Fitness Seller

Vet verliezen en spieren opbouwen?

Die "enorme" hoeveelheid extra spiermassa komt natuurlijk vooral omdat ze de hele dag 50kg vet met zich mee dragen. Niet zozeer omdat ze veel eten.

Wat betreft punt 2. Als je eet ben je niet katabool. Je bent dus ook nooit de gehele dag katabool. Vandaar dat je zowel vet kan verbranden en spiermassa kan aankomen in 1 periode (als man met redelijke genen iig).

Dat wist ik niet. Dat verklaart wel waarom ik onder onderhoud toch hele kleine gains maak

@Ariane1991, ik ben het geheel met je eens en was nogal verbaasd over wat Anomiem beweerde mbt eiwitopname - vetopslag.

Ik heb er nooit een onderzoek over gelezen dus ik kan het niet met zekerheid beweren maar ik weet wel dat iemand die er wel heel veel verstand van heeft (kelei) het volgende over zei:
Protein can only be converted to glucose at around 48% efficiency so you could easily say that 1 gram of protein equals 2 calories.

Daarnaast moet voordat eiwit opgeslagen wordt als vet voldaan worden aan 3 condities:
1) Je hebt meer eiwit in je lichaam dan je in spiermassa gesynthetiseerd kan worden
2) Je glycogeenvoorraden zitten vol
3) De glucose kan niet direct gebruikt worden voor energielevering

Al met al kan je wel zeggen dat dit het laatste is waar OP zich druk over moet maken met zijn "En ik eet voldoende eiwit maar niet te veel want dat word gelijk omgezet naar vet!" Beter maakt ie zich drukker om de koolhydraten en vetten die vele malen sneller opgeslagen zullen worden als vetmassa.

Dat je meer eiwit eet op een dag dan gebruikt kan worden voor het aanmaken van spiermassa e.d.

Kan trouwens geen bevestiging vinden van dat verhaal van Kelei. Eerder argumenten tegen zijn bewering. Dus beter daar skeptisch over te blijven. Het thermisch effect van voedsel (en zeker eiwit ten opzichte van kh en vet) is echter wel een feit. En kan tot 35% van de hoeveelheid kcal afhalen.

Een ander voordeel van eiwit is dat het meer en langer verzadigend is dan kh en vet.

Een ander voordeel van eiwit is dat het meer en langer verzadigend is dan kh en vet.

Die verzadiging is afhankelijk van de vorm waarin die eiwitten worden genuttigd. Een stuk vlees bv, ja.

Whey eiwitten weer niet. Deze geven een insuline piek waardoor je weer snel een hongergevoel zult hebben.

Die verzadiging is afhankelijk van de vorm waarin die eiwitten worden genuttigd. Een stuk vlees bv, ja.

Whey eiwitten weer niet. Deze geven een insuline piek waardoor je weer snel een hongergevoel zult hebben.

Alle soorten eiwitten geven een insuline response, maar die insuline response onderzoeken zijn over het algemeen in fasted state, dus als je wat gegeten hebt verandert dat al een hoop.

Vloeibaar voedsel verzadigt wel minder (dus biefstuk>whey voor verzadiging), maar dat komt door sensorische eigenschappen icm een al afgebroken product.

Ook een whey shake is beter dan een maaltijd zonder eiwit (vezels uitgezonderd).

Laatst bewerkt:
Een bord met voeding zonder vezels is imo geen maaltijd.

• Topic Starter Topic Starter
Zouden jullie niet voorbeelden kunnen geven van maaltijden?

Ik weet niks van vezels eiwitten etc dus als jullie zouden kunnen zeggen wat te vermijden en wat niet en bijvoorbeeld gerechten beschrijven die wel goed zijn?

Dat heb je al aangegeven in je start post!

Terug
Naar boven