Nou, na ongeveer 2 relatief drukke weken is het weer eens tijd om het e.e.a. hier aan te vullen😉Als eerst maar even een before and how it's going now picture:
Links is van april 2022, gok dat ik daar zo om en nabij de 120kg woog, wat ik in principe ook bleef tot begin dit jaar - rechts is het heden en op ongeveer 81 kg... Never Going Back!💪🏽
Dan nu, vanochtend woog ik mezelf op mijn lowest weight in jaren, namelijk 80,6. Heb tot nu toe alleen nog geen bf% check gedaan dus geen idee waar ik echt op zit. Als ik de plaatjes op google moet geloven dan zou ik gokken tussen de 25-30% ?? De ervaren onder ons enig idee zo op het oog ?
Bij deze wat foto's van vanochtend van een gorilla in zijn natural habitat😌(ik ga het allemaal zsm wegscheren of whatever want ik wordt er gek van, vooral nu met deze lifestyle haha😂
Ben momenteel dus aan het cutten/recomp en bedoeling is (momenteel) om dit voort te zetten totdat ik rond de 10-12% ? bf ben, wil eindelijk eens een x in me leven lekker flink lean zijn!🔥 Vervolgens een periode van onderhoud en dan daarna wellicht met een mini bulk beginnen ? Anyway, dat is allemaal nog in de verre toekomst. Zoals besproken heb ik dus mijn kcal's verhoogd, na ongeveer een week zo te zien nog steeds aan het afvallen. Ik zal de 2150 nog even een tijdje aanhouden en afhankelijk van hoe langzaam/snel het gaat gooi ik de kcals omhoog of omlaag.
Ik zit momenteel op ~2150 met dagelijkse macro's als volgt:
~280 P
~85 V
~55 C
't is allemaal momenteel dus relatief low-carb maar dit ga ik op den duur wel een beetje veranderen waardoor ook de erg hoge eiwit inname wat lager zal worden (minstens 2x lichaamsgewicht though).
Hierbij ook even een screenshot van wat ik zo'n beetje elke dag eet:
Trainingsprogramma is normaliter 2x Upper/Lower, dus totaal 4 dagen KT p/ week. Nou kan het zoals in een eerder post aangegeven, voorkomen dat ik door werk op mijn 'vaste KT dag' niet naar de gym kan gaan, oplossing hiervoor is dan om de volgende dag alsnog te gaan en de programma voor die week dan dus te veranderen naar full-body. Zodoende worden alle bodyparts toch nog 2x p/ week getraind😁 Opmerkingen/aanvullingen/etc. hierover hoor ik graag!
Training ziet er als volgt uit (alle oefeningen bestaan 4 sets met tussen de 5-12 reps afhankelijk van gewicht, alleen de lateral raises/curls/pushdowns zijn vaker 3 sets:
'Upper'
- Bench
- Dips
- Pull ups
- Cable rows of Lat Pulldown
- Dumbell Shoulder Press (denk er aan om dit te wisselen voor millitary press maar we zien wel)
- Lateral Raises
- Dumbell Curls of Tricep Pushdowns
'Lower'
- Squat (verschrikkelijke oefening😣ik wil het zo graag goed kunnen uitvoeren maar mijn hip mobility/flexibility is echt bagger, hopelijk wordt het op den duur beter, moet hier eigenlijk echt het meeste aandacht aan schenken merk ik)
- Romanian Deadlifts
- Leg Extension
- Leg Curl
- Calf Press
Hiernaast doe ik ook nog het e.e.a. aan cardio, probeer doordeweeks en sowieso altijd op zat/zon vrij actief te blijven, veel bewegen en minimaal 10K stappen te maken d.m.v. wandelen. Op niet KT dagen ga ik soms ook naar de gym maar dan alleen voor een klein uurtje lopen op de treadmill.
Wat betreft cardio and muscle gaining zit ik ook nog met wat vragen maar dat komt wel de volgende keer.
Wederom erg benieuwd naar eventuele reacties, again opmerkingen/tips/etc. pls let me know!
Zit tevens te denken om een trainingslog bij te houden😎