Fitness Seller

Vet weg krijgen. Hulp gezocht!

Vexus

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
62kg
Eventjes voorstellen. Mijn naam is Danny 18 jaar. 1m81 en weeg 62 kilo.

Ben het zat geweest met elke zomer door schaamte in een vest rond te lopen om mijn manboobs niet te showen. Vanaf gister ben ik dus begonnen met fitness. Totaal geen kennis en ervaring. Kan uit schaamte ook aan niemand vragen bij de sportschool wat ik moet doen dus heb dit forum gekozen voor jullie hulp.

Ik weeg 62kg en ben 1.81 maar dat wil niet zeggen dat ik er dun uitzie.

2zr1i87.jpg

Als ik zelf in de spiegel kijk lijkt het nog erger..

2ekqe6c.jpg

Ik heb ook proteine shakes gekocht. Dat werd mij aanbevolen door iemand dus dat drink ik nu 3x per dag: 1x na ontbijt, 1x 1 uur voor fitness, 1x na fitness.

Wat ik doe tijdens fitness:
Loopband 45 minuten
1e 25 minuten hardlopen
laatste 20 minuten hardrennen tot ik bijna flauwval.

10 minuten fietsen.

Wat ik eet:
Ontbijt: 3x bruin brood met lightboter en boterhambeleg kipfilet
en 2x beschuit met kipfilet. Halve komkommer. 1 glas water.

Tussendoortje: 1x banaan of 1x appel.

Avond eten: macaroni of meestal zelfgemaakte soepen of groente eten. Zonder brood!

Na het fitnessen: handvol walnoten of griekse yoghurt en een glas water.

Nu een paar vragen:

Eet ik goed/gezond. Wat mag er bij en wat moet ik juist niet eten?

Doe ik het goed met proteine shakes of moet ik ze juist niet gebruiken?

Doe ik de juiste fitness oefeningen?

Moet ik krachttraining erbij doen? Zo ja, moet ik dat na cardio of voor cardio?

Alvast bedankt voor jullie hulp. Don't go too hard on me:(

Ik zou beginnen met je obderhoud uit te rekenen net behulp van deze site :http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

ga hier zo'n 500 boven of onder zitten ligt er aan of je eerst massa wil bouwen of eerst wilt afvallen, voor afvallen er onder zitten en voor spier massa aankomen erboven ziiten (ik zou er lekker boven gaan zitten, dat is mijn mening als jij echt wilt afvallen moet je dat lekker doen..)

als schema zou ik www.stronglifts.com aanraden of http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout als je wat meer variatie in oefeningen wilt hebben.

over je proteïne shakies(wwhey) zal ik me nu al helemaal nog niet druk om gaan maken aangezien jij nog niet zoveel eiwitten nodig gaat hebben, ga uit van zo'n 2/2.5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht. en zon 1/1.5 gram vet per kg lichaamsgewicht uit. rest aanvullen met koolhydraten.

dus :
62 kg --> 124/155 ggr eiwit
62 kg --> 62/93 ggr vet

sorry voor eventuele spelfouten maar heb dit met me telefoob getypt..

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou beginnen met je obderhoud uit te rekenen net behulp van deze site :http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

ga hier zo'n 500 boven of onder zitten ligt er aan of je eerst massa wil bouwen of eerst wilt afvallen, voor afvallen er onder zitten en voor spier massa aankomen erboven ziiten (ik zou er lekker boven gaan zitten, dat is mijn mening als jij echt wilt afvallen moet je dat lekker doen..)

als schema zou ik www.stronglifts.com aanraden of http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout als je wat meer variatie in oefeningen wilt hebben.

over je proteïne shakies(wwhey) zal ik me nu al helemaal nog niet druk om gaan maken aangezien jij nog niet zoveel eiwitten nodig gaat hebben, ga uit van zo'n 2/2.5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht. en zon 1/1.5 gram vet per kg lichaamsgewicht uit. rest aanvullen met koolhydraten.

dus :
62 kg --> 124/155 ggr eiwit
62 kg --> 62/93 ggr vet

sorry voor eventuele spelfouten maar heb dit met me telefoob getypt..

Dus ik moet stoppen met shakes? Mijn probleem is dat ik gewoon een strak lichaam heb. Ik wil niet echt een spierbal worden maar gewoon vet weg met strak lichaam.

Het probleem is gewoon je vet percentage. Ik zou 2-3x per week fullbody doen. En 2-3x per week nog 45min cardio. Daarnaast MOET je een goed Voedingsschema maken. Bereken je behoeften en houd precies bij wat je eet en hoeveel.

Als je 2x per week kracht doet word je niet heel snel een spierbal hoor. Maar krachttraining helpt wel bij afvallen.

Ik zou ten eerste eens ophouden met schamen. Ik vind het namelijk nogal mee vallen. De bovenstaande reacties kun je overigens al goed gebruiken.

Het meeste is al gezegd.
Ga je goed inlezen, en lekker trainen.
Veel stickys en topics lezen.

t*ring jantje zeg...dik zijn.....die is gek. Ik was erg dik en nog steeds een beetje. Maar et smelt er nu vanaf. Alsjeblieft man et sixpackje is leuk maar dik ben je bij lange naaaa niet.Ik zou blij zin met die vp zon platte buik :D

idd, + je bent nog "maar" 18, dus nog tijd genoeg om je lichaam te veranderen in de richting die jij wil

Heey, schamen is niet nodig! Je kijkt altijd anders naar jezelf dan hoe anderen naar je kijken.
Het valt allemaal wel mee. Ga gewoon lekker knallen in de sportschool met een goed voedingsschema en dan zal je een flink pak zelfvertrouwen krijgen. Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Hey dankjewel jongens/dames voor al jullie motiverende reacties. Ik ben er erg hard mee bezig. Heb vandaag lekker krachttraining gedaan en doe lekker 48 uur de getrainde spieren laten rusten. Ik knal er nu echt tegen aan :D schamen doe ik ook al niet meer ik vroeg vandaag iemand bij de sportschool om advies en ik kreeg paar tips van hem. Jullie moet ik ook bedanken voor jullie reacties en tips!

Ik zou vooral gewoon eerst lekker gaan sporten en genoeg eiwitten binnen krijgen. Dus 2gr per kg gewicht. Vooral kracht sport en dan de zogenoemde compound movements.

Het is leuk dat je ook gelijk voedingsschema wil doen maar kijk eerst ff n maandje hoe je lichaam reageert. En zorg dat t vol te houden is want als je nu in 1x je leven om gaat gooien. Dat houden de meeste mensen niet vol en vervallen in hun oude patroon

Verder echt top dat je bent begonnen! En nergens voor schamen in de sportschool als mensen zien dat je je best doet en serieus bent helpen ze je graag!

Terug
Naar boven