XXL Nutrition

Vet % op hometrainer

Exterminator

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
82kg
Ik heb thuis een hometrainer van het merk Nordic en met deze kan ik mijn vet% blijkbaar meten, moet men leeftijd, grootte, gewicht ingeven en dan men handen zetten op de plaats waar ik men hartslag meet en zo krijg ik een vet%, BMI etc. Maar mijn vraag is; klopt dit ? Het lijkt me veel, maar het zou best eens kunnen :p Is er iemand die ervaring heeft met zulke toestellen om er correct over te kunnen antwoorden.

mvg,
ExTerminator

TROEP! Kan je ook gewoon op internet invoeren. Krijg je hetzelfde. Misschien als indicatie gemakkelijk, maar het beste is een goede BF meter!

De rommel heb je niks aan, is niet nauwkeurig, en al helemaal niet bij extreme afwijkingen van het normale die BB'ers hebben.
Ga maar na voor jezelf, als je 100 kilo weegt met 6% vet moet er hetzelfde uitkomen als wanneer je 100 kilo weegt met 30% vet. Dat ding houd totaal geen rekening met de BMR en VVM.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
oh godzijdank :p had al schrik, kwam nogal een hoog vet% gehalte uit nl 27.5% en met mijn vetmetertje meet ik op de dikste plaats van men buik 22% vet, maar dat zal wss nog wel in't algemeen over heel men lichaam iets minder zijn omdat dit de dikste plaats is. Zal eens werk maken om wat metingen te doen, bedankt voor de snelle reacties!

mvg,
ExTerminator

ik kan je geruststellen, dat soort meters is absolute troep, heb er zelf ook slechte ervaringen mee :rolleyes:

Als je niks anders voor handen hebt, kun je het wel gebruiken.
ook al is het niet juist, je hebt in elk geval een meetpunt waar je mee aan de slag kan.

Als je niks anders voor handen hebt, kun je het wel gebruiken.
ook al is het niet juist, je hebt in elk geval een meetpunt waar je mee aan de slag kan.

Ja ik heb zelf ook een plooimetertje, ga die gewoon gebruiken aan men buik telkens meten en zo zien dat het minderd , zolang er maar iets minderd en telkens dezelfde plaats meet. Zo zal ik wel zien of ik vorderingen maak of niet he :D

Misschien niet echt on-topic maar bij ons in de sportschool hebben ze ook een weegschaal "tanita lichaamscompositie analyzer TBF-300". Dit is een weegschaal met een metalen plaat waar je met je blote voeten op gaat staan, en aan de hand van je lichaamsweerstand ( denk ik ) kan dat ding precies berekenen wat je BF is, ook je vetvrije massa, je vetmassa en je lichaamsvocht. Hier moeten ook een aantal dingen worden ingevoerd zoals leeftijd, lengte en geslacht.
Klopt zo'n apparaat wel dan om beetje accuraat je BF te meten?

Misschien niet echt on-topic maar bij ons in de sportschool hebben ze ook een weegschaal "tanita lichaamscompositie analyzer TBF-300". Dit is een weegschaal met een metalen plaat waar je met je blote voeten op gaat staan, en aan de hand van je lichaamsweerstand ( denk ik ) kan dat ding precies berekenen wat je BF is, ook je vetvrije massa, je vetmassa en je lichaamsvocht. Hier moeten ook een aantal dingen worden ingevoerd zoals leeftijd, lengte en geslacht.
Klopt zo'n apparaat wel dan om beetje accuraat je BF te meten?

Het zal misschien een beetje kloppen. Zo'n schaal zit standaard de Harris Bennedict methode in, die formule kan je zelf ook uitrekenen. Bij "normale" mensen zal het niet al te veel schelen, maar mensen met serieus overgewicht of bodybuilders met veel massa en weinig vet kan het verschil dramatische gevolgen hebben.

naja oke dan zal het bij mij nog niet echt heel veel schelen ofzo, dan gebruik ik dit gewoon als een vergelijkingspunt voor de andere keren dat ik daar weeg. Dan kan ik me progressie nog steeds volgen of het de goede kant op gaat of niet, toch vind ik het nog het handigst om de spiegel het oordeel te laten vellen:rolleyes:

naja oke dan zal het bij mij nog niet echt heel veel schelen ofzo, dan gebruik ik dit gewoon als een vergelijkingspunt voor de andere keren dat ik daar weeg. Dan kan ik me progressie nog steeds volgen of het de goede kant op gaat of niet, toch vind ik het nog het handigst om de spiegel het oordeel te laten vellen:rolleyes:

Ja spiegel is idd het beste vind ik ook, zowel als je spieropbouwend bezig bent of vetverbrandend. Na 2 weken of zelfs sneller als je er intensief mee bezig bent zul je al wel resultaten zien en de weken erna meer en meer als je goed bezig bent en anders iets veranderen. Maar denk voor het vetverlies een huidplooimetertje op je buik (zelfde plaats telkens) elke week meten altijd wel handig is voor je progressie te meten, 0.5% eraf elke week is niet super snel zichtbaar maar na een maand zie je toch al een groot verschil. Denk dat 2% per maand droppen mogelijk is niet?

Terug
Naar boven