetarisme nog niet ongezond maakt maar luie donders heb je overal.

Noem mij 1 bouwstof die een vegetarier niet binnenkrijgt dan? B12? Op volledige veganisten na geen probleem en zelfs als veganist valt er wel een mouw aan te passen in de vorm van supplementatie. Zoveel anders dan een multivit dagelijks of structureel innemen is dat niet.

Ken geen andere bouwstoffen of micronutrienten die een vegetatier mist.

Dat soort onderzoeken zijn al uitgevoerd en gecorrigeerd naar mogelijk levensverkortende zaken als roken, alcoholgebruik etc is de levensverwachting nog steeds minimaal gelijk.

Het is nou ook weer niet zo dat iedere vegetarier er een gezonde levensstijl op nahoudt. Genoeg vegetariers die juist helemaal niet zo gezond leven omdat ze een zeer eenzijdig voedingspatroon hebben. Wat vegetarisme nog niet ongezond maakt maar luie donders heb je overal.

Noem mij 1 bouwstof die een vegetarier niet binnenkrijgt dan? B12? Op volledige veganisten na geen probleem en zelfs als veganist valt er wel een mouw aan te passen in de vorm van supplementatie. Zoveel anders dan een multivit dagelijks of structureel innemen is dat niet.

Dierlijke eiwitten?

:exactly:

Gelukkig is er nog iemand die het gewoon normaal kan verwoorden. Qua gezondheid zal het elkaar niet veel ontlopen of je vlees eet of niet, dit heeft veel meer te maken met hoe bewust je met voeding bezig bent.

Of je nu vlees eet of niet, het zou prettig zijn als ieder gewoon zijn eigen keuze kan maken zonder gezeik. Ik vind vegetariers die mensen over willen halen om ook geen vlees meer te eten vrij vervelend, maar hetzelfde geldt voor mensen die vlees eten en altijd maar op vegetariers moeten zeiken.

Laat de nietszeggende reacties zoals 'haha een wereldverbeteraar!' maar weer komen ;).

Geen
denken
aan .
Dieren zijn gemaakt om op te eten .

PFFF gaan we mierenken??? Hij zegt toch dat het vegetarisme een positieve werking op zijn lichaam heeft. Iets wat zeker niet op wetenschappelijke feiten berust. BS dus!

Hij kan zich toch beter voelen door vegetarisch te eten. Heeft niks met wetenschap te maken.
Dus probeer je er nou maar niet zo slap uit te lullen. Je post sloeg gewoon nergens op.

• Topic Starter Topic Starter
Marky die zegt toch dat zijn lichaam meteen een stuk beter voelt.....

Ontvankelijkheid voor prikkelingen/sensaties op je zenuwuiteinden zegt natuurlijk niets over de inwendige gesteldheid van het lichaam en de gezondheid in het algemeen.

Waar het mij om ging was gewoon een topic over vegetarisme, en daarbij tevens in hoeverre je dit ziet als een individuele verantwoordelijkheid tegenover je zelf buiten de eventuele subjectieve voordelen om. Maar het draait kennelijk uit op een authentieke dualiteitskwestie.

Wat maakt het in godsnaam uit of ik hier en daar wat vitamientjes zou missen, ik ga er niet van dood en vegetarisme hoort nu eenmaal bij een consequente levensstijl.
Genoeg huilebakken die hun emoties niet meer kunnen onderdrukken bij kapot gemalen kuikentjes, maar een half uur later wel weer een stuk vlees door hun strot stompen. Ofwel raken die beelden je niet en vreet je lekker verder, ofwel ga je all the way en dump je elke vleesconsumptie.

Hij kan zich toch beter voelen door vegetarisch te eten. Heeft niks met wetenschap te maken.
Dus probeer je er nou maar niet zo slap uit te lullen. Je post sloeg gewoon nergens op.

Hij moet het wel even mededelen is zijn beginpost. Ook dat is nergens op gebaseerd alleen op het gevoel wat het hem geeft.

Ik ben persoonlijk sterk anti-vegetariër en met trots vleeseter!

de mensheid is top of the foodchain, vegetariërs zijn het gewoon niet waard om een mens te zijn.

Daar kan ik mij ergens wel in vinden, omdat het gewoon enorm onnatuurlijk en eigenlijk ook complete onzin is. Vegetariërs ontkennen hun instincten en dus ook zichzelf.

Laatst bewerkt:
Discussie is oud en achterhaald. Vleeseters moeten niet zeiken op vegetariërs en omgekeerd ook niet. Er is niets mis met vlees eten want de mens is omnivoor. Eten en gegeten worden is een natuurlijk en eeuwenoud proces en 'ethisch protest' is puur een menselijk verzinsel gebouwd op lucht. Geen ander dier dat zich daar iets van aantrekt. Hoewel planten vaak iets lastiger verteren (behalve fruit) is zowel plantaardig als dierlijk voedsel geen probleem. Daarom hebben we snijtanden én kiezen, en is ons spijsverteringsstelsel geschikt om zo'n beetje alles te verteren wat niet giftig is of onverteerbaar materiaal bevat.

Ik heb respect voor vegetariërs en veganisten als zij ook respect hebben voor mijn keuze om daar niet aan mee te doen.

Wat maakt het in godsnaam uit of ik hier en daar wat vitamientjes zou missen, ik ga er niet van dood en vegetarisme hoort nu eenmaal bij een consequente levensstijl.
Genoeg huilebakken die hun emoties niet meer kunnen onderdrukken bij kapot gemalen kuikentjes, maar een half uur later wel weer een stuk vlees door hun strot stompen. Ofwel raken die beelden je niet en vreet je lekker verder, ofwel ga je all the way en dump je elke vleesconsumptie.
De kuikens die vermoord werden waren mannetjes omdat die geen eieren konden leggen.
Als je dus geen vlees is omdat je het zielig vind voor die dieren, maar wel eieren eet, dan ben je gewoon een hypocriet.

Terug
Naar boven