AndroidHealthClinic

Vegetarisme

als je maar niet van die soja shit gaat eten, want dat wordt verbouwd op ontgonnen oerwoudgrond...

ik eet gewoon een lekkere dikke biefstuk :D

mij valt het op dat vegetariers vaak een ongezonde uitstraling hebben. Vale witte huid en weinig energie en relatief mager. Ik denk dat je als vegetarier voedingsstoffen tekort komt, tenzij je je dieet super uit gebalanceerd hebt...En dat zulle heus niet veel mensen doen

In principe is het toch makkelijk te doen? Genoeg supplementen die je helpen bij het binnenkrijgen van de benodigde voedingsstoffen.

Maarre.. kinderen? Is het verantwoord om die ook vegetarisch te laten leven?

Ik ben overigens de grootste vleeseter ooit. Geen maaltijd zonder vlees.

Het is inderdaad makkelijk te doen. Zelf eet ik dan wel weer vis nu, dus misschien is dat anders. Ik ben in ieder geval echt nooit ziek en ik heb het idee dat mijn weerstand echt heel erg goed is. Ik moet ook wel zeggen dat gezondheid bij mij qua eten op nummer 1 staat en ik elke dag zorg voor gevarieerd en goed eten. Ik let niet alleen op eiwitten voor het trainen maar ook op vezels, vitaminen etc.

Vroeger was ik bestwel dik (vet% rond de 30) omdat ik gewoon heel slecht at. Toen was ik ook vaak verkouden/ziek etc. Sinds een aantal jaar ben ik gezonder gaan eten en ik train nu bijna 2 jaar. Mijn lichaam is al een hoop veranderd in die tijd en zal zeker nog meer gaan veranderen de komende jaren. Maar ik heb nooit het idee dat ik minder kan trainen of mijn streeffysiek (wat ook niet zo groot is, dat scheelt wel) niet kan bereiken omdat ik geen vlees eet.

---------- Toegevoegd om 10:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:54 ----------

mij valt het op dat vegetariers vaak een ongezonde uitstraling hebben. Vale witte huid en weinig energie en relatief mager. Ik denk dat je als vegetarier voedingsstoffen tekort komt, tenzij je je dieet super uit gebalanceerd hebt...En dat zulle heus niet veel mensen doen

Ben ik met je eens, vaak zien ze er zeker ongezond uit. Maar dat is inderdaad een kwestie van gewoon een goed eetpatroon erop na houden, dan kan je dat voorkomen. Veel mensen hebben echter niet genoeg kennis van - of interesse in - voeding om zo uitgebreid te letten op wat ze eten.

'Het is feest in de keuken, hij was niet te vreten die brandnetelburger'

Als je geen vlees eet, belandt een koe in de vuilnisbak. ETEN DUS!

de mensheid is top of the foodchain, vegetariërs zijn het gewoon niet waard om een mens te zijn.

ook na al die gruwelijke filmpjes en documentaires blijf ik gewoon genieten van mij stukje vlees of vis.

De mens moet vlees eten omdat het vlees nodig heeft.
Wij zijn omnivoren zoals je aan onze tanden kan zien. Als we geen vlees nodig hadden dan waren we wel herbivoren geweest.

Waar zijn die beesten anders goed voor ?

Wij gunnen ze leven door ze op te eten.

Was er geen vraag naar zouden ze niet eens bestaan.

Ze moeten blij zijn dat ik ze opeet.

De mens moet vlees eten omdat het vlees nodig heeft.
Wij zijn omnivoren zoals je aan onze tanden kan zien. Als we geen vlees nodig hadden dan waren we wel herbivoren geweest.

monsterargumentatie :rolleyes: Stop dan ook onmiddelijk met alle zuivel en graanproducten. Ik ken nl. geen enkel beest dat nog aan de t**ten van zijn moeder zuigt op volwassen leeftijd of land gaat verbouwen.

monsterargumentatie :rolleyes: Stop dan ook onmiddelijk met alle zuivel en graanproducten. Ik ken nl. geen enkel beest dat nog aan de t**ten van zijn moeder zuigt op volwassen leeftijd of land gaat verbouwen.

Als ik lig te slapen in onbloot bovenlijf komt mijn 12jarige kat andes altijd aan men tepels sabbelen.

Ik schiet vervolgens wel wakker en geef ze natuurlijk wat goede meppen.

als je maar niet van die soja shit gaat eten, want dat wordt verbouwd op ontgonnen oerwoudgrond...

ik eet gewoon een lekkere dikke biefstuk :D

Wrong, 95% van die landbouwgrond is voor soja die gebruikt wordt als veevoeder. Producenten van sojaproducten voor menselijke consumptie gebruiken of biologische soja of non GMO soja.

de mensheid is top of the foodchain, vegetariërs zijn het gewoon niet waard om een mens te zijn.

ook na al die gruwelijke filmpjes en documentaires blijf ik gewoon genieten van mij stukje vlees of vis.

Zal er zo gelijk een einde aan maken, excuses voor de overlast. Echt weer zo'n standaardreactie, maatschappijke acceptatie van vegetariers is nog lager dan die van moslims heb ik soms het idee. Wil je een paria zijn, wordt vegetarier.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ach tja vegetarisme. Ieder z'n eigen ding , de 1 eet plantjes de andere een steak.

Live and let live ,maar ga AUB niet verkondigen dat Vegetarisme beter voor je gezondheid is dan vlees eten. Als het dieet goed is samengesteld is het beide gezond.

Gelul altijd van die wereldverbeteraars......

Ach tja vegetarisme. Ieder z'n eigen ding , de 1 eet plantjes de andere een steak.

Live and let live ,maar ga AUB niet verkondigen dat Vegetarisme beter voor je gezondheid is dan vlees eten. Als het dieet goed is samengesteld is het beide gezond.

Geen vlees is toch ongezond aangezien er stoffen zoals bepaalde eiwitten alleen in vlees en vis voorkomen en niet in planten en dergelijke?

Geen vlees = slecht.

Yep mijn levensverwachting is dan ook maar 37 jaar, ik leef in geleende tijd. Educate yourself, levensverwachting van vegetariers is gelijk of overstijgt die van vleeseters. Als vegetarisme slecht zou zijn was de levensverwachting een stuk lager.

Persoonlijke ervaring is dat vooral de vleeseters menen dat hun grappen en grollen over vegetarisme keer op keer herhaald moeten worden en dat er bij sommige vleeseters een soort van aangeboren afkeer lijkt te zijn t.o.v. vegetariers. Zelf boeit het me niet wat iemand in zijn mond stopt en opeet, zal ook niet ongevraagd een betoog beginnen over mijn levenswijze tegenover een vleeseter. Zou mooi zijn als sommige intolerante vleeseters eens een keer hetzelfde zouden doen. Ik zit niet te wachten op hun mening of commentaar.

wie zegt dat dan?
Dat is toch niet het eerte argument dat ik tegenkom van vegetariërs.

Terug
Naar boven