XXL Nutrition

Vervolg op 5x5 SL

Bezoekers in dit topic

Volgens mij is dit een nog net iets beter variant:

Dag 1
Squat 3 x 4-6
Bench Press 3 x 10-15 (80% van dag 2)
Romanian Deadlift 3 x 8-10
PureStrength(Plate Loaded) Shoulder Press 3 x 8-10


Dag 2

Squat 3 x 8-10 (90% van dag 1)
Bench Press 3 x 4-6
Bent Over Row 3 x 8-10
PureStrength(Plate Loaded) Chest Press 3 x 8-10

Dag 3

Deadlift 3 x 4-6
Seated Row/Dumbbell Row 3 x 10-15
OHP 3 x 8-10
PureStrength(Plate Loaded) Pulldown 3 x 8-10

2x per week 7-10 minuten ab werk
2x per week 3x8-12 biceps + triceps
Nee, ik houd de OHP aan als een medium variant van de benchpress. Op deze manier onderhoud je in ieder geval op zijn minst je kracht op de press. Doe dan gewoon wat meer werk op je plate loaded (chest) press.

Ik bedoel een oefening met 10-15 reps
Naar de reps heb ik nog niet eens zo goed gekeken. Rond de 15 reps praat je al snel meer over spieruithoudingsvermogen, ik zou eerder rond de 8-12 gaan zitten.
 
Volgens mij is dit een nog net iets beter variant:

Dag 1
Squat 3 x 4-6
Bench Press 3 x 10-12 (80% van dag 2)
Romanian Deadlift 3 x 8-10
PureStrength(Plate Loaded) Shoulder Press 3 x 8-10


Dag 2

Squat 3 x 8-10 (90% van dag 1)
Bench Press 3 x 4-6
Bent Over Row 3 x 8-10
PureStrength(Plate Loaded) Chest Press 3 x 10-12

Dag 3

Deadlift 3 x 4-6
Seated Row/Dumbbell Row 3 x 10-12
OHP 3 x 8-10
PureStrength(Plate Loaded) Pulldown 3 x 8-10

2x per week 7-10 minuten ab werk
2x per week 3x8-12 biceps + triceps
 
Ik begrijp niet zo goed hoe ik met de progressie moet omgaan.

Stel je voor dat ik vandaag squats 3x4-6 met 90kg ga doen en dat lukt prima, dus 3x6reps. Wat zou dan op dag 2 de squat gewicht moeten zijn? 90% van 90kg of 90% van bv. 92,5kg die je op de volgende dag 1 gaat doen?
 
Ik begrijp niet zo goed hoe ik met de progressie moet omgaan.

Stel je voor dat ik vandaag squats 3x4-6 met 90kg ga doen en dat lukt prima, dus 3x6reps. Wat zou dan op dag 2 de squat gewicht moeten zijn? 90% van 90kg of 90% van bv. 92,5kg die je op de volgende dag 1 gaat doen?
Altijd baseren op cijfers van dezelfde week in dit geval. Ik vind 90% vrij hoog. Ik zou eerder rond de 80-85% gaan zitten. Als je 3x6x100 squat dan is 3x10x90 wat te zwaar denk ik. Verder zou ik alle lifts gewoon iedere week met 2,5 kg verhogen, tot je de reps niet meer haalt en je van bijvoorbeeld 3x6 naar 3x5 moet gaan.
 
Altijd baseren op cijfers van dezelfde week in dit geval. Ik vind 90% vrij hoog. Ik zou eerder rond de 80-85% gaan zitten. Als je 3x6x100 squat dan is 3x10x90 wat te zwaar denk ik. Verder zou ik alle lifts gewoon iedere week met 2,5 kg verhogen, tot je de reps niet meer haalt en je van bijvoorbeeld 3x6 naar 3x5 moet gaan.
Top! Ik ga het zo meteen uitproberen en ik meld me over een week met mijn eerste indrukken...
 
Top! Ik ga het zo meteen uitproberen en ik meld me over een week met mijn eerste indrukken...
Hou in gedachten dat ik dit schema op mijn werk tussen de bedrijven door heb aangepast, normaal zou ik er een stuk langer over doen en meer info willen hebben om een schema te maken. Maar ik denk dat dit een redelijk goede basis is om mee te beginnen.
 
Hou in gedachten dat ik dit schema op mijn werk tussen de bedrijven door heb aangepast, normaal zou ik er een stuk langer over doen en meer info willen hebben om een schema te maken. Maar ik denk dat dit een redelijk goede basis is om mee te beginnen.
Ik heb dit ook op mijn werk tussen de bedrijven door gemaakt. 1+1=3 :pressing:
 
Hou in gedachten dat ik dit schema op mijn werk tussen de bedrijven door heb aangepast, normaal zou ik er een stuk langer over doen en meer info willen hebben om een schema te maken. Maar ik denk dat dit een redelijk goede basis is om mee te beginnen.
Nu dag 1 en 2 achter de rug.
Wat is vooral merk is dat ik echt lineair(kan dus veel beter doorbeuken) moe word. Ik verbrand bijna 2 x zo veel calorieën als met SL 5x5. Aan het einde ben ik ook lekker opgepompt en voel me als een koning. So far so good!
 
Hou in gedachten dat ik dit schema op mijn werk tussen de bedrijven door heb aangepast, normaal zou ik er een stuk langer over doen en meer info willen hebben om een schema te maken. Maar ik denk dat dit een redelijk goede basis is om mee te beginnen.
Ik heb onlangs een paar keer een VP meting op een tanita machine uitgevoerd en deze schommelt tussen 18-20%. Ik zie in de spiegel dat ik een stuk gespierder ben geworden en de collega's merkten dat ook op.
Naast de spiegel vind ik mijn broeken ook een goeie meetinstrument. Half jaar geleden kon ik nergens in passen en nu kan ik ze allemaal dragen en moest op de riem een extra gaatje toevoegen.

De vraag is nu tot wanneer zou je met deze schema bulken en wanneer overgaan op cutten?
 
Ik heb onlangs een paar keer een VP meting op een tanita machine uitgevoerd en deze schommelt tussen 18-20%. Ik zie in de spiegel dat ik een stuk gespierder ben geworden en de collega's merkten dat ook op.
Naast de spiegel vind ik mijn broeken ook een goeie meetinstrument. Half jaar geleden kon ik nergens in passen en nu kan ik ze allemaal dragen en moest op de riem een extra gaatje toevoegen.

De vraag is nu tot wanneer zou je met deze schema bulken en wanneer overgaan op cutten?
In principe kan je dit schema gewoon blijven doen. Een drastische reductie van volume zoals vaak wordt geroepen is echt niet nodig. Dat is wel het voordeel van trainen met bijvoorbeeld RPE: je haalt altijd je gewenste intensiteit.
 
In principe kan je dit schema gewoon blijven doen. Een drastische reductie van volume zoals vaak wordt geroepen is echt niet nodig. Dat is wel het voordeel van trainen met bijvoorbeeld RPE: je haalt altijd je gewenste intensiteit.
De vraag is eerder op welk moment besluit jij om van de ene naar de ander over te stappen. Wanneer bulk je en wanneer stap je over na de cut?
 
In principe kan je dit schema gewoon blijven doen. Een drastische reductie van volume zoals vaak wordt geroepen is echt niet nodig. Dat is wel het voordeel van trainen met bijvoorbeeld RPE: je haalt altijd je gewenste intensiteit.
Ik ben nu bijna 5 weken verder en dit gaat al een trein. Hele fijne schema en ik begin nu ook echte veranderingen in te zien. Dus ik ga er zeker tot medio januari begin februari mee door. Dan wil ik langzaam een cut opbouwen. Ik heb de schema een beetje aangepast:

Dag 1
Squat 4 x 4-6
Bench Press 4 x 10-12 (80% van dag 2)
Weight added Back Extention 4 x 10-12
PureStrength(Plate Loaded) Shoulder Press 4 x 8-10


Dag 2

Squat 4 x 8-10 (90% van dag 1)
Bench Press 4 x 4-6
Bent Over Row 4 x 8-10
PureStrength(Plate Loaded) Chest Press 4 x 10-12

Dag 3

Deadlift 4 x 4-6
Seated Row/Dumbbell Row 4 x 10-12
OHP 4 x 4-6
PureStrength(Plate Loaded) Pulldown 4 x 8-10

Overal dus 4 sets van gemaakt en iedere dag dus ab en core work.

Dit wil ik in de cut ook zo doorzetten maar dan gevolgd door 30 min cardio.
 
Back
Naar boven