XXL Nutrition

Vetpercentage omlaag zonder spierverlies?!

Yaga

Cool Novice
Waardering
0
Hallo iedereen...

ten eerste wens ik iedereen een gelukkig 2009 :D.

Nou ben ik van plan om over een maandje te gaan cutten.
Zit nu op 83 kilo met rond de 20% vet percentage,,,

Nu hoor ik weleens van mensen, dat na de krachttraining cardio goed zal werken, en andere zeggen dat breekt teveel spier af... Wat is nou het beste naast een gezonde voedings patroon om tog mn vetpercentage omlaag te krijgen?

Ik wil tegen de zomer rond de 10% komen, zonder SPIERVERLIES! :eek:

Elke nuttige informatie is mooi meegenomen...

Thanks!

Als je het goed doet kun je de schade beperkt houden. Naturel cutten zonder spierverlies is onmogelijk.

bcaa's nemen zo dat de spierafbraak mindor word

Zorg dat je niet omlaag gaat in de gewichten die je gebruikt. Volume kan minder (als in aantal sets), maar niet gewicht*reps. Verder voldoende eiwit innemen en niet overdrijven (rustig aan dus) en je hebt eigenlijk 90% van je spierverlies beperkt.

Tot 10% valt het trouwens nog wel mee, echter hoe lager je komt hoe meer spierverlies je op de koop toe zult moeten nemen. Daar staat tegenwover dat je er met meer definitie wel gespierder uit ziet.

Als je echt geen spieren wilt verliezen moet je gewoon geen cardio doen, alleen aan de gewichten hangen en een goed schema hebben. ( Wellicht als cardio heen en weer fietsen van je huis naar de gym of werk )

Als je genoeg eiwiiten eet en de cardio op vetverbrandingsniveau doet is de spierafbraak minimaal.

vetverbranding, maar spiervelies

ik wil ook mijn vetprecentage om laagfkrijgen, maar ik ben bang dat ik dan teveel kracht en spieren verlies... ik heb alleen last van mijn buik. De rest van mijn lichaam zit er wel goed gespierd uit, maar ik doe al 6 maanden mijn best om een strakke buik te krijgen (lukt NIET)
Ik wil beginnen met hardlopen, maar dan verlies ik weer mijn spieren denk ik.
WEET IEMAND A.U.B. HOE IK DIT NU MOET AANPAKKEN.
alvast bedankt.

ik wil ook mijn vetprecentage om laagfkrijgen, maar ik ben bang dat ik dan teveel kracht en spieren verlies... ik heb alleen last van mijn buik. De rest van mijn lichaam zit er wel goed gespierd uit, maar ik doe al 6 maanden mijn best om een strakke buik te krijgen (lukt NIET)
alvast bedankt.

zoals trasher al aangaf gaat een cut (zeker naturel) altijd gepaard met spierverlies ,... niets aan te doen helaas :(

Ik zou zeggen gewoon doen ! daarna lekker dmv een clean eet schema weer gaan opbouwen en zo +- rond de 10-12% blijven hangen ;)

Goed voedingsschema+sport schema met de nodige BCAA supplementen. en probeer niet meer dan 800 gram per week (correct me if im wrong?) dan zou het spierverlies minimaal moeten blijven

ik wil ook mijn vetprecentage om laagkrijgen, maar ik ben bang dat ik dan teveel kracht en spieren verlies... ik heb alleen last van mijn buik. De rest van mijn lichaam zit er wel goed gespierd uit, maar ik doe al 6 maanden mijn best om een strakke buik te krijgen (lukt NIET)
alvast bedankt.

Ik weet niet wat je hebt geprobeerd om een strakke buik te krijgen?
Puur trainen op een strakke buik gaat je niet lukken: vetverlies gaat over de gehele linie, en niet alleen op je buik.
Er is al vaak aangegeven van krachttraining in combinatie met cardio de beste resultaten geeft, echter: bij cutten is het niet ongebruikelijk enige spiermassa te verliezen.
Hoe KT & cardio aan te pakken is al genoeg over geschreven denk ik zo...

probeer niet meer dan 800 gram per week

Hoe minder hoe beter. Afhankelijk van hoe vet je bent... ben je al redelijk droog dan hoef je echt niet meer op 800 gram per week te rekenen. Ben je een kandidaat voor "de grootste verliezer" dan kun je in het begin makkelijk meer dan een kilo per week verliezen.

alvast bedankt.

Wat heb je tot nu toe gedaan ?

Hoe ziet je voedingsschema eruit.
Hoe ziet je trainingsschema eruit ?

zoals trasher al aangaf gaat een cut (zeker naturel) altijd gepaard met spierverlies ,... niets aan te doen helaas :(

Ik zou zeggen gewoon doen ! daarna lekker dmv een clean eet schema weer gaan opbouwen en zo +- rond de 10-12% blijven hangen ;)

precies!

Probeer maar eens op een nette manier je vetpercentage naar beneden te halen... dan weet je straks des te beter "schoon" aan te komen.

Kun je lekker spelen met je KH ;)

ps: ik zelf ken niemand met 20 procent vet percentage die z'n buikspieren ziet...

Terug
Naar boven