AndroidHealthClinic

Verenigde Staten

Peso keldert

media_xll_9483563.jpg
Onderdeel van onderhandelingstactiek. We gaan zien hoe het afloopt.

------------------------

HEERDE - Als kersverse adoptiemoeder mocht voormalig CDA-politica Sabine Uitslag zelf een naam bedenken voor het lammetje dat ze gisteren adopteerde. ,,Ik heb nog even Trumpie overwogen. Onder het motto: veel geblaat, weinig wol. Maar dat vond ik toch wat zielig voor dat diertje.”

LOL, als er iemand is die voortvarend te werk gaat is het Trump wel ,domme gans :roflol:

Je weet wat voor waarde de meeste executive orders hebben? Trump roept een hoop maar of al die orders daadwerkelijk uitgevoerd gaan worden valt nog maar te bezien. De richting en toon is wel gezet door Trump maar hij heeft in veel gevallen nog steeds het congres nodig om zo'n order door te zetten. Lijkt simpel nu de Republikeinen het congres in handen hebben maar zeker bij zaken die budgettair of humanitair amper uit te voeren zijn zal het congres gaan dwars liggen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.468
Trump wil per decreet IS harder aanpakken

media_xll_9483696.jpg

De nieuwe Amerikaanse president Donald Trump wil de extremistische terreurorganisatie Islamitische Staat (IS) steviger aanpakken. Dit heeft de krant New York Times (NYT) vandaag op gezag van "functionarissen" gemeld.

Volgens de NYT werken medewerkers van de Republikein in het Witte Huis een presidentieel decreet uit dat de nieuwe minister van Defensie James Mattis opdracht geeft IS agressiever aan te vallen. Dit kan artillerie op de grond en aanvalshelikopters als steun voor het aanvallen van het IS-bolkwerk Raqqa inhouden.

Vandaag bezoekt Trump voor het eerst als opperbevelhebber van de Amerikaanse strijdkrachten het Pentagon. Hij zal er eisen dat hij binnen de dertig dagen de nieuwe opties voor de strijd tegen IS krijgt.

Tijdens de verkiezingscampagne heeft Trump gezegd een geheim plan te hebben om IS te verslaan. Maar hij heeft ook gezegd zijn bevelhebbers een maand de tijd te willen geven om met nieuwe opties uit te pakken, aldus de NYT.

Gaan we weer piemols meten?:roflol: Zou wel echt de mooiste dag ooit zijn om jou in het echt te zien.

Geen probleem. We kunnen best keer samen trainen. Als je keer in Amsterdam bent laat het weten. Wordt niet verpissen. Ik koester geen wrok jegens mensen. Het is normaal dat niemand het met me eens is mbt klimaat dus voor mij geen reden om niet met mensen te kunnen high fiven.

Van al mijn vrienden is niemand het echt met me eens dus no worries.

Ik zie 'm eerlijk gezegd alleen maar posten over hoe geweldig hij zelf is en hoe dom anderen zijn, zonder onderbouwing of nuance.

Ik heb de klimaat discussie hier op DBB uitgebreid besproken. Een heel topic wat op slot gegaan is en in dit topic.

Verder heb ik één post gemaakt over hoe geweldig ik ben aangezien er op de man gespeeld werd vanuit beide kanten. Ook die is geschreven met een bepaalde mate van Trumperigheid en ik weet echt wel wat mijn mindere capaciteiten zijn.

Iedereen zegt dat ik geen nuance heb terwijl ik juist een genuanceerd standpunt inneem.

Natuurlijk provoceer ik. Maar mijn idee over de klimaat discussie is zeker genuanceerd maar niemand wil het lezen. Ik nuanceer mij niet op de manier waarop ik mijn positie verwoord. Maar mijn positie is wel een genuanceerde. Als je dat niet wilt geloven kan je alles terug lezen wat ik in dit topic post.

Waar ik slecht tegen kan is wanneer mensen conclusies trekken adhv veelal verdraaide data of bronnen. Dat ik daar dan lomp op in ga en zeg dat je dom bent en ik geniaal. Ja je moet het ook met een korreltie zout nemen.

Ik loop niet in mijn hoofd met het idee dat als ik mensen irl zou zien ik ze niet aan zou kijken. Als je een discussie op feiten voert dan moet je on track blijven.

Jij bent de laatste tegen wie ik dit uit zou moeten leggen gezien jij eigenlijk op precies dezelfde toon een discussie voert mbt krachtsport. Daar krijg jij vaak dezelfde verwijten als ik hier.

Ik hoef je niet uit te leggen hoe het is om verwikkeld te raken met een voor jouw gevoel bunch of noobs die je bestoken met bro science over hoe squatten slecht is voor je rug of weet ik wat. Ga in het voeding en dieet topic met jwhey discussieren en zeggen dat suikers slecht zijn en ga hem bestoken met links naar de grote boze voedingsindustrie.

Geloof mij: de mainstream consensus over krachtsport, over voeding, over heel veel zaken. Dat ligt ook zo bij de onderwerpen in dit topic. Iedereen denk er een hoop van te weten. Er zullen vast mensen zijn die beweren dat 97% van de dietisten vind dat geraffineerde suikers het grote kwaad zijn, dat E-nummers het einde van je leven betekenen, dat de fysiotherapeuten consensus hebben over een krachtsport fabeltje. Maar zodra je je wat gaat verdiepen in die onderwerpen zie je altijd dat de waarheid net wat anders is.

Als iemand zich dat keer op keer blijft beroepen op de 97% en meer dan 3 eieren per week eten is slecht voor je argumentatie, dan ga je arrogant over komen in je repliek.

f**k this. Out.

Om nog maar eens een discussie proberen op te starten die inhoudelijk wat verder gaat dan "trump is echt een baas" of "jij bent een racist! Nee, jij!" : wat denkt men hier in dit topic nu eigenlijk van die muur? Geschiedenis heeft toch uitgewezen dat het bouwen van muren bijna altijd meer ellende opleverde dan de ellende die het had moeten voorkomen?

is dat zo?

• #3.476
Who the hell is Brendan O'Neill?

Geen idee. Post werd gequote en het was minder moeite die post hier neer te knallen dan de hele quote er omheen te posten.

Edit;
Journalist.

Brendan O'Neill (journalist) - Wikipedia

O'Neill has contributed articles to publications in the United Kingdom, the United States and Australia including The Spectator, the New Statesman, The Guardian, BBC News Online, The Australian, The Christian Science Monitor, The American Conservative, Salon.com, and Rising East. He occasionally blogged at Comment is free,[1] but is now a regular blogger at telegraph.co.uk.[2] He writes a column for The Big Issue in London and The Australian in Sydney.

• #3.479
Gorbatsjov: "Het lijkt alsof de wereld zich voorbereidt op oorlog"

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mikhail Gorbatsjov, de voormalige leider van de Sovjet-Unie, heeft een opmerkelijk opiniestuk geschreven in Time Magazine. Daarin roept hij op om de nieuwe wapenwedloop stop te zetten.

"De wereld wordt vandaag overspoeld met problemen. Beleidsmakers lijken verward en verloren. Maar geen enkel probleem vandaag is prangender dan de militarisering van de politiek en de nieuwe wapenwedloop. Het stoppen en omkeren van deze vernietigende race moet onze topprioriteit zijn", begint Gorbatsjov zijn opiniestuk. "De huidige situatie is te gevaarlijk."

Hij wijst op de opbouw van militair materieel in Europa, en de groeiende spanningen tussen de Navo en Rusland. Gorbatsjov klaagt ook de toenemende militaire budgetten aan. "Terwijl staten moeite hebben om de belangrijkste sociale noden van hun bevolking te bekostigen, nemen de defensieuitgaven toe", hekelt hij. Bovendien gaat dat geld naar steeds destructievere massavernietigingswapens.

Ook spreken steeds meer politici en militaire leiders opruiende taal, die bovendien lustig wordt overgenomen door commentatoren en tv-persoonlijkheden, klinkt het. "Het lijkt erop dat de wereld zich voorbereidt op oorlog", aldus Gorbatsjov.

De voormalige leider van Sovjet-Unie roept de VN-Veiligheidsraad op om een resolutie te stemmen waarin de belofte om nooit een nucleaire oorlog uit te vechten, hernieuwd wordt. Het is dan aan Amerikaanse president Donald Trump en zijn Russische collega Vladimir Poetin om het voortouw te nemen, aangezien hun beider landen verantwoordelijk zijn voor meer dan 90 procent van het kernwapenarsenaal.

Mensen verlossen van het nucleaire zwaard van Damocles zal een van hun grootste angsten wegnemen, stelt Gorbatsjov. "Veel andere problemen zullen dan gemakkelijker opgelost kunnen worden."

Terug
Naar boven