Bedoel je zoiets ?? (zie schema lowcarbs hieronder wat ik net gemaakt heb. ) Dit doe ik dan 5 of 6 dagen .En dan 1 of 2 dagen 600 tot 800 gram koolhydratendas dan doorvreten
.. Als ik op google zoek op carb cycling zitten er ook dagen bij van 0 gram koolhydraten .. Doe jij daar niet aan ?
Je kunt niet de schema die je nu hebt samengesteld zien als carb cycling. Ik volg het schema van Lyle Mcdonald: Ultimate Diet 2.0. Je kunt het overal downloaden, maar het is wel in het Engels. Sommig mensen zitten op 0 gram, maar dat is onzin. Zij proberen daarmee zo snel mogelijk een ketosis te bereiken, maar dat is mijn doel niet. Je lichaam komt ook in een ketosis terecht bij < 50 gram koolhydraten.
Carb cycling hoeft in jou geval nog niet. Het is vrij vermoeiend terwijl jij gewoon kunt afvallen door minder te eten. Carb cycling is pas interessant als je op 15% vetpercentage zit. Dan wordt het lastig om veel vet kwijt te raken en spiermassa te behouden. Daarom is de UD 2.0 zo interessant.
Je kunt gewoon je oude schema gebruiken, maar de koolhydraten halveren. Je komt dan ongeveer uit op 120 - 150 dacht ik. Je zult zien dat je hiermee goed afvalt. Met deze nieuwe schema zit je nog vrij laag aan eiwitten. Ik zou het in jouw geval op circa 200 houden, wat je voorheen dus ook had.
Mocht je merken dat het afvallen steeds moeilijker wordt, kun je cardio toepassen en/of nog minder koolhydraten eten en/of meer rusten (stress, dus cortisol, maakt het moeilijk om af te vallen).
Mocht je toch aan carb cycling willen doen, kun je UD 2.0 lezen. Dit geeft veel informatie over vet verliezen en spiermassa behouden. Mocht je Engels niet goed genoeg zijn, hoor ik het graag van je.

das dan doorvreten
.. Als ik op google zoek op carb cycling zitten er ook dagen bij van 0 gram koolhydraten .. Doe jij daar niet aan ?