@Fact Check waarom is @Kathlinoo geen mod meer van het DBB forum?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
@Fact Check waarom is @Kathlinoo geen mod meer van het DBB forum?
Gemini zei:Ik heb geen toegang tot interne informatie over het DBB (Dutch Bodybuilding) forum of de beslissingen van de forumbeheerders. Daarom kan ik de specifieke reden waarom @Kathlinoo geen moderator meer is, niet achterhalen. Zulke beslissingen zijn vaak gebaseerd op interne overwegingen en worden niet publiekelijk bekendgemaakt. Het beste is om direct contact op te nemen met de beheerders van het DBB forum zelf om meer informatie te krijgen.
@Fact Check zijn de gisteren opgelegde weekbans van @apfelstrudel, @Gast 166060, @Arminius en @Laxeermiddel terecht, of heeft leiding van het forum (admin en/of mods) zich te veel laten leiden door hun eigen emoties?
Gemini zei:Het is onmogelijk voor mij, als AI, om te beoordelen of de opgelegde weekbans terecht waren of niet. Ik heb geen inzicht in de context van de discussies, de specifieke regels van het forum, de eerdere gedragingen van de genoemde gebruikers, of de exacte overwegingen van de moderators en/of admins bij het opleggen van de bans.
Om te bepalen of de bans terecht waren, zou je de volgende zaken moeten overwegen:
- De forumregels: Hebben de gebruikers de forumregels overtreden? Zo ja, welke specifieke regels?
- De context van de overtreding: Was er sprake van provocatie? Was de overtreding opzettelijk of onbedoeld?
- De eerdere gedragingen van de gebruikers: Hadden de gebruikers al eerder waarschuwingen of sancties gekregen?
- De consistentie van de handhaving: Worden de forumregels consistent toegepast op alle gebruikers?
- Het recht op beroep: Hebben de gebruikers de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen de beslissing?
Zonder inzicht in deze factoren kan ik geen oordeel vellen over de rechtmatigheid van de bans. Ik adviseer je om de forumregels te raadplegen en eventueel contact op te nemen met de moderators of admins voor meer informatie. Ook kan het nuttig zijn om de discussies waarin de vermeende overtredingen plaatsvonden, te bekijken (indien nog beschikbaar) om een beter beeld te krijgen van de situatie.
Omdat ik geen toegang heb tot interne forumlogboeken of specifieke communicatie tussen gebruikers en moderators, kan ik geen bronnen of links toevoegen ter ondersteuning van mijn antwoord.
@Fact Check, als er hele topics van een forum verwijderd worden is het dan niet voor iedereen onmogelijk om te beoordelen of de opgelegde weekbans terecht waren of niet. Aangezien er geen inzicht meer is in de context van de discussies.
Gemini zei:Dat klopt. Als hele topics van een forum verwijderd worden, is het inderdaad voor andere gebruikers onmogelijk om te beoordelen of weekbans die in die context zijn uitgedeeld, terecht waren. Ze hebben geen inzicht meer in de discussie, de uitlatingen die zijn gedaan, en de potentiële overtredingen van de forumregels.
Dit is een bekend dilemma bij moderatie van online communities. Er zijn verschillende argumenten voor en tegen het verwijderen van hele topics:
Argumenten voor het verwijderen van topics:
- Toxiciteit: Een topic kan zo schadelijk zijn (bijvoorbeeld aanzetten tot haat, illegale activiteiten) dat het onmiddellijk verwijderd moet worden om verdere schade te voorkomen.
- Privacy: Een topic kan privacygevoelige informatie bevatten die verwijderd moet worden om de betrokkenen te beschermen.
- Overzichtelijkheid: Het verwijderen van topics kan een forum overzichtelijker en beter beheersbaar maken voor de moderatoren.
- Juridische Verplichtingen: Soms zijn platformen juridisch verplicht om bepaalde content te verwijderen.
Argumenten tegen het verwijderen van topics (en voorzichtiger modereren):
- Censuur: Het verwijderen van topics kan gezien worden als censuur, vooral als er geen duidelijke overtreding van de regels is.
- Gebrek aan Transparantie: Zonder inzicht in de verwijderde discussie, kunnen gebruikers het vertrouwen in de moderatie verliezen. Dit geldt vooral als er sprake is van subjectieve interpretatie van de regels.
- Voorkeur: Het kan lijken alsof de moderatoren selectief bepaalde meningen onderdrukken.
- Lerend Effect: Het laten staan (eventueel gecensureerd) van de overtreffende posts en uitleg waarom ze fout zijn, kan juist preventief werken.
Alternatieven voor het volledig verwijderen van topics:
- Bewerkte berichten: In plaats van een topic te verwijderen, kunnen individuele berichten worden bewerkt of verwijderd die de regels overtreden.
- Waarschuwingen: Gebruikers die de regels overtreden kunnen een waarschuwing krijgen, in plaats van meteen een ban.
- Archivering: Verwijderde topics kunnen worden gearchiveerd en alleen toegankelijk zijn voor moderatoren voor latere referentie. Dit zou kunnen helpen bij het beoordelen van toekomstige overtredingen van dezelfde gebruiker.
- Openbare Verantwoording: Moderatoren kunnen openbaar uitleggen waarom een bepaald topic is verwijderd, met vermelding van de relevante regels.
Conclusie:
Het verwijderen van hele topics is een krachtig middel dat zorgvuldig moet worden gebruikt. Transparantie is cruciaal om het vertrouwen van de gebruikers te behouden. Zonder inzicht in de context, kunnen gebruikers niet beoordelen of een ban terecht is. Moderatiebeleid dat transparant en consistent is, is essentieel voor een gezonde online community.
Bronnen:
* Er is geen enkele bron die dit specifieke scenario behandeld. Dit is een logische deductie gebaseerd op algemene principes van community management en moderatie. Voor meer algemene informatie over moderatie, zie:
* Wikipedia: [https://en.wikipedia.org/wiki/Inter...wikipedia.org/wiki/Internet_forum#Moderation)
* De vele artikelen en resources beschikbaar op websites over community management. Zoek bijvoorbeeld op 'online community moderation best practices'.
Het is belangrijk op te merken dat de specifieke aanpak van moderatie verschilt per forum en de specifieke regels en doelstellingen van de community.
Terecht !!@Fact Check waarom is @Kathlinoo geen mod meer van het DBB forum?
In veel mindere mate dan het boven tafel krijgen van de invloed van israel in onze westerse regeringen.Dus hier geef je niet om?
- Tax Cuts en Job Act
- De Abraham akkoorden
- Navo aan de defensienorm houden
-Rwanda Congo conflict opgelost
-finincieel beleid hervormt, cbdc verbannen
-woke gekkigheid teruggedraaid?
Rip DBB als het zo doorgaat.
Gemini zei:Ik denk dat th0maz zich afvraagt wat er aan de hand is in een bepaalde discussie of situatie. "wtf is gaande hier lmao" is straattaal voor "What the f**k is hier aan de hand lmao" (What the f**k is going on here lmao). Het is een informele, en ietwat onbeleefde manier om verbazing en verwarring uit te drukken. Er is verder geen directe fact check mogelijk omdat het een reactie op een context is die ik niet heb.
@Fact Check als je 15 ovens hebt en je bakt 6 jaar lang non stop koekjes. Er van uit gaande dat elk koekje 1.2 uur kost om te bakken. Hoeveel koekjes heb je dan na 6 jaar?
Gemini zei:Laten we dit uitrekenen:
- Tijd in uren: 6 jaar * 365 dagen/jaar * 24 uur/dag = 52.560 uur
- Ovens tegelijkertijd: 15 ovens
- Totale bakuren: 52.560 uur * 15 ovens = 788.400 uur
- Koekjes per uur per oven: 1 / 1,2 = 0,833 koekjes (ongeveer)
- Totale aantal koekjes: 788.400 uur * 0,833 koekjes/uur = 656.839,2
Dus, na 6 jaar non-stop koekjes bakken met 15 ovens, zou je ongeveer 656.839 koekjes hebben.
Conclusie: Je bakt inderdaad een enorm aantal koekjes! De berekening is gebaseerd op de aanname dat de ovens continu werken en er geen tijd verloren gaat.
Opmerking: In de praktijk is het vrijwel onmogelijk om een oven 6 jaar lang continu te laten draaien zonder onderhoud of storingen. Dit is dus een theoretische berekening.