MuscleMeat

Verbranden van vet zonder aantasten spieren

Tuumsk

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Hooi vraagje,

Ik heb als doel om meer extra calorieën op een dag te verbranden zonder dat dit mijn spiermassa aantast. Is het dan slim om tijdens het hardlopen een interval te doen of gewoon 1 constante tempo aan te houden. (want ik hoor hier veel verschillende meningen over) Het gaat dan wel om dezelfde afstand.

Eiwitten hoog houden en zorgen dat je krachttraining gaat doen of blijft doen is het beste wat je kan doen of je nu interval of steady state cardio doet ga je inderdaad verschillende meningen over horen. Mijnsinziens ligt de waarheid ergens in het midden en is geen van beide goed dan wel uitgesproken slecht.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe aan kracht training 4 keer per week en heb eigenlijk nooit wat aan cardio gedaan. Maar wil dat dit jaar gaan doen om men vetpercentage omlaag te brengen. Wat ik zelf merk zonder al dat wetenschappelijke gedoe; is dat wanneer ik interval doe ik het meeste zweet. Daarom is dat voor mijn gevoel beter.
Waar ik nu mee bezig ben is een duurloop van 5 km en dan 3 korte rustpauzes (30sec) waarna ik mijn tempo verhoog na elke rustpauze. En dan lekker zweten!

Terug
Naar boven