Hallo,
Ik ben 22 jaar, 1.80m en heb vrijwel mijn hele leven overgewicht gehad. Op mijn zwaarst woog ik 114kg. Dit was zo'n 2 jaar geleden nog het geval. Ookal at ik vreemd genoeg niet super slecht, was ik toch dik. Maar ik vermoed dat mijn dik worden door de jaren als kind veroorzaakt is, aangezien ik toen alles at was los en vast zat.
Nu eet ik naar mijn mening gezond, en vermijd vrijwel alle junk-food achtige etenswaren. Ik weeg nu ongeveer 83kg, dus ik ben al wat afgevallen.
Zit wel een beetje vast rond die 83kg trouwens. Mijn grootste probleem is mijn buik, deze is wel wat in omvang afgenomen, maar vergeleken bij de rest van mijn lichaam overduidelijk het minst. Maar hier had ik dan ook het meeste vet, dus misschien is dit een illusie.
Voor mijn werk (postbode op het moment
) Loop ik zo'n 4-5 uur per dag(zonder pauzes), en mede hierdoor ben ik best veel gewicht verloren. Nu heb ik een beetje de stickies doorgelezen, maar toch zou ik graag wat ik nu eet posten, en hier wat reacties op krijgen.
Ik heb thuis wat dumbbells, en train hier 4 keer per week mee. Probeer er zoveel mogelijk oefeningen als mogelijk mee te doen. Maargoed, ik denk dat mijn voeding misschien wel een zooitje is,(vooral mijn ochtend, aangezien opstaan niet een van mijn favoriete bezigheden is.
) Voorheen at ik nooit 's ochtends, soms at ik pas als ik thuis was van mijn werk, dus zo rond 16:00 mijn eerste eten van de dag. (Super slecht, ik weet het) Dat is nu dan niet meer het geval.
Dus hierbij een soort van schema:
's ochtends (rond 10 uur) meestal 2 Volkorenbroodjes/Volkoren beschuit, beleg meestal kalkoenfilet/kipfilet of soms gerookte zalm.
Dan rond 12-12:30 3 broodjes, een gegrilde kipfilet op brood of iets dergelijks.
om 14:00 een appel.
Doorgaans drink ik de hele dag door water. Soms wel zo'n 3-4liter.
Als ik thuis kom, rond de 16-17uur. Een blik tonijn, met wat yogonaise. En soms een klein handje cashew noten.
Dan avond eten, meestal rond 18:00 uur wat de pot schaft. Meestal veel groenten, en als visliefhebber heb ik altijd al veel vis gegeten. Dus meestal gegrilde tonijn steak/zalm of kabeljouw of een gegrilde kipfilé.
Dan zo rond de 20:00-20:30 Vaak nog 2 volkoren beschuitjes met gerookte zalm/kipfilet/kalkoenfilet/pindakaas e.d.
En daarna om 22:00-22:30 Een halve bak magere kwark, met wat kaneel-suiker, en vezels en rozijnen mix. (Weet niet precies hoe het heet)
Daarna eet ik meestal niks meer, soms nog wat stukjes gesneden paprika of iets dergelijks.
Zeker geen superschema denk ik zo, maar heb het ook niet echt ontworpen als een schema. (Dat wil ik naar aanleiding van jullie reacties wel gaan proberen te maken) Alle kritiek is welkom.
Qua lichaamsbouw ben ik altijd wel behoorlijk breed geweest, heb ook altijd meer spier(kracht) gehad dan "normaal". Niet uitzonderlijk ofzo, maar toch beduidend meer.
Dat was het wel zo'n beetje.
Glubok.
Ik ben 22 jaar, 1.80m en heb vrijwel mijn hele leven overgewicht gehad. Op mijn zwaarst woog ik 114kg. Dit was zo'n 2 jaar geleden nog het geval. Ookal at ik vreemd genoeg niet super slecht, was ik toch dik. Maar ik vermoed dat mijn dik worden door de jaren als kind veroorzaakt is, aangezien ik toen alles at was los en vast zat.

Nu eet ik naar mijn mening gezond, en vermijd vrijwel alle junk-food achtige etenswaren. Ik weeg nu ongeveer 83kg, dus ik ben al wat afgevallen.
Zit wel een beetje vast rond die 83kg trouwens. Mijn grootste probleem is mijn buik, deze is wel wat in omvang afgenomen, maar vergeleken bij de rest van mijn lichaam overduidelijk het minst. Maar hier had ik dan ook het meeste vet, dus misschien is dit een illusie. Voor mijn werk (postbode op het moment
) Loop ik zo'n 4-5 uur per dag(zonder pauzes), en mede hierdoor ben ik best veel gewicht verloren. Nu heb ik een beetje de stickies doorgelezen, maar toch zou ik graag wat ik nu eet posten, en hier wat reacties op krijgen.Ik heb thuis wat dumbbells, en train hier 4 keer per week mee. Probeer er zoveel mogelijk oefeningen als mogelijk mee te doen. Maargoed, ik denk dat mijn voeding misschien wel een zooitje is,(vooral mijn ochtend, aangezien opstaan niet een van mijn favoriete bezigheden is.
) Voorheen at ik nooit 's ochtends, soms at ik pas als ik thuis was van mijn werk, dus zo rond 16:00 mijn eerste eten van de dag. (Super slecht, ik weet het) Dat is nu dan niet meer het geval.Dus hierbij een soort van schema:
's ochtends (rond 10 uur) meestal 2 Volkorenbroodjes/Volkoren beschuit, beleg meestal kalkoenfilet/kipfilet of soms gerookte zalm.
Dan rond 12-12:30 3 broodjes, een gegrilde kipfilet op brood of iets dergelijks.
om 14:00 een appel.
Doorgaans drink ik de hele dag door water. Soms wel zo'n 3-4liter.
Als ik thuis kom, rond de 16-17uur. Een blik tonijn, met wat yogonaise. En soms een klein handje cashew noten.
Dan avond eten, meestal rond 18:00 uur wat de pot schaft. Meestal veel groenten, en als visliefhebber heb ik altijd al veel vis gegeten. Dus meestal gegrilde tonijn steak/zalm of kabeljouw of een gegrilde kipfilé.
Dan zo rond de 20:00-20:30 Vaak nog 2 volkoren beschuitjes met gerookte zalm/kipfilet/kalkoenfilet/pindakaas e.d.
En daarna om 22:00-22:30 Een halve bak magere kwark, met wat kaneel-suiker, en vezels en rozijnen mix. (Weet niet precies hoe het heet)
Daarna eet ik meestal niks meer, soms nog wat stukjes gesneden paprika of iets dergelijks.
Zeker geen superschema denk ik zo, maar heb het ook niet echt ontworpen als een schema. (Dat wil ik naar aanleiding van jullie reacties wel gaan proberen te maken) Alle kritiek is welkom.
Qua lichaamsbouw ben ik altijd wel behoorlijk breed geweest, heb ook altijd meer spier(kracht) gehad dan "normaal". Niet uitzonderlijk ofzo, maar toch beduidend meer.
Dat was het wel zo'n beetje.

Glubok.
Laatst bewerkt: