AndroidHealthClinic

Verhoogde bloedwaardes zonder gebruik van AAS

Waren je triglyceriden ook te hoog of is die cholesterol waarde bij normale triglyceride waarde?

• Like
Waarderingen: Vonk
  • Topic Starter Topic Starter
Ik zie nu ook dat 6.9 niet tot cholesterol is en dat tot cholesterol maar 4.9 is en dat met goede triglyceride waarden. Nergens druk om maken. Mijn cholesterol totaal zit als ik niet net gekuurd heb tussen de 5 en 6.

Ik zie nu ook dat 6.9 niet tot cholesterol is en dat tot cholesterol maar 4.9 is en dat met goede triglyceride waarden. Nergens druk om maken. Mijn cholesterol totaal zit als ik niet net gekuurd heb tussen de 5 en 6.

Mijn ALAT is wel nog 76, was 96....

ALAT is vaak verhoogd bij BB (trainen, supps en eiwitten)

Als je meer wilt weten over vetten / cholestrol etc., raad ik je aan om lid te worden van www.mountaindogdiet.com deze site is van John Meadows (begeleider van Antoine Vaillant), staat vol met handige dingen en leuke trainingen, kosten ongeveer 10 dollar per maand.

Hallo iedereen,

Ik heb mijn laatste bloedwaardes binnen van vorige week en ik zou graag jullie mening hierover willen horen

ALAT 46
ASAT 27
Gamma YT 26
Cholesterol totaal 5.4
HDL cholesterol 0.8
LDL cholesterol 3.7
Ratio Cholesterol/HDL 6.8
Triglyceride 2.0

Mijn cholesterol is toch nog verhoogd en toch eet ik zeer clean en gezond.
Hoe kan dat?
Zijn deze waardes verantwoord om licht te kuren?

Bedankt voor jullie raad en advies!

Ik zou oppassen met orals....

Hallo iedereen,

Ik heb mijn laatste bloedwaardes binnen van vorige week en ik zou graag jullie mening hierover willen horen

ALAT 46
ASAT 27
Gamma YT 26
Cholesterol totaal 5.4
HDL cholesterol 0.8
LDL cholesterol 3.7
Ratio Cholesterol/HDL 6.8
Triglyceride 2.0

Mijn cholesterol is toch nog verhoogd en toch eet ik zeer clean en gezond.
Hoe kan dat?
Zijn deze waardes verantwoord om licht te kuren?

Bedankt voor jullie raad en advies!

als je aanleg hebt, mag je zo gezond eten als je wil, je cholesterolwaardes zullen hoog blijven. daarom dat sommige mensen heel hun leven cholesterolverlagers moeten nemen. voeding zal je cholesterol in dat geval misschien met 10 of hoogstens 20% verlagen.

als je aanleg hebt, mag je zo gezond eten als je wil, je cholesterolwaardes zullen hoog blijven. daarom dat sommige mensen heel hun leven cholesterolverlagers moeten nemen. voeding zal je cholesterol in dat geval misschien met 10 of hoogstens 20% verlagen.

Vind je mijn cholesterol waardes slecht?

Eet meer omega 3, dat zal veel meer een positieve invloed op je cholesterol hebben dan noten. Een lepel lijnzaadolie per dag of 2 gram visolie.

dus 0.8 is 32mg/dl(waarom gebruikt men deze meting niet? Is veel handiger.)
3.7 is 143 mg/dl

totaal 210mg/dl

lijkt me vrij slecht.

Wat bij mij mn ratio verbetert is havermout, glasje of 2 rode wijn per dag(vaak iets meer :D), vit d 5000iu elke 3 dagen in de zomer, en gewoon diëten(minder buikvet, meer groenten) en meer sporten.

Laatst bewerkt:
Ik neem 10 gram visolie per dag en heb nooit verhoogde cholesterol waarden tenzij ik tren gebruik.
1500mg test en 700mg deca per week deed helemaal niks qua cholesterol waarden :)

dus 0.8 is 32mg/dl(waarom gebruikt men deze meting niet? Is veel handiger.)
3.7 is 143 mg/dl

totaal 210mg/dl

lijkt me vrij slecht.

Wat bij mij mn ratio verbetert is havermout, glasje of 2 rode wijn per dag(vaak iets meer :D), vit d 5000iu elke 3 dagen in de zomer, en gewoon diëten(minder buikvet, meer groenten) en meer sporten.

Haha als je 2 glazen wijn per dag drinkt val je al onder de categorie alcoholverslaafde (volgens de GGD);)

Je schrijft dat 0.8 HDL slecht is maar de referentie ligt >0.8 dus dat valt toch wel mee?
Zoveel vit D is toch ook niet zo goed voor de lever?;)

---------- Post toegevoegd 16 July 2013 om 20:52 ----------

Ik neem 10 gram visolie per dag en heb nooit verhoogde cholesterol waarden tenzij ik tren gebruik.
1500mg test en 700mg deca per week deed helemaal niks qua cholesterol waarden :)

10 gr visolie is dus gelijk aan 10 ml visolie.
Smaakt volgens mij niet echt lekker maar ja als het zou helpen;)

De arts vertelde me dat er mensen zijn die van nature al meer cholesterol aanmaken dan iemand anders....
Zijn er natuurlijke supplementen die kunnen helpen denk je?

THX;)

---------- Post toegevoegd 16 July 2013 om 20:53 ----------

Misschien minder rood vlees eten hoor je wel eens.

Haha als je 2 glazen wijn per dag drinkt val je al onder de categorie alcoholverslaafde (volgens de GGD);)

Je schrijft dat 0.8 HDL slecht is maar de referentie ligt >0.8 dus dat valt toch wel mee?
Zoveel vit D is toch ook niet zo goed voor de lever?;)

---------- Post toegevoegd 16 July 2013 om 20:52 ----------

10 gr visolie is dus gelijk aan 10 ml visolie.
Smaakt volgens mij niet echt lekker maar ja als het zou helpen;)

De arts vertelde me dat er mensen zijn die van nature al meer cholesterol aanmaken dan iemand anders....
Zijn er natuurlijke supplementen die kunnen helpen denk je?

THX;)

---------- Post toegevoegd 16 July 2013 om 20:53 ----------

Misschien minder rood vlees eten hoor je wel eens.

Ik haal capsules van www.glucosamine.com
Geen smaak en hele hoogwaardige visolie welke je HDL keihard omhoog knalt.

Terug
Naar boven