AndroidHealthClinic

Verlies ik hiermee op verantwoorde wijze gewicht

GdV

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
93kg
Vetpercentage
19%
iedere dag fiets ik heen en weer van Zoetermeer naar Den haag = dik 500 kcal
Ik doe 3 x in de week fitness full body workout

S'ochtends 1 bruine boterham met kaas

11 uur 1/2 liter melk met proteïne (coctail of Whey perfection)

13:00 uur Salade met kip en 1 gekookt ei en een beetje dressing

De calorieën tot en met de middag zijn 922 Kcal

Avondeten
75 gram aardappel of rijst of pasta
300 gram groente of sla
150 gram vlees

voor het slapen 1 proteineshake met water en 2500IU Vitamine D

Als ik met het avondeten en de shake voor het slapen even veel calorieën binnen krijg als de calorieën tot en met de lunch dan heb ik 1844 Kcal

Is bovenstaande een goed voorbeeld van een dieet en val ik hiermee af en zit ik hoog genoeg in de eiwitten?

Kan een fatburner nog uitmaken?

1,85 meter
94,3 Kg
22,3% vet
73,3 FFM

Gisterenavond gemeten

Hoor graag van jullie
Groetjes GdV

Dit lijkt me zelfs nog wat te weining, 1800kcal is echt niks, en dan fiets en train je daarbij nog. je zal zeker afvallen maar dit is meer een crashdieet.
Het eten opzich is niet verkeerd.

Je kunt het beste even de stickies doorlezen over het maken van een voedingsschema.
Daar staat hoe je je onderhoud in kcals uitrekend.
Je moet je eetschema hierop baseren. ik zou ongeveer 500kcals onder je onderhoud gaan zitten om zo een 0,5 kilo per week af te vallen.

Houd als vuistregel:

Ong 1 gram vet per kg lichaamsgewicht.
Ong 2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
Rest van je benodigde kcals aanvullen met koolhydraten, gebruik bijvoorbeeld de app: myfitnesspall om je macros en kcals bij te houden.

Maak een schema incl. macro's kcal etc. als je deze post kunnen wij evt. nog dingen aanpassen.
Kijk het dan een week aan om te zien wat het doet, dan kun je altijd nog kcals verlagen/verhogen.

Succes :)

• Topic Starter Topic Starter
Dit lijkt me zelfs nog wat te weining, 1800kcal is echt niks, en dan fiets en train je daarbij nog. je zal zeker afvallen maar dit is meer een crashdieet.
Het eten opzich is niet verkeerd.

Je kunt het beste even de stickies doorlezen over het maken van een voedingsschema.
Daar staat hoe je je onderhoud in kcals uitrekend.
Je moet je eetschema hierop baseren. ik zou ongeveer 500kcals onder je onderhoud gaan zitten om zo een 0,5 kilo per week af te vallen.

Houd als vuistregel:

Ong 1 gram vet per kg lichaamsgewicht.
Ong 2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
Rest van je benodigde kcals aanvullen met koolhydraten, gebruik bijvoorbeeld de app: myfitnesspall om je macros en kcals bij te houden.

Maak een schema incl. macro's kcal etc. als je deze post kunnen wij evt. nog dingen aanpassen.
Kijk het dan een week aan om te zien wat het doet, dan kun je altijd nog kcals verlagen/verhogen.

Succes :)

Oke Mabruzzi, bedankt! hier kan ik gericht mee verder. Overigens raadde de trainer op de sportschool mij 1900 Kcal aan en dan ....minimaal koolhydraten, hoog in de eiwit, wel wat vet en veel groene groente.

Het doel is inderdaad afvallen, met minimaal spierverlies,....en als ik hiermee inderdaad een crashdiet volg dan is dat heeft dat teveel negatieve gevolgen.

Ik zal zeker naar die app zoeken...

Groeten GdV

Oke Mabruzzi, bedankt! hier kan ik gericht mee verder. Overigens raadde de trainer op de sportschool mij 1900 Kcal aan en dan ....minimaal koolhydraten, hoog in de eiwit, wel wat vet en veel groene groente.

Het doel is inderdaad afvallen, met minimaal spierverlies,....en als ik hiermee inderdaad een crashdiet volg dan is dat heeft dat teveel negatieve gevolgen.

Ik zal zeker naar die app zoeken...

Groeten GdV

En dat zuigt hij dan zomaar uit zijn duim of wat? :p
Er vanuit gaande dat je stats kloppen 93kg, dan is imo 1900 veel te weinig.
Ik heb dit jaar ook gecut om vet te verliezen en at toen 2800-3000 kcals.
Verschilt natuurlijk wel per persoon.

Dus je moet het even een week oid uittesten.

En dat zuigt hij dan zomaar uit zijn duim of wat? :p
Er vanuit gaande dat je stats kloppen 93kg, dan is imo 1900 veel te weinig.
Ik heb dit jaar ook gecut om vet te verliezen en at toen 2800-3000 kcals.
Verschilt natuurlijk wel per persoon.

Dus je moet het even een week oid uittesten.

Scheelt idd behoorlijk per persoon, ik zit op 97k met 19% vet en val geen fl**ker af als ik niet onder de 2200 zit. En als ik daar weer onder ga zitten verlies ik weer te veel massa. strugles are real :(

Scheelt idd behoorlijk per persoon, ik zit op 97k met 19% vet en val geen fl**ker af als ik niet onder de 2200 zit. En als ik daar weer onder ga zitten verlies ik weer te veel massa. strugles are real :(

Ja ik ken het, het eeuwige dilemma van cutten.:(

Ja ik ken het, het eeuwige dilemma van cutten.:(

Het gekke is dat een begeleider op de sportschool mij dit inderdaad zonder enig blikken of blozen aanraadde op 1900 Kcal te gaan zitten,......Dus ik zuig het niet zomaar uit mijn duim. Hij wellicht wel,...alhoewel je er echt wel van zal afvallen,....maar niet op een verstandige manier.

Ik heb die Myfitnessapp op mijn mobiel gezet. Gaaf dat producten als Whey (noem geen merk) er op staan!

Ik vind deze app niet op de store van Windows,...klop dat? om een heel schema op mijn tablet te maken vind ik namelijk niet echt fijn werken.

Overigens gaf ook deze app aan dat ik te weinig Kcal's binnen kreeg.......Dus ik moet verstandige producten er bij zien te vinden die goed vullen, liefst koolhydraat arm,....Ik zal er wat eieren bij gooien en tomaten of zo. Die eieren zal ik dan bakken voor de afwisseling en dan krijg ik gelijk wat vetten binnen.

Het gekke is dat een begeleider op de sportschool mij dit inderdaad zonder enig blikken of blozen aanraadde op 1900 Kcal te gaan zitten,......Dus ik zuig het niet zomaar uit mijn duim. Hij wellicht wel,...alhoewel je er echt wel van zal afvallen,....maar niet op een verstandige manier. Ik heb die Myfitnessapp op mijn mobiel gezet. Gaaf dat producten als Whey (noem geen merk) er op staan! Ik vind deze app niet op de store van Windows,...klop dat? om een heel schema op mijn tablet te maken vind ik namelijk niet echt fijn werken. Overigens gaf ook deze app aan dat ik te weinig Kcal's binnen kreeg.......Dus ik moet verstandige producten er bij zien te vinden die goed vullen, liefst koolhydraat arm,....Ik zal er wat eieren bij gooien en tomaten of zo. Die eieren zal ik dan bakken voor de afwisseling en dan krijg ik gelijk wat vetten binnen.

Ja dat kan hij inderdaad niet zomaar weten, misschien bedoelde hij het meer als indicatie wellicht?

Het kan inderdaad zijn dat hij in de appstore van windows niet beschikbaar is.
Maar als ik me niet vergis heeft myfitnesspal ook een website waarop je een schema kunt maken.

Je kunt overigens gerust wat gebakken eieren erbij doen.
Die vetten heb je ook nodig en je zult er niet direct van aankomen.
Zolang je onder je kcal onderhoud zit zul je afvallen.
Even heel zwart-wit gezien zou je dus zelf kunnen afvallen als je iedere dag pizza eet, zolang je maar onder het x aantal calorieen blijft. Maar is niet aan te raden uiteraard :P

De verdeling KH, eiwitten en vetten zijn ook wel van belang maar die kun je ook terug zien in die app.

Het gekke is dat een begeleider op de sportschool mij dit inderdaad zonder enig blikken of blozen aanraadde op 1900 Kcal te gaan zitten,......Dus ik zuig het niet zomaar uit mijn duim. Hij wellicht wel,...alhoewel je er echt wel van zal afvallen,....maar niet op een verstandige manier.

Ik heb die Myfitnessapp op mijn mobiel gezet. Gaaf dat producten als Whey (noem geen merk) er op staan!

Ik vind deze app niet op de store van Windows,...klop dat? om een heel schema op mijn tablet te maken vind ik namelijk niet echt fijn werken.

Overigens gaf ook deze app aan dat ik te weinig Kcal's binnen kreeg.......Dus ik moet verstandige producten er bij zien te vinden die goed vullen, liefst koolhydraat arm,....Ik zal er wat eieren bij gooien en tomaten of zo. Die eieren zal ik dan bakken voor de afwisseling en dan krijg ik gelijk wat vetten binnen.

De personal trainer op mijn sportschool raadde mij (97k 1.91) elke dag s'ochtends yoghurt, tussendoor een blokje kaas of een snack tomaatje, als lunch speltbrood met krabsalade daarna als tussendoortje weer ets met rauwkost en savonds een klein stukje vlees met groenten.

Om maar een illustratie te geven van de onwetendheid van die gasten. Zoek gewoon je onderhoud/macros op, plan die in, en hou via die app bij wat je binnenkrijgt. Als je macros kloppen en je valt nog steeds niet af, lager zitten, val je veel af (maar te veel spiermassa) en ben je te futloos wat meer eten.

De personal trainer op mijn sportschool raadde mij (97k 1.91) elke dag s'ochtends yoghurt, tussendoor een blokje kaas of een snack tomaatje, als lunch speltbrood met krabsalade daarna als tussendoortje weer ets met rauwkost en savonds een klein stukje vlees met groenten.

Om maar een illustratie te geven van de onwetendheid van die gasten. Zoek gewoon je onderhoud/macros op, plan die in, en hou via die app bij wat je binnenkrijgt. Als je macros kloppen en je valt nog steeds niet af, lager zitten, val je veel af (maar te veel spiermassa) en ben je te futloos wat meer eten.

Ja dat is inderdaad niet echt uitgebalanceerd,......

Ik heb net mijn ontbijt op: Sla met 1 tomaat en wat dressing en twee gebakken eieren. 1 Wheyproteïne shake met water aangemaakt. 2500IU vitamine D en een multyvitamine.

Realiseer mij dat dit bijna Brunch is maar ik heb s'ochtends eigenlijk nooit honger......en s'avonds meer....en ik heb een hekel als ik s'nachts ligt te knagen van de honger.

---------- Toegevoegd om 17:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:42 ----------

Ik heb net mijn ontbijt op: Sla met 1 tomaat en wat dressing en twee gebakken eieren. 1 Wheyproteïne shake met water aangemaakt. 2500IU vitamine D en een multyvitamine.

Realiseer mij dat dit bijna Brunch is maar ik heb s'ochtends eigenlijk nooit honger......en s'avonds meer....en ik heb een hekel als ik s'nachts ligt te knagen van de honger.

Ik heb zojuist mijn avond eten op: Geroerbakte rode paprika met schalotten en kruiden, Kip tandorie (zonder saus) ongeveer 150 gram, Rijst 75 gram en vier grote stronken broccoli.....la later even uitrekenen wat ik hiermee aan Kcals binnen heb gekregen.

Het gekke verschijnsel bij mij is dat ik tot een tijd geleden altijd 8 boterhammen mee naar mijn werk nam en dan nog twee stuks fruit,......en dat ik dan iedere keer zit te flippen van de honger. Dan voel ik dat ik laag in mijn suiker zit. Net alsof je door dat brood de hele tijd op en neer zit te gaan in je suiker. En dan moet ik dus weer eten....

Nu eet ik al een paar dagen zo min mogelijk koolhydraten en dan heb ik dus nergens last van. En eigenlijk ook heel lang geen hongergevoel. Dit is trouwens iets wat ik bij eerdere afslankperioden al vaker gemerkt heb. Brood is natuurlijk voornamelijk zetmeel,....en dat zet om in suikers en kennelijk gaat mijn bloedsuiker daardoor de hele tijd op en neer....en dan krijg ik dus een soort van crush.....

Klinkt dat bekend?

Nu even naar de Gym.....daar hebben ze airco :)

Mijn ervaring is dat je met snelle suikers bijv. Fruit, koeken en vooral zoete dingen meestal van die pieken en dalen krijgt zoals jij beschrijft.
Zou uiteraard kunnen dat jij dit met brood ervaart, misschien vervangen voor pasta of rijst?

Lager in koolhydraten word inderdaad toegepast is veel afslankmethodes.
Wel zou ik je adviseren om rond trainingen wat koolhydraten te nemen, zelf ben ik namelijk heel futloos zonder.

Airco hebben ze bij mij niet :(

ff getraind

Zo net terug van de sportschool: Ik doe daar tot op heden een circuitje alle grote spiergroepen 3 sets van 15 herhalingen. Benen, rug, borst, schouders, biceps, triceps, en dan 10 minuten crosstrainer warming up en 10 minuten cross trainer cooling down. Ik heb nog wat extra sets met losse dumbels gedaan voor de schouders met 8, 9 en 10 Kg front en side raises.

Toen ik thuis kwam had wel even een honger klap. Dus 50 gram magere Kwark naturel met 25 gram muesly. en de gebruikelijke proteïne shake er achteraan met water. Man, man wat kan zoiets als naturel magere kwark met wat droge muesly lekker zijn....dan merk je pas goed hoeveel zetmeel er in zit dat gelijk door je speeksel in suiker wordt omgezet.

Morgen neem is een salade met kip en ei mee naar mijn werk en daar heb ik voor de koolhydraten wat couscous door met feta, tomaat, sjalotten en wat peper/zout en olijfolie. Met die couscous breng ik mijn Kcal op niveau want volgens mij zat ik de afgelopen 2 dagen nog niet eens aan de 1800.

Ga nu even wat lezen of er wat receptjes hier te vinden zijn, om wat afwisseling te vinden. Ook maar weer eens wat Hüttenkäse kopen.....lekker met wat plakken ham..........mmmmm :D

see you
GdV

Ik heb sinds de laatste meting op 29 juni zeer streng zo min mogelijk koolhydraten gebruikt. Hoog in de eiwitten en veel groenten. verder trouw zo veel mogelijk gefietst van en naar mijn werk (ongeveer 70 minuten fietsen per dag ) en drie keer per week mijn fitness fullbody programma gedraaid. Ik heb middels de berekening hier op het forum mijn Kcals berekend en kwam daarmee op 1950 Kcal onderhoud. Ik heb dat denk ik niet elke dag gehaald. In ieder geval ik heb mij vandaag 07 juli weer gemeten en dit zijn de resultaten tov vorige keer:

Gewicht was 94.3 en nu 91.9
vet% was 22.3 en nu 20.7
vetmassa was 21.0 en nu 19.0 Kg
vet vrije massa was 73.3 en nu 72.9

Ik ben dus veel meer vet dan vetvrije massa kwijtgeraakt maar weet niet of dit goed is of niet want ik heb hier nog niet zoveel ervaring mee.

Ik ga de komende week hier mee door met dien verstande dat ik in mijn dieet meer volkoren bruin brood ga opnemen want met als die groenten en eigenlijk alleen eieren, vlees, kaas en shakes krijg ik wel last van mijn stoelgang....dus ik heb die vezels wel nodig.

Ik hoor graag of ik hier nog iets aan kan verbeteren .

Groeten GdV

Je eet dan ook veelste weinig denk ik.
Dat onderhoud wat je berekend hebt is denk ik je rust metabolisme, dus het geen wat je verbrand als je heel de dag stil zou zitten en niets zou eten en drinken bij wijze van spreken.

Je moet dit getal x een activiteitsfactor doen.
Die getallen weet ik niet precies uit m'n hoofd maar staat hier wel in de stickies beschreven.
Ik dacht x 1,7 als je dagelijks trainde en x 1,2 als je een paar keer per week traint en een zitten beroep hebt.
Onthoud dat het slechts een indicatie is, het verschilt per persoon.

Als je teveel afvalt moet je dus je kcals iets omhoog gooien, als je te weinig afvalt iets omlaag.

1800 kcal is imo veelste weinig voor iemand 93 kg, uitzonderingen daar gelaten.

Update 4 augustus

Hoi luitjes, Het is al weer even geleden ik geef even een updat van hoe ik er nu voor sta. Gisterenavond gemeten met de tabita:

50 jaar man lengte 184

Gewicht was 7 juli: Gewicht was 94.3 en nu 91.9 vet% was 22.3 en nu 20.7 vetmassa was 21.0 en nu 19.0 Kg vet vrije massa was 73.3 en nu 72.9

Gewicht 4 augustus: gewicht 89,7 Kg vetpercentage 20,2% vetmassa 18,1 Kg vetvrije massa 71,6

Helaas raak ik ook wat vetvrije massa kwijt alhoewel mijn begeleider wel aangaf dat op het moment van wegen mijn vochtpercentage laag was en dat ook je vetvrije massa lijkt te verlagen....Hij gaf een dat ik goed bezig was en gewoon door moet gaan en als ik tegen de 85 kg weeg nog meer moet gaan focussen op pure krachttraining/kortere sets zwaar gewicht en hogere inname van Kcals en eiwit (clean bulk). Ik ben iets meer calorieën in gaan nemen (muesly, volkorenrijst) maar met mate.....verder niet veel veranderd. Ik merk overigens heel duidelijk dat ik kortere sets ban gaan doen met zwaarder gewicht. duidelijke toename van definitie en pomp tov vroeger. ik ben van 15 herhalingen naar 10 herhalingen gegaan met zwaarder gewicht. Fiets nog steeds bijna ieder dag 30 km en 1 x per week 60 km. Daarnaast 2-3 x per week full body. Groetjes en tot horens Overigens staat bij het gewicht van 7 julie al een vergelijking met de meting daarvoor. De gewichtsafname is minder snel maar ik voel mij wel beter. Leuk twee Kg per week maar je wordt zo slap als een vaatdoek....

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven