mijn punt is dat ten eerste, iedereen gescreened wordt en de gekken er dus zo, transgender of niet, uitgevist kunnen worden. en ten tweede dat die suicide rates etc. niet significant worden beïnvloedt door het feit dat iemand met die aandoening (gender dysphoria?) er daadwerkelijk iets aan laat doen. Dus hoe vis je de transgenders eruit als ze het niet vertellen en nog niet in transitie zijn? en geen enkel onderzoek daarnaar vanuit een populatie standpunt kan statistisch nuttig zijn (Bayes theorem).
Het is gewoon een onnodige maatregel voor een beetje simpele pr die maar een hele kleine groep mensen beïnvloedt. Als hij echt iets wil doen aan dat soort problemen in het leger kan hij beter de grotere problematiek omtrent vrouwen aanpakken (wat
@Arminius net poste).
het Amerikaanse leger telt ongeveer 1.5 miljoen mensen en daarvan zijn er naar schatting 2500 transgender, dat is 0.16%. Zou die fractie nou echt zo'n probleem vormen dat dat het voornaamste is wat je aan kan pakken?
Mij staat die hele moderne gedachtegang over transseksualiteit ook echt totaal niet aan en ik vind heel die verwatering van de biologie en psychologie enkel omdat een paar mensen een mentale afwijking hebben volstrekt belachelijk, maar als je een liberaal bent (rechts-liberaal geen SJW) dan behoor je persoonlijke vrijheden superieur te vinden. En ik zie echt weinig reden waarom je zomaar alle mensen met aandoening x zou willen weren enkel omdat een deel er van mentaal instabiel is.