MuscleMeat

Verschillende lichaam type

Mazz4475

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Ik ben sinds paar weken begonnen met kracht trainingen. Mijn doel is om Vet te verliezen en tegelijk spieren te kweken. Ik heb al een voeding-sport schema voor me Zelf gemaakt.
Ik lees nu vaak dat er mensen met endomorph lichaam type (Ik) anders moeten trainen dan mensen met mesomorph Lichaam type. K heb hierover geen topic gezien. Dus wil graag jullie menningen of ervaringen Hierover. Bvb Moet Ik zwaar gaan trainen met weinig herhalingen of juist minder zwaar trainen en meer herhalingen.

Sinds een paar weken begonnen, eerst maar eens hard gedisciplineerd door trainen.

3 a 4 sets per oefening (wel in proportie natuurlijk).
Als je meer als 12 herhalingen kunt maken de eerste set, dan het gewicht ophogen.

Wat is je gewicht / vetpercentage (als ik zo vrij mag zijn) ?

Lichaamstype is overhyped en overrated.

• Topic Starter Topic Starter
Ik Ben 1.70 gewicht 88 vet percentage 25%
Wil graag 75 met vp van 16%
Wil ook graag hard trainen maar wilde graag hoe Ik het beste kan aanpakken

Onder je onderhoud eten en trainen xd

Ik Ben 1.70 gewicht 88 vet percentage 25%
Wil graag 75 met vp van 16%
Wil ook graag hard trainen maar wilde graag hoe Ik het beste kan aanpakken

Goed eet zwaar train diep slaap gr steensteen

Serieus, net als ieder ander. Tel je kcals, ga in een deficit zitten. Normale krachttraining, geen grappen met hoge reps, nergens voor nodig. Zal enkel leiden tot krachtverlies.

Lees de sticky's, stel een plan op, laat ons dat plan controleren.

Ik Ben 1.70 gewicht 88 vet percentage 25% Wil graag 75 met vp van 16% Wil ook graag hard trainen maar wilde graag hoe Ik het beste kan aanpakken

Ja dat is ook begrijpelijk.
Voor zover ik weet zijn er geen aparte trainingstypen (of schema's) voor ecto/meso/endo

Ik denk dat je als endo ten eerste hard / gedisciplineerd en zwaar moet trainen.
Daarnaast zou ik met jou vetpercentage er cardio bij gaan doen.

Ik zou dan op (of ietwat onder) onderhoud gaan eten / drinken (inname Kcal's).

Weet je al wat je onderhoud is ?

Zo nee dan zou ik dit eerst berekenen, het getal wat uit de bus komt moet je hoogstwaarschijnlijk wat bijstellen (meer of minder inname / eten, drinken).
Hier kom je alleen achter door ervaring (ik wil je nog wel wat tips geven, indien nodig).

Je wil vet kwijt en wat spiermassa erbij (13 kg lichter).
Tja dat verreist doorzettingsvermogen, het kan even duren voordat je resultaat ziet.

Maar als je er voor gaat, zal je dat zeker lukken.

Er zitten hier genoeg mensen op het forum die vanuit een soortgelijke situatie komen als jij, dus er is genoeg expertise aanwezig.

Ik heb de wijsheid zeker niet in pacht hoor.

Goed eet zwaar train diep slaap gr steensteen

Serieus, net als ieder ander. Tel je kcals, ga in een deficit zitten. Normale krachttraining, geen grappen met hoge reps, nergens voor nodig. Zal enkel leiden tot krachtverlies.

Lees de sticky's, stel een plan op, laat ons dat plan controleren.

Ga je met een tekort aan voeding trainen en bij krachtverlies krijgen de reps de schuld? Cool!

• Topic Starter Topic Starter
Mijn trainingschema is als Volgt:
Maandag borst tricips
Dinsdag benen kuit
Donderdag schouders cardio 30 min
Vrijdag rug bicips

Voedingschema
Maaltijd 1 8 uur
250g magere kwark met schepje proteinshake poeder dan beetje walnoten en of cacao bonen
pindakaas op cracker

Maaltijd 2 10 uur
2 rijstwafels 2 plakjes kaloenfilet
Banaan

Maaltijd 3 12 uur
2 rijstwafels met 2 plakjes kipfilet
Appel

Maaltijd 4 4 uur
Kipfilet 150 g of 200 g vis of 150 g gehakt
Met rijst of pasta of aardappel
Olijfolie groente mix

Maaltijd 5 6 uur
250g magere kwark met schepje proteinshake poeder dan beetje walnoten en cacao bonen

Ik zit wel veel onder mijn onderhoud, maar dat moet wel anders verlies Ik geen vet
Wat vinden jullie hiervan?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Meer cardio.

Na iedere training een minuut op dertig op 75% van je max hartslag.
Iedere ochtend op nuchtere maag een uurtje wandelen, stevig doorstappen.

Ga je met een tekort aan voeding trainen en bij krachtverlies krijgen de reps de schuld? Cool!

Ja. Want bij lage reps hou je meer kracht dan bij hoge reps. Check het onderzoek van Brad Schoenfeld. Bij gelijkblijvende totale reps hou je meer kracht bij veel sets/weinig reps dan bij weinig sets/veel reps.

Doe eerst je science voordat je wannabe slim sarcastisch gaat antwoorden.

---------- Toegevoegd om 11:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:02 ----------

Meer cardio.

Na iedere training een minuut op dertig op 75% van je max hartslag.
Iedere ochtend op nuchtere maag een uurtje wandelen, stevig doorstappen.

Meer cardio heeft alleen zin als je je kcals kent. De extra cardio heeft geen zin als je daarmee nog altijd meer kcals binnenkrijgt en eruit gaan.

En waarom nuchtere maag?

Lijkt me vrij logisch en omdat je tijdens je slaap al lekker vet aan het verbranden was en er door de wandeling op nuchtere maag je er een schepje bovenop doet.

Lijkt me vrij logisch en omdat ik het 'zeg'...

:p

Waarom is nuchtere maag logisch? En waarom maakt het waarheid als jij het zegt?

---------- Toegevoegd om 11:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:11 ----------

Mijn trainingschema is als Volgt:
Maandag borst tricips
Dinsdag benen kuit
Donderdag schouders cardio 30 min
Vrijdag rug bicips

Voedingschema
Maaltijd 1 8 uur
250g magere kwark met schepje proteinshake poeder dan beetje walnoten en of cacao bonen
pindakaas op cracker

Maaltijd 2 10 uur
2 rijstwafels 2 plakjes kaloenfilet
Banaan

Maaltijd 3 12 uur
2 rijstwafels met 2 plakjes kipfilet
Appel

Maaltijd 4 4 uur
Kipfilet 150 g of 200 g vis of 150 g gehakt
Met rijst of pasta of aardappel
Olijfolie groente mix

Maaltijd 5 6 uur
250g magere kwark met schepje proteinshake poeder dan beetje walnoten en cacao bonen

Ik zit wel veel onder mijn onderhoud, maar dat moet wel anders verlies Ik geen vet
Wat vinden jullie hiervan?

Qua training:

Ik zou beginnen met een schema waar wat meer focus ligt compounds in hoge frequentie, dus bijvoorbeeld een 3/4 dagen per week fullbody. Betere eiwitsynthese dus sneller massa, meer krachtwinst door winst op techniek.

Qua voeding:

Zet je macro's erbij, die gaan wij niet voor je tellen. Hoe heb je je onderhoud berekend? Ga daar iig met het voedingsschema zo'n 500kcals onder zitten. Weeg je vervolgens elke dag, en aan het einde van de week pak je het gemiddelde en vergelijk je dat met vorige week. Ga je te snel? Verhoog je kcals een beetje. Ga je te langzaam? Verlaag je kcals een beetje, of zorg dat je meer kcals verbruikt.

Waarom is nuchtere maag logisch? En waarom maakt het waarheid als jij het zegt?

Logisch slaat op je eerste stelling: dat je calorie inname afgestemd moet zijn op je verbruik.

Ik heb altijd gelijk.

Geen fullbody, dat hele eiwitsynthese verhaal is BS. Compounds, laag volume, hoge intensiteit. 3-daagse split. Cardio en voedingsplan maken zodat je globaal weet wat er in komt.

Ja. Want bij lage reps hou je meer kracht dan bij hoge reps. Check het onderzoek van Brad Schoenfeld. Bij gelijkblijvende totale reps hou je meer kracht bij veel sets/weinig reps dan bij weinig sets/veel reps.

Doe eerst je science voordat je wannabe slim sarcastisch gaat antwoorden.

---------- Toegevoegd om 11:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:02 ----------

Meer cardio heeft alleen zin als je je kcals kent. De extra cardio heeft geen zin als je daarmee nog altijd meer kcals binnenkrijgt en eruit gaan.

En waarom nuchtere maag?

(bro)science doen we hier niet aan.
Gewoon simpel bij de feiten houden.

Maakt geen ruk uit of je hoger of lager in reps gaat. Bij tekort aan voeding ga je kracht verliezen door energie te kort en tekort in herstel.

(bro)science doen we hier niet aan.
Gewoon simpel bij de feiten houden.

Maakt geen ruk uit of je hoger of lager in reps gaat. Bij tekort aan voeding ga je kracht verliezen door energie te kort en tekort in herstel.

Als je het goed doet dan hou je je spiermassa en kracht door met laag volume en hoge intensiteit te trainen. Steen heeft hier wel degelijk een punt, het is simpel zaak het langzaam aan en weloverwogen te doen.

Daarbij is dit voor TS niet van belang want hij is net begonnen met KT en wil spiermassa aanzetten en vet verliezen, iets wat bij een beginner nog wel mogelijk is.

Door: compounds, laag volume, hoge intensiteit, voedingsplan, cardio.

Laatst bewerkt:
Hoe lastig het ook is, the turtle wins the race als het om lichaams transformaties gaat.

Ga niet te ver onder je onderhoud zitten. je doel is 13 kilo afvallen, neem daar de tijd voor, probeer na de eerste maand niet meer dan 0,5 kg per week af te vallen. Pas daar je voeddingsschema op aan. Je zal niet heel snel zien dat je vet verliest, maar het resultaat zal na een half jaar beter zijn dan als je nu bijna niets gaat eten en dan weer massa op moet gaan bouwen.

dus: meer eten en ongeveer 500 kcal onder onderhoud gaan zitten

En waarom maakt het waarheid als jij het zegt?

Qua training:
meer krachtwinst door winst op techniek.

.

Dus als JIJ het dan zegt is het wel waar?

meer krachtwinst door winst op techniek? Techniek maakt geen kracht. Techniek maakt een kunstje makkelijker.
Door kracht training wordt je sterker, door verbeterde techniek kan je soms meer liften.

---------- Toegevoegd om 09:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:26 ----------

Flauwekul Yeremy, als je het goed doet dan hou je je spiermassa en kracht door met laag volume en hoge intensiteit te trainen. Steen heeft hier wel degelijk een punt, het is simpel zaak het langzaam aan en weloverwogen te doen.

Te kort aan voedingstoffen zorgt voor slechter herstel, minder spiervolume en minder kracht. Hoe graag je ook wilt dat het niet zo is.

Steen heeft geen punt.

Jij hier wel. Het is zaak van langzaamaan en weloverwogen alles te doen. En daarbij alles in goede balans te houden. Dan behoud je massa en kracht.
Als je met tekorten gaat werken kom je niet zo ver.

Terug
Naar boven