MuscleMeat

Verschillende lichaam type

Ik weet by the way dat we al eens eerder zo'n soort gesprek hebben gehad, het is niet dat ik je niet serieus neem hoor. Alleen het lijkt alles o.a. vele andere meningen en ook lectuur tegen te spreken.

Sorry Ts, helemaal off topic dit

---------- Toegevoegd om 14:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:13 ----------

Herstel is van belang (en herstellen dat doen de AAS/PED gebruikers goed) en als je als natural met gemiddelde genen te vaak een spiergroep met hoge intensiteit belast dan sta je herstel in de weg dus groei. Ik verwees naar de omschrijving van de natural sporter in de post van Kaluro, niet naar een principe ;) Een optie is: 1. Squat - pull up 2. Rust 3. Bench press - curl - dip 4. Rust 5. Deadlift - neck press 6 en 7 rust Op rustdagen kan je naar behoefte buik, kuiten, onderarmen en nek trainen. Van iedere oefening 3 werksets van 6-10 reps met voldoende rust tussen de sets.

Hmm zal het eens overdenken, dank je :)

Ik weet by the way dat we al eens eerder zo'n soort gesprek hebben gehad, het is niet dat ik je niet serieus neem hoor. Alleen het lijkt alles o.a. vele andere meningen en ook lectuur tegen te spreken.

Misschien komt dat wel omdat er zovelen zijn die klakkeloos schema's overnemen uit tijdschriften en boeken die vrijwel altijd zijn gebaseerd op schema's van anabolen gebruikers.

Probeer je hand te leggen op het boek BRAWN van Stuart McRobert (3e editie).

Misschien komt dat wel omdat er zovelen zijn die klakkeloos schema's overnemen uit tijdschriften en boeken die vrijwel altijd zijn gebaseerd op schema's van anabolen gebruikers. Probeer je hand te leggen op het boek BRAWN van Stuart McRobert (3e editie).

Okay, dank je

Misschien komt dat wel omdat er zovelen zijn die klakkeloos schema's overnemen uit tijdschriften en boeken die vrijwel altijd zijn gebaseerd op schema's van anabolen gebruikers.

Ik heb een tijdje madcow 5x5 geprobeerd, dat is laag volume 3x per week full body waarop je inderdaad een high/low/medium dag hebt. Ik ging er best slecht op eerlijk gezegd.
Ik heb ook PHUL geprobeerd, dat was UB/LB (2x UB 2x LB) met hoog volume en intensiteit en daar ging ik als een speer op.
Beide maakte gebruik van lineaire progressie, bij beide zat ik in mijn intermediate stadium met een ~10-15% kcal overschot.

Ik hanteer nu een high volume medium intensity full body (sinds deze week), waarbij een RPE van 8 á 9 maximum is, ook met lineaire progressie. Soms ga ik 2x per week, soms 5x per week..
het wordt heel dynamisch bekeken. Het is een AB AB AB AB variant, elke keer als ik een AB heb voltooid, verhoog ik het gewicht op de compounds. De isolatie oefeningen doe ik met MYO reps.

Ik ben benieuwd of ik hier nu juist slecht of goed op zal gaan. Per workout wordt ook dynamisch bekeken hoe sterk ik me voel, en er wordt nooit Tot falen getraind, altijd 1 rep in de tank overhouden.
Ik begin op 90% 5RM en bouw vanaf daar op. (compounds zijn ramping) Die met schuine strepen zijn supersets.

A:
3-5 x 3-5 Squat ramping / hanging leg raises
3-5 x 3-5 Bench Press ramping
3-5 x 3-5 Bent over rows ramping
1x8-12 Leg Curl (+15-20 reps)
1x8-12 Biceps curl MYO (+15-20 reps)
1x12-20 Standing calf raise MYO (+15-20 reps)

B:
3-5 x 3-5 Overhead Press ramping / 3-5 x 3-5 Pullups
3-5 x 1-5 Deadlift (ramping) (max 1x per week, de andere keren doe ik dan romanians)
3-5 x 3-5 Hip thrusts ramping / planks
1 x 12-15 CGBP (MYO +15-20 reps) / 1 x 8-12 Shrugs (MYO +15-20 reps)

Ik denk dat tot failure trainen van belang is of je nou traint op laag volume met zwaar gewicht of hoog volume met licht gewicht, imo is tot failure de sleutel.

Maar voor jou zal de tijd het leren, succes!

Citaat die het belang van tot failure training omschrijft:

The three factors that promote the greatest increases in muscular hypertrophy and strength are metabolic stress, muscle damage incurred by exercise, and muscle tension. Looking at it from this point of view, it would seem that training to failure is the most effective way to train, since it encompasses all three muscle growth factors. Training each set to failure produces a high level of metabolic stress, which in turn produces metabolic byproducts that act as signaling factors to turn on other processes related to muscle growth and increased strength gains. The more you fatigue a muscle during training, the higher the degree of metabolic stress, and training to failure produces the ultimate degree of muscle fatigue, since training in this manner causes to muscle to become unable to continue contracting. Training to failure would also produce the greatest level of muscle damage, since you are training a greater spectrum of muscle fibers during each set, culminating in hitting the rarely tapped type 2X muscle fibers, which are the fibers most amenable to gains in muscular size and strength (capable of over 50% more growth than other muscle fibers). The damage to muscle fibers during a set to failure would be even greater if a focus on the eccentric portion of the exercise, usually the lowering of the weight, is emphasized. The third factor,muscle tension, is best employed by using heavier weight and not pausing between reps, both of which are key features of the usual style of training to failure.

Vandaar dat je maar eens in de 8 dagen een spiergroep kan trainen, als je elke spier helemaal kapot maakt elke training :o Zou in je schema ook wel deadlift toevoegen trouwens.

Gelukkig squat ik 5 à 6 keer per week, zodat ik toch wat meer volume pak dan slechts eenmaal per 8 dagen.

En ik ben geen raketwetenschapper. Toch kan ik met flinke zekerheid zeggen dat ik meer kan doen als ik 6 dagen squat dan 1 dag en dat spieren meer zullen groeien van 90 reps op 80% in de week dan 40 reps op 70% in de week. Dat kan iedereen wel beamen.

De hele logica/gedachtegang achter continu tot faillure trainen slaat helemaal nergens op en er is ook nog eens al specifiek op getest en toen maakte het niet uit. Faillure los van op high rep en/of isolatie oefeningen is verspilling van je herstelvermogen, je krijgt er niks boeiends voor terug.

bijvoorbeeld http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25809472

---------- Toegevoegd om 17:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

http://tomwellman.com/wp-content/uploads/2012/12/319086_463965653653703_2137018446_n.jpg

Meer cardio.

Na iedere training een minuut op dertig op 75% van je max hartslag.
Iedere ochtend op nuchtere maag een uurtje wandelen, stevig doorstappen.

dit is ook echt onzin

Ik train juist precies tegenovergesteld van dat en ga nog steeds goed vooruit. Beter ook dan dat ik ooit op een split schema heb gedaan.

Ik ga nooit tot failure (al langer dan een jaar niet gefaild). Ik rust tussen reps (paar seconden). Ik doe 3x per week full body. En ja ik ben natty. Effectieve trainingstijd: 3 jaar. Max stats: 200x5 deadlift, 160x5 squat, 122,5x5 bench.

Daarnaast geven studies (op gemiddelde mensen) over het algemeen aan dat proteinsynthese na krachttraining verhoogd is voor een periode van 36-72 uur. Waarom je dan 192 uur zou wachten om een spiergroep weer aan te pakken begrijp ik niet. Hoe bepaal je of een spier hersteld is?

En zijn het niet juist die magazines en pro's die altijd brosplits aanraden?

O.a. van die magazines en pro's raden vaak van die debiele shit aan die sterk afwijkt van wat gewoon al decennialang prima werkt of wat ze gewoon uit hun duim zuigen in een poging om een beetje relevant te blijven inderdaad.

Dat kan jij allemaal best onzin vinden Kleurplaat, maar ik krijg liever advies van non-anabolen gebruikers ;)

:roflol: Dit topic

Prima.

Dan blijf ik bij mn deels evidence based en deels daadwerkelijke implicaties van real life resultaten aanpak en kan iedereen die graag 10-20 jaar oude broscience zoals ultra low frequency en alles tot faillure voor naturals en verschillende optimale hoeveelheden cardio voor verschillende somatotypen (deze kende ik nog niet overigens, vermakelijk) willen horen bij jou terecht.

Kaluro stelt daar een vraag aan jou, hij omschrijft het principe niet :o

Inderdaad waar dat je als beginner op alles groeit. Het blijft staan dat de eiwitsynthese van een gebruiker veel hoger en langer voortduurt dan een naturel, dus een naturel moet simpelweg vaker zijn spieren een impuls geven dan een gebruiker.

Ben wel benieuwd waar je je onderbouwing van 1x per 8 dagen vandaan haalt, want ik lees eigenlijk alleen "hogere frequentie is optimaler". Ik ben oprecht benieuwd, kan er namelijk zelf überhaupt niks over vinden.

Lees die practical programming van mark rippetoe. Noob herstelt sneller want kan nog niet zk zwaar en prikkels nieuw. Als je zwaarder kan gaat je lichaam steeds minder snel herstellen dus moet je langer rusten tussen trainingen van zelfde groep.. Novice progression vs advanced novice progression noemt mark dat. Staat genoeg over op net.. De noob kan gewoon veel vaker zwaarder trainen tov de gevorderde en daardoor heel snel gainen. Die progressie van gainen van training op training wordt gainen van week op week van maand op maand etc.

Terug
Naar boven