Fitness Seller

vertering (verteringsproblemen en "bloating")

Ik heb er ook last van ik overweeg het sc dieet eerst leek het me maar een raar dieet waar weinig mag maar op het scdiet forum staan recepten waar ik misschien wel wat mee kan:

http://www.scdiet.nl/bbs/

Als pancreaspatient zijnde, vind ik dit een goed artikel.

Heb chronische pancreatitis, en volg dit forum omdat ik problemen heb met bijkomen (53kg voor 1m80).

Ik ben verplicht om Creon Forte te nemen voor elke maaltijd, die de amylazen en lypazen nabootsen, zodat de pancreas veel minder moet werken.
Rauwe groenten zijn moeilijk verteerbaar, en bepaalde voeding komt er inderdaad onverteerd terug uit.
Whey shakes en power training hebben mij al enkele kg. doen bijkomen, maar na een "opstoot" verlies ik die kg. direct terug.

Indien er mensen met vragen zijn, mogen deze gerust gesteld worden, ik zal altijd proberen met mijn ervaring en kennis te antwoorden, alhoewel ik duidelijk wil benadrukken dat ik geen dokter ben :)

Iemand zo'n supp al uitgeprobeerd?
Zou het wel graag willen weten...

kiwi's, mango's, papaja's en ananas. Deze bevatten het actinidine of actinidaïne enzym dat eiwitten helpt afbreken. Verders denk ik dat een gezond voedingspatroon je prima voorziet van de overige enzymen die je vertering bevorderen.

Hmmm, ik weet niet of ik echt last heb van dat bloating ofzo, of in hoeverre ik 'echt' last heb van andere symptomen.

Maar een ding weet ik wel, en familie ook:p, mijn farts meuren als de pest naar ei.

Ik had sowieso al peper gebruikt voor mijn tonijn, voegt wat extra smaak toe. Maar ik kan het ook proberen bij andere maaltijden en kerrie voor op mijn kalkoenfilet. Kan geen kwaad om het in ieder geval te proberen denk ik zo.

Hoeveel gebruik je er per dag? En hoelang heb je ze al in gebruik?
Wordt je bloated buik ook minder, als je er last van hebt:P

Ik ben bijna nooit meer bloated tenzij bij maaltijden van 1000+ calorien , en ik neem er 3 , per grote maaltijd één en dan heb ik bijna geen winderigheid meer , 90% minder toch.

ik heb van de 8 symptomen zeker 4 echt last van. Maar ik twijfel of het wel echt aan mn pancheas ligt.

Aan mijn voeding ligt het niet, want wat ik ook eet, ik krijg deze klachten. (1,2,4,6)

Zou die 'super enzymes' kwaad kunnen doen als je het mischien niet nodig heb?

ik heb van de 8 symptomen zeker 4 echt last van. Maar ik twijfel of het wel echt aan mn pancheas ligt.

Aan mijn voeding ligt het niet, want wat ik ook eet, ik krijg deze klachten. (1,2,4,6)

Zou die 'super enzymes' kwaad kunnen doen als je het mischien niet nodig heb?

Ik denk niet dat dat kwaad kan, wordt vrij in de handel verkocht.
Persoonlijk zou ik het proberen.
Maar als je echt dagelijks last hebt van die symptomen en je voelt je er niet goed bij, kan je mss even naar de dokter gaan.

en wat is beter, alleen bij de 3 grote maaltijden gebruiken, of gewoon bij 6 maaltijden gebruiken?

Gewoon aan het voorschrift houden wat op de verpakking staat, dat lijkt mij het beste......

Ja ik heb er erg veel last van de afgelope tijd, en ze beginnen steeds harder te stinken. Maar of ik nou echt last heb van wat hier in het eerste gedeelte besproken word sommige dingen komen wel overeen anderen weer niet.

Laatst bewerkt:
bij bodyenfitshop 180 pillen voor 14 euro.. je hoeft er maar 1 per dag geloof ik (:

bij mijn supplementenhandelaar hebben ze dit produkt niet,ben al gaan vragen :(

Terug
Naar boven