Fitness Seller

Vet verliezen icm spieren kweken

HenkDeTank

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
76kg
Ik ben een tijdje geleden begonnen met trainen, ik ben in die tijd 5 kilo aangekomen. Ik wil nu graag het vet wat ik al mijn hele leven heb kwijtraken. Ik denk dat het om ca 8 kilo gaat. Is dit vet verliezen mogelijk terwijl ik blijf trainen om spieren te kweken. Zo ja, hoe? Ik eet nu een bak cornflakes met melk als ontbijt, 6 volkoren boterhammen met kipfilet overdag en als avondeten normale porties vlees(kip, vis) , groente en pasta( rijst, aardappelen) daarbuiten 3 tot 4 stuks fruit.

Vet verliezen = minder eten dan je verbruikt. Spieren kweken tijdens vetverlies is praktisch niet te doen omdat je hier een calorieoverschot voor nodig hebt.

Goed door blijven trainen zoals altijd is belangrijk om spierverlies te minimaliseren.

En kijk even rond op het forum om een goed voedingsschema te klussen.

• Topic Starter Topic Starter
Oké thanks, ik eet overigens wel genoeg eiwitten. Ik probeer gewoon vet en koolhydraten zo min mogelijk te eten. Is het hoe dan ook onmogelijk? Ik ben overigens pas 17 jaar en heb ooit gehoord dat het dan mogelijk is

Is op elke leeftijd mogelijk.

Maar je eet trouwens wel de verkeerde KH bronnen. Die zal je eerst maar moeten aanpassen. Je wil liever complexe KH bronnen hebben.

Probeer even uit te zoeken/te berekenen hoeveel je onderhoudsbehoefte per dag is, daarmee zou je al een eind kunnen komen. http://www.giantpt.com/voeding-gewicht/algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte.html
Dan ga je een voedingsschemamaken en ga je hoog in je eiwitten en vetten zitten en de KH puur op wat je nodig hebt om goed te presteren(trainen) en op de rust/hersteldagen mag je je KH inname halveren. Maar je eiwitten en vetten blijven hoog.
Je halveert de KH omdat je niet echt hoeft te presteren op rustdagen en je dan makkelijk een overschot zou hebben dat weer vet wordt,.....wat je de vorige dag juist had afgebroken.
KH- geen pasta, aardappelen, cornflakes en niet teveel fruit. Zilvervliesrijst en een beetje volkoren brood mag je eten als KH bronnen, groente zoveel als je wil.

Oké thanks, ik eet overigens wel genoeg eiwitten. Ik probeer gewoon vet en koolhydraten zo min mogelijk te eten. Is het hoe dan ook onmogelijk? Ik ben overigens pas 17 jaar en heb ooit gehoord dat het dan mogelijk is

Lol maar je eet wel brood en aardappelen. Zou sowieso minder brood gaan eten minder aardappelen en meer groente/rijst. 2 stuks fruit op een dag is ook meer dan zat en dan bij voorkeur na de training.

dan in navolging op reacties in dit topic mijn vraag: ik kook nogal graag en maak verse pasta. is pasta werkelijk zo slecht als het gemaakt is van harde tarwe en eieren? dacht dat je lichaam hard moest werken om die koolhydraten op te nemen.

dan in navolging op reacties in dit topic mijn vraag: ik kook nogal graag en maak verse pasta. is pasta werkelijk zo slecht als het gemaakt is van harde tarwe en eieren? dacht dat je lichaam hard moest werken om die koolhydraten op te nemen.

pasta tijdens het cutten is een no-go imo

Pasta kan best in een cutschema, maar dan moet het wel volkorenpasta zijn en in de maaltijd zitten NA de training(mits je vroeg traint, laat op de avond is uit den boze).

Terug
Naar boven