MuscleMeat

Vet kwijtraken, spieren opbouwen...

Niki

Novice
Waardering
0
Inmiddels alweer een maandje aan het lezen in dit forum en heel wat tips en weetjes er uit vandaan gehaald. Ben gaan letten op wat ik eet en hoeveel eiwitten, KH etc in zit. Toch heb ik daar nog niet echt een uitgebalanceerd schema van en wil daar graag jullie mening over horen.

Vorig jaar ben ik door mijn vriendin die zelf al weer 10 jaar fanatiek 4 keer per week naar de sportschool gaat aan het trainen geraakt. Eerst wat algemeen, maar steeds meer en meer gericht op schema's die ik bijhoud. Langzaam maar zeker begint dat progressie te maken en ook beginnen de spieren die ca 14 jaar in rust waren zich te tekenen ;)

Meestal train ik op maandagavond (armen) en woensdagavond (benen). Daarnaast ben ik lid van een loopgroep en loop ik op dinsdag intervaltrainingen (1 uur) en op donderdag vaak een duurloop (1 uur).

Overdag ben ik werkzaam als vertegenwoordiger, met regelmatig veel kantoorwerk en véél kilometers in de auto.

Mijn overige gegevens:

Leeftijd 34 jaar
Lengte 184 cm
Gewicht 91,8 kg
Vetpercentage 19,8% Weegschaal :mad:

Recentelijk ook een test gedaan bij sportarts met de volgende resultaten:

Lichaamswater 56,9 liter
Vetmassa 16,8 kg
Magere massa 77,8 kg
Extracellulaire massa ECM 35,5 kg
Body Cell Mass BCM 42,4 kg
ECM/BCM index 0,83
Body Mass Index BMI 28,2
Basis stofwisseling 1960 kcal

Op het moment eet ik:

07.00 uur ontbijt:
Quaker HO Havermout 100 gram :D
Magere melk 200 ml
Whey 30 gram
Magere melk 300 ml
Half theelepeltje kaneel
Centrum multivitamine

10.00 Tussendoor:
Banaan of appel of liga

12.00 Lunch
Volkorenbrood (2 sneetjes)
Mager beleg (Rookvlees, Gebraden Kipfilet, Slankie)
Cup a Soup

of als alternatief:

Weightgainer als maaltijdvervanger
300 ml melk

15.00 Tussendoor:
Banaan of appel of liga of cup a soupje

18.30 Avondeten
Meestal rijst of pasta 6 tot 8 eetlepels
Meestal kipfilet of ander mager vlees 150 gram
Roerbakgroente, paprika, champignons, wortelen

19.30 Trainen
Bidon 1 liter water met creamax oplossing = 4,5 gram creatine

21.30 Na training
Whey 30 gram
Magere melk 300 ml
Dextrose 40 gram
Half theelepeltje kaneel

22.00 Soms een blikje Tonijn of een handje japanse mix

Ik ga straks nog even de stad in om lijnzaadolie te halen, waar zou ik die het beste tussen kunnen zetten?

Mijn doel is om dat zwembandje en de borsten strak te krijgen, het liefst met spieren :D

Kunnen jullie mij nog van tips voorzien in dit schema? Ik kijk erg uit naar jullie reaktie, alvast bedankt!!

welkom!

07.00 uur ontbijt:
Quaker HO Havermout 100 gram :D altijd Quaker heh :D
Magere melk 200 ml
Whey 30 gram
Magere melk 300 ml
Half theelepeltje kaneel
Centrum multivitamine

10.00 Tussendoor:
Banaan of appel of liga geen liga, en iig kun je fruit ook wel skippen al is dat niet echt nodig. Hier gewoon brood nemen met kip/kalkoen oid.

12.00 Lunch
Volkorenbrood (2 sneetjes)
Mager beleg (Rookvlees, Gebraden Kipfilet, Slankie)
Cup a Soup

of als alternatief:

Weightgainer als maaltijdvervanger IMO teveel suikers, d8 wat je wilde afvallen? Dan moet je suikers zoveel mogelijk mijden, het kan enkel na je training-->dextrose
300 ml melk

15.00 Tussendoor:
Banaan of appel of liga of cup a soupje ook hier weer, zelfde commentaar als bij 10.00. Neem dan wat magere kwark

18.30 Avondeten
Meestal rijst of pasta 6 tot 8 eetlepels
Meestal kipfilet of ander mager vlees 150 gram
Roerbakgroente, paprika, champignons, wortelen

19.30 Trainen
Bidon 1 liter water met creamax oplossing = 4,5 gram creatine
tijdens het trainen creatine? Het werkt niet meteen hoor, dus beter NA de training icm dextrose. Tijdens de training voldoet water gewoon.

21.30 Na training
Whey 30 gram
Magere melk 300 ml beter met water
Dextrose 40 gram
Half theelepeltje kaneel

22.00 Soms een blikje Tonijn of een handje japanse mix hou het maar op tonijn

Ik ga straks nog even de stad in om lijnzaadolie te halen, waar zou ik die het beste tussen kunnen zetten?bij je tonijn van 22.00 en 'sochtends

IMO drink je veel teveel melk, als het je om de eiwitten gaat, stap dan over op kwark, en ipv melk water. Verder meer eiwitten eten, dus wat ik al zei, kwark en 'savond voor het slapen tonijn. Als je echt goed wil afvallen, bereken wat je verbruik en ga elke week 100/200kcal lager zitten

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven