MuscleMeat

verschill tss latt pulldown front en back

doncorleone

Dutch Bodybuilder
Waardering
52
wat is het verschil daar eigenlijk in qua spieren dat je aanspreekt? of is het ene beter dan het ander?

front: naar de borst toe trekken
back, naar de rug toe trekken

alsook bijkomende vraag

ik doe hem altijd met wijde grip, maar ik zie er ook vaak die het doen met smalle grip, wat is het verschil daartussen, deze vraag geld trouwens ook voor de rows..

Als je 'm front correct doet heb je iets meer rom
Maar 90% doet 'm verkeerd, uit z'n heupen vandaan
Met behind neck kan je minder smokkelen
Is wel gestrester voor de schouders

Smalle gesupineerde grip recruteert je biceps ook meer.

En bij front pak je ook een beetje meer borstspier mee, wel opletten dat je niet teveel naar achter leunt. Doe anders pull-ups, moeilijker in 't begin, efficienter op lange termijn.

Was er een studie van, moet je maar es checken in "onderzoek en wetenschap subforum"

Algemeen kon men zeggen dat je met front pulldown veel meer profijt had dan met back pulldown.

Bij een back pulldown worden je schouders in een onnatuurlijke hoek gedwongen. Voeg daar een redelijk zwaar gewicht aan toe en presto: een schouderblessure!

Dus de front is beter dan back begrijp ik. Ik deed hem ook steeds back, maar later zei mijn fitness instructeur dat ik hem beter front kon doen.

Maarja als je met front ook je borst meeneemt dan kan ik hem beter weer back doen, omdat ik de borst op een andere dag train.

Doe ze gewoon beide

Mij is afgeraden om em nog achter de nek te doen .. ik schijn toch wat blessuregevoeliger te zijn ..

Probeer als je hem "to front" doet je borst naar de stang toe te bewegen op het laatst om ervoor te zorgen dat je niet vanuit je heupen/buik gaat trekken, zoals Johncs al zei hierboven. Hel tevens iets achterover met je bovenlichaam zodat je je ellebogen niet richting je heupen trekt (als je recht op zit) maar meer richting je rug trekt.

als je lenig genoeg bent in je schouders kun je prima de back pulldown doen :)

Waarom gewoon geen chins doen.

Zie hier nu ook een paar keer doorkomen dat je bewust of onbewust cheat tijdens de oefeningen maar dat begrijp ik dus niet. Concentreren jullie je dan niet op de oefening of nemen jullie te zwaar of welke uitleg geven jullie daar aan?

Probeer als je hem "to front" doet je borst naar de stang toe te bewegen op het laatst om ervoor te zorgen dat je niet vanuit je heupen/buik gaat trekken, zoals Johncs al zei hierboven. Hel tevens iets achterover met je bovenlichaam zodat je je ellebogen niet richting je heupen trekt (als je recht op zit) maar meer richting je rug trekt.

DAt hup/buik gebruik is juist iets wat je meestal ziet met de bhtn versie. Mensen trekken het laatste stuk met buik/heup/borst ipv met de rug

Terug
Naar boven