XXL Nutrition

Ik kom spiermassa aan in een cut, en val niet af

Bezoekers in dit topic

1. Als je niet afvalt dan zit je bijna per definitie niet onder je caloriebehoefte;
2. Het is me onduidelijk waarom je geen spiermassa zou willen. Je bent gestopt met cardio en geeft je lichaam wel het signaal om spieren te behouden en/of op te bouwen. Met een kcal evenwicht of tekort is dat opbouwen vrij rap afgelopen;
3. Als je al een paar weken niet afvalt kan je je kcals verlagen met 200 en dan kijken wat er in een week gebeurd;
4. Horloges en apps zijn benaderingen.

Succes!
Het is niet dat ik perse geen spiermassa wilt maar ik wil liever “droger” worden dus vet er af ipv meer massa aankomen. Maar als ik 200kcal inkort dan kom ik rond de 1700kcal per dag terwijl ik 5 dagen per week train. Is dit dan niet veelste weinig om “gezond” aftevallen?
 
Het is niet dat ik perse geen spiermassa wilt maar ik wil liever “droger” worden dus vet er af ipv meer massa aankomen. Maar als ik 200kcal inkort dan kom ik rond de 1700kcal per dag terwijl ik 5 dagen per week train. Is dit dan niet veelste weinig om “gezond” aftevallen?
Zonder spieren ben je niet droger, maar iel.

Mogelijk maak je ergens een vergissing met tellen of zie je iets over het hoofd.

Gezond afvallen is iets onder je behoefte gaan zitten. Heel erg droog is niet altijd gezonder dan een verpercentage tussen de 10 en 15%.
 
0,5-1,0kg /wk is nog steeds gezond afvallen, maar gaat niet vanzelf
richt je daar tussenin is echt een mooi doel

De weegschaal en de spiegel zijn je hulpmiddelen
 
Volgens mij kan je mijn gegevens zien op mijn account, ik ben 20 jaar en 75kg en ik ben al 4 maanden aan het sporten en alleen deze 4 weken gaat er niks af. Ik weet door mijn weegschaal dat ik in spiermassa ben aangekomen.
Daarmee weten we nog niet of je een man of vrouw bent 👀

Zo'n weegschalen kunnen dat niet meten.
 
alleen deze 4 weken gaat er niks af.
Als je gewicht al 4 weken lang gelijk is gebleven, kun je er wel vanuit gaan dat je de laatste paar weken, gemiddeld genomen, rond je onderhoud aan het eten bent. 1900 KCal is wel erg laag voor een man van 75 kg die 5x per week traint, zelfs al je daarnaast weinig beweegt. Het zou kunnen dat de registratie van je intake niet helemaal 'on point' is. Weeg je alles af? Vergeet je niets?
 
+1
meten is weten
ff een week of 2 alles wegen dan heb je ook een betere controle, en is ook leerzaam, en maakt je bewuster van wat je doet
 
Bmr is je basaal metabolisme in rust.
Dus het aantal kcal wat je nodig hebt om op gewicht te blijven als je de hele dag slaapt.
Je onderhoud is je bmr vermenigvuldigd met je activiteiten factor. Gezien je 4x per week sport is dat rond de 1,5.
Je zou dus 1700×1,5 moeten eten om op gewicht te blijven. Dus rond de 2550 kcal.
Dus mogelijk eet je veel.meer dan je denkt. In ieder geval al geeft een sporthorloge geen accurate bmr.

Dus meet/weeg af wat je eet en bereken alles.
Post eens wat je eet nu?
Hoeveelheden en macro's?
Wellicht gaat daar wat fout.

Op 1900 kcal met 4x intensief kracht op jouw gewicht en lengte moet je wel afvallen.
 
In de eerste 3 maanden verhongerde ik mij zelf door maar 1000/1100 calorieën op een dag te eten.
Waarom zo weinig? En hoe heb je dat zo lang volgehouden?

En sinds begin januari eet ik 1900kcal per dag terwijl dit nog steeds onder mijn calorie behoefte zit zou ik toch moeten afvallen?
maar helaas sinds 3 weken val ik niet meer af.
Dus je valt niet meer af sinds je 1900 kcal eet?
Los van je gewicht, zie je ook iets in de spiegel? Spieren die wat voller worden?
 
Waarom zo weinig? En hoe heb je dat zo lang volgehouden?



Dus je valt niet meer af sinds je 1900 kcal eet?
Los van je gewicht, zie je ook iets in de spiegel? Spieren die wat voller worden?
Ik heb eigenlijk niet zo veel moeite met weinig eten, ik zie in de spiegel wel dat ik vollere spieren krijg en ik houd al mijn eten bij via MyFitnessPal en heb vertrouwen er in dat ik het accuraat meet.
Zou het dus kunnen zijn dat ik door die tijd verhongeren een erg langzaam metabolisme heb gecreëerd?
Mvg
 
Weeg je je eten af?
In MFP staan ook veel fouten qua macro's.
Eet je rijst? Zo ja...Als je rijst eet. Hoeveel neem je dan en hoeveel kcal is dat volgens MFP?
 
Ik heb eigenlijk niet zo veel moeite met weinig eten, ik zie in de spiegel wel dat ik vollere spieren krijg en ik houd al mijn eten bij via MyFitnessPal en heb vertrouwen er in dat ik het accuraat meet.
Zou het dus kunnen zijn dat ik door die tijd verhongeren een erg langzaam metabolisme heb gecreëerd?
Mvg
Als jij vollere spieren krijgt, en je gewicht hetzelfde blijft, dan word je toch ook droger?
 
Weeg je je eten af?
In MFP staan ook veel fouten qua macro's.
Eet je rijst? Zo ja...Als je rijst eet. Hoeveel neem je dan en hoeveel kcal is dat volgens MFP?
Ik weeg niet mijn eten af aangezien er voor me gekookt wordt, maar ik eet sowieso altijd weinig avondeten. In de ochtend eet ik meestal 2sneetjes brood met 3 plakjes kipfilet, in de middag eet ik een bak kwark 500g van campina. Dus mits mijn avondeten opeens 1500kcal zou zijn (wat niet zo is) zou ik alsnog altijd onder mijn behoefte moeten zitten lijkt me? Btw ik zit rond de 150g eiwitten per dag
 
Als jij vollere spieren krijgt, en je gewicht hetzelfde blijft, dan word je toch ook droger?
Dat dacht ik dus ook maar mijn vetpercentage was vandaag toen ik ging meten 22,6 terwijl die vorige week 22,4 was. Ik ben 300 gram spiermassa aangekomen en 500gram vet (in 5 dagen!)
 
In de ochtend eet ik meestal 2sneetjes brood met 3 plakjes kipfilet, in de middag eet ik een bak kwark 500g van campina.
Als dit alles is wat je eet dan zou je
200 kcal eten (2 bth met kip)
En 275 kcal aan kwark.

Met een geschatte avondmaaltijd kom je net op 1000 kcal ...
Als MFP daar 1900 voor rekent vul je ergens iets niet goed in.

Meten = weten....

Je zal echt wel meer eten dan je hier zegt ..
 
Dat dacht ik dus ook maar mijn vetpercentage was vandaag toen ik ging meten 22,6 terwijl die vorige week 22,4 was. Ik ben 300 gram spiermassa aangekomen en 500gram vet (in 5 dagen!)
Dus je zegt dat je cut maar komt 8 ons aan in 5 dagen...
Ergens klopt hier iets niet... :rolleyes:

Weegschaalmeting ....
 
Back
Naar boven