AndroidHealthClinic

Cutten?

Bezoekers in dit topic

Dezain

Novice
Lid geworden
6 mrt 2015
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
82kg
Hallo allen,


Ik ben nieuw op dit forum dus voor mij is dit direct even een voorstelrondje.

Ik heb al langer in mijn hoofd om mijn vetpercentage omlaag te halen, maar tevens ook mijn spiermassa omhoog te halen. Nu ben ik door erg lang en veel 'onderzoek' bekend met het cutten, bulken, etc etc.
Ik ben nu 18 jaar en ongeveer 1.88m en weeg 82kg. Mijn vetpercentage ligt rond de 20%.
Nu ga ik niet naar de sportschool, maar heb thuis een barbell, dumbells, bank, etc. Ik sport dan momenteel ook liever thuis omdat ik me daar toch wat prettiger bij voel. Dit doe ik om de dag.
Ik hardloop nu ook sinds 2 weken 3-4 per week.

Ik heb een hele tijd terug al flink gesport maar door een operatie aan mijn linkerarm is dat nu een halfjaar stil komen te staan. Sinds een paar weken ben ik weer bezig (ook op advies van de revalidatie arts) en merk al het (minimale) verschil. Er komt wat meer spiermassa bij, en heb het idee dat ik ook echt al wel wat vet kwijt ben. Terwijl de weegschaal aangeeft dat ik op het zelfde gewicht zit als een hele tijd terug.

Nu weet ik dat dit tijdelijk is, 'beginnersgains', maar nu de zomer eraan komt wil ik er natuurlijk dan een beetje strakker bij lopen. Nu was het mijn idee om dat cutten door te zetten en me aan mijn voedingspatroon houden die ik nu heb en hieronder uitgelicht staat. Echter ben ik bang om er straks als een uitgemagerd ventje bij te lopen, aangezien ik niet echt een hele forse spierpartij heb overal.
Ben sinds iets meer dan een halfjaar ook al wel 10 kilo kwijt, enkel door op mijn voeding te letten. Nu is het echte afvallen niet iets wat ik wil, maar wel mijn vetpercentage omlaag zien te krijgen.

Wat zijn jullie tips? Moet ik bcaa's en creatine blijven nemen ook 's avonds of is dat overdreven?


Mijn voeding verspreid op de hele dag(ik ben nog een student dus blijft voor mij redelijk lastig):
- Ontbijt: Magere kwark met havermout of muesli. Hierna voordat ik de trein pak een whey shake.
- Tussendoor: Banaan en/of appel
- Middageten: Volkoren brood met kipfilet. Vaak 3-4 sneetjes.
- Tussendoor: 2 gekookte eitjes.
- Tussendoor: Volkoren brood met kipfilet. 1-2 sneetjes.
- Avondeten: Vrijwel wat de pot schaft. Probeer overigens wel zo veel mogelijk eiwitten en vetten binnen te krijgen en de koolhydraatrijke producten te laten staan. Als ze bij mij thuis bijvoorbeeld pizza eten maak ik mijn eigen prakje wel.
- Voordat ik naar bed ga nog een half bakje magere kwark en soms een handje walnoten of studentenhaver.

Verder drink ik erg veel water en geen frisdrank. 's Ochtends als ik echt wel eens moeilijk moe ben haal ik een flinke koffie bij de kiosk op het station, uiteraard ook zonder toevoeging.


Ik train dus meerdere malen per week. Krachttraining om de dag en dan een full body training.
Hardlopen doe ik hierna altijd en loop vaak 30-45 minuten aan een stuk door.
Mijn bovenlichaam en linker arm trainen blijft lastig door de operatie maar het is wel te doen.


Bedankt voor het lezen. Als er vragen zijn hoor ik dit graag.



Gr!
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat je veel brood eet, lust je geen rijst met kip en groenten ?
 
Ja, ik lust zeker wel rijst met kip en groenten. Heerlijk zelfs.
Maar het probleem is dus dat ik moeilijk onder een college een pannetje op het vuur kan zetten.. En 's ochtends bereiden gaat lastig want heb al 1,5 uur reistijd voordat ik op school ben.
 
Ja, ik lust zeker wel rijst met kip en groenten. Heerlijk zelfs.
Maar het probleem is dus dat ik moeilijk onder een college een pannetje op het vuur kan zetten.. En 's ochtends bereiden gaat lastig want heb al 1,5 uur reistijd voordat ik op school ben.

Misschien van te voren klaarmaken voor meerdere dagen?
 
Ja dat zou ik eventueel kunnen doen ja. Maar is dat uiteindelijk echt zoveel beter dan brood?

Maar is cutten nu een goede mogelijkheid voor mij of hebben jullie nog andere adviezen?
 
Ja dat zou ik eventueel kunnen doen ja. Maar is dat uiteindelijk echt zoveel beter dan brood?

Maar is cutten nu een goede mogelijkheid voor mij of hebben jullie nog andere adviezen?

Die keuze is aan jouw. Vind je jezelf te dik, ga je cutten. Vind je jezelf niet te dik, ga je bulken. Al zou ik met een vetpercentage van 20 zeker niet gaan bulken.
 
Nou bulken heeft ook zeker niet in mijn hoofd gespeeld, nee.

Maar of het verstandig is om te cutten nu al en dan flink 'spieren kweken' of eerst nu flink trainen en dan pas te cutten?
Zo had ik de vraag misschien beter kunnen formuleren.
 
Nou bulken heeft ook zeker niet in mijn hoofd gespeeld, nee.

Maar of het verstandig is om te cutten nu al en dan flink 'spieren kweken' of eerst nu flink trainen en dan pas te cutten?
Zo had ik de vraag misschien beter kunnen formuleren.

Volgens mij heb je een verkeerd beeld van cutten. Cutten doe je juist door flink te trainen en een calorietekort te maken. Of calorietekort door cardio.
 
Nee ik hier zeker geen verkeerd beeld over. Maar wat vrijwel overal staat is dat cutten gepaard gaat met vetverlies en tevens ook een (geringe) spierverlies. Dat calorietekort heb ik al nu, en train hier ook met kracht en cardio oefeningen. Ben echter dat wanneer ik op mijn gewenste bf% zit ik erg weinig spiermassa heb.
 
Ja, ik lust zeker wel rijst met kip en groenten. Heerlijk zelfs.
Maar het probleem is dus dat ik moeilijk onder een college een pannetje op het vuur kan zetten.. En 's ochtends bereiden gaat lastig want heb al 1,5 uur reistijd voordat ik op school ben.
En daarom bestaat meal prepping. Gewoon één keer in de week je maaltijden voor heel de week maken. Lijkt misschien dat dat langer duurt maar als je het uitrekent win je toch ontzettend veel tijd.

Als je op 20% staat zou ik een lichte cut gaan doen. Bereken eerst al is hoeveel kcal je op een dag binnen krijgt en ga er daar 3-400 onder zitten. Mits een goed voeding en trainingsschema kan je als beginner in het begin zeer snel gains maken.

Als ik jou was zou ik ook naar één gym gaan, waar schaam je je voor? Omdat je jezelf te dik vindt? Omdat je uitvoering etc slecht is? Daarvoor bestaat de gym, iedereen is ooit moeten beginnen.

Post je trainingsschema trouwens is als je wil?

Succes ;)!
 
Ik maak gebruik van een ub/lb schema die ik nagenoeg van het internet heb gehaald nu.
(http://www.schemaatje.nl/fitnessschema/upper-lower-split-gevorderden)


Dat meal prepping ga ik dan deze week direct maar eens proberen. Morgen de koksmuts op en eens even lekker koken. Bedankt!


Het is niet eens dat ik te dik ben, dat is tijd al flink afgenomen. De uitvoering heb ik denk ik ook wel aardig onder de knie. Paar vrienden van me hebben mij hier ook al wel flink mee geholpen.
Maar ik woon ook nogal 'buitenaf' en de sportschool die het dichts bij zit is al + 20 minuten fietsen. Daarbij komt dat ik vaal onregelmatig naar school moet en weer thuis kom. De motivatie hiervoor is dus wat lastiger op te wekken dan dat ik thuis 40-60 minuten kracht training doe.
Maar uit de reactie maak ik op dat een sportschool veel meer benefits heeft dus? Valt er meer uit mijn training te halen als ik dit ook daadwerkelijk in de gym zal doen ja?
 
Back
Naar boven