MuscleMeat

verbeter je bench press techniek door david tate

Let wel op, ik zeg niet dat de manier van jouw video per se fout is, alleen het ''Lijkt'' in mijn ogen niet helemaal lekker..

WAt ikzelf altijd doe zijn de volgende punten:
- Voeten plat op de grond, kracht zetten, en op 1 plek houden.
- Terwijl je zit, schouderbladen naar elkaar toe trekken, dat je ze ook in je traps voelt, en gaan liggen.
- Terwijl je ligt, de schouderbladen zo houden, en het gewicht pakken op de gewenste breedte.
- Je rug archen, vaak schuif ik mijn billen dan iets richting hoofdeind om druk op de schouders te zetten (Zodat ze niet naar voren komen)
- Bankdruk stang voor je houden, naar beneden brengen tot tepelhoogte (Langzaam, gecontroleerd!).. (Ik doe altijd de rand tussen borst en buik)
- Stang naar voren duwen (Explosief), en herhalen.

Dat is mijn checklist, werkt prima, ik doe dat sinds een jaar (Daarvoor altijd verkeerd gedaan) en sindsdien is mijn borst enorm vooruit gegaan..
Deze loopt nog wel achter (Admitted)
zo doe ik het ook idd! werkt voor mij ook het beste eerst deed ik ook altijd me knieën omhoog maar boven de 140kg word dat een lastig verhaal

In het filmpje laat hij zien dat je bovenarmen bij het neerkomen zich naast het lichaam bevinden. Door wat lichamelijke gebreken:p kan ik mijn polsen of voorarmen zo niet roteren.

Hierdoor komen ze bij mij eerder 60° tegenover mijn lichaam neer. Zou het hier aan kunnen liggen dat ik de BP niet omhoog krijg? Valt hier iets aan te doen?

Hulp wordt beloond, alvats bedankt!:)

handig dit, maar eens toepassen en kijken of ik er wat kilo's bij kan krijgen.

250 Kg drukken met de benen in de lucht is wel baas.
:trollface:

Ik bedoelde dus voeten plat of tenen op de grond - in mijn federatie MOETEN de voeten plat op de grond... ik dacht dus dat het niet uitmaakte want ik heb al mensen met tenen op de grond gezien, maar weet wel niet of het een meet was :(

Dat je de bar op de juiste manier er uit moet pakken(kan ik niet uitleggen, moet je maar zelf is zien:p)
Dat de positie van je ellebogen zeer belangenrijk is en dat deze ten alle tijden onder de bar moeten blijven want anders ga je je accept te veel op triceps of voorste schouderspieren plaatsen waardoor je blesures kunt krijgen en ook niet de optimale kracht kunt zetten;)

Is het dan verkeerd als je benchpressed met je ellebogen op schouderhoogte? want hij houdt zijn schouders bijna tegen zijn lichaam. Ik zie zowat iedereen in de sportschool waar ik ga, benchen met de ellebogen zowat op schouderhoogte. Nooit deze variant gezien.

Ik heb hier net al op het forum gelezen dat je op deze manier (ellebogen dicht bij het lichaam) minder druk op je schouders zet.

Maar is 1 van deze 2 technieken dan efficiënter? Iemand ervaring mee? Omdat Ik deze versie nog niet echt heb gezien stel ik me er vragen bij. Of zie ik het niet goed en zitten zijn ellebogen toch niet zo dicht bij zijn lichaam?

Is het dan verkeerd als je benchpressed met je ellebogen op schouderhoogte? want hij houdt zijn schouders bijna tegen zijn lichaam. Ik zie zowat iedereen in de sportschool waar ik ga, benchen met de ellebogen zowat op schouderhoogte. Nooit deze variant gezien.

Ik heb hier net al op het forum gelezen dat je op deze manier (ellebogen dicht bij het lichaam) minder druk op je schouders zet.

Maar is 1 van deze 2 technieken dan efficiënter? Iemand ervaring mee? Omdat Ik deze versie nog niet echt heb gezien stel ik me er vragen bij. Of zie ik het niet goed en zitten zijn ellebogen toch niet zo dicht bij zijn lichaam?

de bench press die je in gyms ziet is 95% van de tijd een idiot bench, gewoon de bar unracken en ze tot de borst brengen zonder nadenken (als ze de borst al raken).

Je kunt beter benchen zoals in dit filmpje idd, schouderbladen tegen elkaar, ellebogen dicht tegen het lichaam en vanuit de triceps drukken, zo zal er ook minder druk op je schouders komen en je zal hoogstwaarschijnlijk meer kunnen drukken (maakte bij mij een wereld van verschil)

Goed topic, heb het gisteren geprobeerd en heb nu voor het eerst gevoel dat ik met mijn benen kracht kon zetten om te helpen de stang omhoog te krijgen. Die stuiterden normaal maar wat rond. Nu eens kijken of ik binnenkort een pr kan zetten, want mijn bench zuigt hard met 1x6x80 kg.

wat doet dat filmpje van scott herman in dit topic?

Thnx @ ts! Maandag technique eens proberen.

Terug
Naar boven