Fitness Seller

Vetpercentage wil niet omlaag

Bedoel je zoiets ?? (zie schema lowcarbs hieronder wat ik net gemaakt heb. ) Dit doe ik dan 5 of 6 dagen .En dan 1 of 2 dagen 600 tot 800 gram koolhydraten ??? das dan doorvreten :) .. Als ik op google zoek op carb cycling zitten er ook dagen bij van 0 gram koolhydraten .. Doe jij daar niet aan ?

Je kunt niet de schema die je nu hebt samengesteld zien als carb cycling. Ik volg het schema van Lyle Mcdonald: Ultimate Diet 2.0. Je kunt het overal downloaden, maar het is wel in het Engels. Sommig mensen zitten op 0 gram, maar dat is onzin. Zij proberen daarmee zo snel mogelijk een ketosis te bereiken, maar dat is mijn doel niet. Je lichaam komt ook in een ketosis terecht bij < 50 gram koolhydraten.

Carb cycling hoeft in jou geval nog niet. Het is vrij vermoeiend terwijl jij gewoon kunt afvallen door minder te eten. Carb cycling is pas interessant als je op 15% vetpercentage zit. Dan wordt het lastig om veel vet kwijt te raken en spiermassa te behouden. Daarom is de UD 2.0 zo interessant.

Je kunt gewoon je oude schema gebruiken, maar de koolhydraten halveren. Je komt dan ongeveer uit op 120 - 150 dacht ik. Je zult zien dat je hiermee goed afvalt. Met deze nieuwe schema zit je nog vrij laag aan eiwitten. Ik zou het in jouw geval op circa 200 houden, wat je voorheen dus ook had.

Mocht je merken dat het afvallen steeds moeilijker wordt, kun je cardio toepassen en/of nog minder koolhydraten eten en/of meer rusten (stress, dus cortisol, maakt het moeilijk om af te vallen).

Mocht je toch aan carb cycling willen doen, kun je UD 2.0 lezen. Dit geeft veel informatie over vet verliezen en spiermassa behouden. Mocht je Engels niet goed genoeg zijn, hoor ik het graag van je.

• Topic Starter Topic Starter
.

Je moet schoon blijven eten totdat je ongeveer op 15% vetpercentage zit. Dus 1 of 2 dagen cheaten kan niet. Je moet het maximaal houden op 2 kleine momenten. Dus niet een avond zuipen en frituur eten en zondag lekker veel ontbijten, maar de rest van de week wel schoon. .

Hoe kan je dit rijmen met het laatste bericht waarbij ik 1 of 2 dagen 600 tot 800 gr koolhydraten mag binnen harken ??

En je schrijft dit :
Squat: 3 x 15
Benchpress: 3 x 15
Militarypress: 3 x 15
Rows: 3 x 15
Bicep: 2 x 15
Triceps: 2 x 15
Vervolgens weer herhalen, beginnend weer bij squats (dus de bovenstaande doe je 2 x in één workout). Dit is een vetverbrandingsschema. Neem 1 minuut rust tussen je sets. Ga niet door tot failure per set (dus niet tot je niet meer kan). Probeer een gewicht te vinden dat je 17 - 20 keer zou kunnen doen, maar doe dit 15 keer, minimaal 12 keer.

Betekent dit dat ik gelijk gewicht moet pakken dat ik 15 keer kan ,of opbouwen dus eerst opwarmen daarna bv 40 kg daarna 50 en daarna 60 ??

Laatst bewerkt:
Hoe kan je dit rijmen met het laatste bericht waarbij ik 1 of 2 dagen 600 tot 800 gr koolhydraten mag binnen harken ??

En je schrijft dit :
Vervolgens weer herhalen, beginnend weer bij squats (dus de bovenstaande doe je 2 x in één workout). Dit is een vetverbrandingsschema. Neem 1 minuut rust tussen je sets. Ga niet door tot failure per set (dus niet tot je niet meer kan). Probeer een gewicht te vinden dat je 17 - 20 keer zou kunnen doen, maar doe dit 15 keer, minimaal 12 keer.

Betekent dit dat ik gelijk gewicht moet pakken dat ik 15 keer kan ,of opbouwen dus eerst opwarmen daarna bv 40 kg daarna 50 en daarna 60 ??

Het is een beetje warrig inderdaad, maar dat komt omdat ik in eerste instantie er van uit ging dat jij niet aan carb cycling wilde doen.

Als je gaat carb cyclen, eet je 5.5 dagen maximaal 50 gram koolhydraten per dag. Vervolgens 800 gram koolhydraten verdeeld over 1.5 dagen. Je calorie behoefte houd je ook de eerste 5.5 zo laag mogelijk. Dus 1600 per dag. Dit is een schema wat je voor 8 weken kan volgend, daarna 2 weken op onderhoudsniveau eten. Vervolgens kan je het weer oppakken.

Naar mate je merkt dat 800 gram koolhydraten te weinig is, kan je het opvoeren tot 1200 gram maximaal verdeeld over 1.5 dagen.

Over het schema:
Je moet proberen om hetzelfde gewicht 15 x te doen. Merk je dat dit te zwaar gaat worden, kan je het verlagen. Dat is geen probleem. Het gaat hier vooral om de reps, niet om het gewicht.

Het is een beetje warrig inderdaad, maar dat komt omdat ik in eerste instantie er van uit ging dat jij niet aan carb cycling wilde doen.

Als je gaat carb cyclen, eet je 5.5 dagen maximaal 50 gram koolhydraten per dag. Vervolgens 800 gram koolhydraten verdeeld over 1.5 dagen. Je calorie behoefte houd je ook de eerste 5.5 zo laag mogelijk. Dus 1600 per dag. Dit is een schema wat je voor 8 weken kan volgend, daarna 2 weken op onderhoudsniveau eten. Vervolgens kan je het weer oppakken.

Naar mate je merkt dat 800 gram koolhydraten te weinig is, kan je het opvoeren tot 1200 gram maximaal verdeeld over 1.5 dagen.

Over het schema:
Je moet proberen om hetzelfde gewicht 15 x te doen. Merk je dat dit te zwaar gaat worden, kan je het verlagen. Dat is geen probleem. Het gaat hier vooral om de reps, niet om het gewicht.

ok duidelijk :D

Ik heb het boek gedownload (flinke stapel papier hahaha) en ga het tijdens mijn vakantie lezen .
Gewichten zijn nu ook duidelijk.
Ik ga over 3 uurtjes richting Italie om nog paar dagen te gaan skien ,dus de pizza's enz zullen komende dagen mijn goede voornemens even op een laag peil zetten :eek:

Ik wil eigenlijk hierna eerst dit gaan proberen :

Je kunt gewoon je oude schema gebruiken, maar de koolhydraten halveren. Je komt dan ongeveer uit op 120 - 150 dacht ik. Je zult zien dat je hiermee goed afvalt. Met deze nieuwe schema zit je nog vrij laag aan eiwitten. Ik zou het in jouw geval op circa 200 houden, wat je voorheen dus ook had.

Ik ga er vanuit dat ik dit gewoon 7 dagen doe en dus geen cheatdag meer mag ???????? :(

Dus resumerend ...Nu paar dagen bulken :p:p:p
Daarna Max 150 gr koolhydraten en 200 gr eiwitten met 1800 Kcal
Als dit te snel gaat dan gaan we terug naar -500 onder onderhoud dus 2500 kcaL
Werkt dit niet meer naar behoren gaan we over op UD 2.0

Ik ga nog even verzinnen of ik een blog begin of dat ik na de vakantie hier nog info neer zal zetten ....
Tot na de Pasen ......

De Klaashaas ......of PaasKlaas

ok duidelijk :D

Ik heb het boek gedownload (flinke stapel papier hahaha) en ga het tijdens mijn vakantie lezen .
Gewichten zijn nu ook duidelijk.
Ik ga over 3 uurtjes richting Italie om nog paar dagen te gaan skien ,dus de pizza's enz zullen komende dagen mijn goede voornemens even op een laag peil zetten :eek:

Ik wil eigenlijk hierna eerst dit gaan proberen :

Ik ga er vanuit dat ik dit gewoon 7 dagen doe en dus geen cheatdag meer mag ???????? :(

Dus resumerend ...Nu paar dagen bulken :p:p:p
Daarna Max 150 gr koolhydraten en 200 gr eiwitten met 1800 Kcal
Als dit te snel gaat dan gaan we terug naar -500 onder onderhoud dus 2500 kcaL
Werkt dit niet meer naar behoren gaan we over op UD 2.0

Ik ga nog even verzinnen of ik een blog begin of dat ik na de vakantie hier nog info neer zal zetten ....
Tot na de Pasen ......

De Klaashaas ......of PaasKlaas

Succes. Een cheatdag vind ik persoonlijk extreem, een cheatmeal zou kunnen 1 x per week. Ik zou eerst focussen op zoveel mogelijk afvallen. Mocht het afvallen te hard gaan, kan je daar misschien een cheatdag van maken.

Veel plezier in Italië. Daarna lekker knallen. Mocht je de kans krijgen, probeer dan een pasta a la norma! Het is meer een Siciliaans gerecht, maar wie weet kom je het tegen.

het is echt niet nodig om zoveel reps te doen hoor en specifiek fullbody tenzij je beginneling bent.
een cheatday kan ook geen kwaad om de 2weken.

Ten eerste is het voornamelijk maagvulling wat extra gewicht brengt.
Ten tweede extra vocht dat je vasthoudt.

Dus geen paniek.

Je moet schoon blijven eten totdat je ongeveer op 15% vetpercentage zit. Dus 1 of 2 dagen cheaten kan niet. Je moet het maximaal houden op 2 kleine momenten. Dus niet een avond zuipen en frituur eten en zondag lekker veel ontbijten, maar de rest van de week wel schoon.

Je bent 40, dus je hormonen werken niet in je voordeel op dit moment. Daarnaast train je nog niet lang genoeg waardoor je lichaam alles wat je opneemt goed verbrand. Je hoge vetpercentage werkt ook niet in je voordeel. Als je onder de 15% zit, kan je lichaam alles sneller opnemen in je spieren. Nu zitten deze al behoorlijk vol, waardoor alles direct zich gaat opslaan als vet. Dit zie je inderdaad meteen in de spiegel terug.

Nog een tip:

Je doel is vetverliezen. Waarom heb je dan een trainingsschema voor spieropbouw genomen? Ik raad je een fullbody schema aan waarbij je op 12 tot 15 herhaling per set zit . Probeer minimaal 3, het liefst 6, sets per spiergroep te pakken met 1 tot 2 minuten rust tussen een set. Je bent dan ongeveer een uur bezig en hoef je geen cardio meer te doen ook aangezien op je hoge tempo traind.

Geloof me, hiermee bouw je ook spieren op. Spiermassa ontwikkel je met name door meer te eten. Dus dit heb je al. Door af te vallen zullen je spieren beter zichtbaar worden waardoor mensen denken dat je groter aan het worden bent.

Aangezien je lang niet hebt getraind zul je ook merken dat je, onlangs dat je weinig eet, sterker wordt.

Probeer het dus op hoge intensiteit te houden waardoor je meer calorieën verbrand.

Wat een bak schijt loop je hier op te hangen vent, en dan ook nog bedelen voor karma.
Dat hij schoon moet eten is onzin. Als hij zin heeft in een frietje kan hij dat gewoon eten, zolang hij het maar inrekent in zn dagelijkse consumptie. 500 calorien aan brood of pasta zijn hetzelfde als 500 calorien aan friet. Alles wors afgebroken tot aminozuren, vetzuren en glucose, fructose of galactose voordat je lichaam er wat mee doet.

Verder is het natuurlijk enorme kul om als je gaat cutten een trainingsschema "dat voor spieropbouw is" te vervangen door een "cutschema". Als je gaat cutten wil je je spiermassa zoveel mogelijk behouden, dus je moet je spieren blijven prikkelen. Zwaar trainen dus.
Enige wat je hoeft te doen is een energie tekort creëren, welke je kan berekenen met de calculators in de stickys.

Wat een bak schijt loop je hier op te hangen vent, en dan ook nog bedelen voor karma.
Dat hij schoon moet eten is onzin. Als hij zin heeft in een frietje kan hij dat gewoon eten, zolang hij het maar inrekent in zn dagelijkse consumptie. 500 calorien aan brood of pasta zijn hetzelfde als 500 calorien aan friet. Alles wors afgebroken tot aminozuren, vetzuren en glucose, fructose of galactose voordat je lichaam er wat mee doet.

Verder is het natuurlijk enorme kul om als je gaat cutten een trainingsschema "dat voor spieropbouw is" te vervangen door een "cutschema". Als je gaat cutten wil je je spiermassa zoveel mogelijk behouden, dus je moet je spieren blijven prikkelen. Zwaar trainen dus.
Enige wat je hoeft te doen is een energie tekort creëren, welke je kan berekenen met de calculators in de stickys.

Je hebt onder een rots geleefd. Welkom terug naar de jaren '90.

Ok ..ben weer terug van Wintersport en ga vandaag beginnen .

Lekker weer al die verschillende meningen ....:(
Ik heb dit nog op internet kunnen vinden

Door Jeroen van der Mark
Gediplomeerd Fitnessinstructeur, Medisch Socioloog en Personal Trainer
op mei 19th, 2012

Het belangrijkste bij cutten is dat je zoveel mogelijk spiermassa behoudt. Het is daarom essentieel om zo hard mogelijk te blijven trainen. Je KT-trainingen tijdens cutten moeten zo zwaar mogelijk blijven; wijk niet te veel af van je reguliere trainingen. Ga sowieso niet meer herhalingen doen om ‘vet te verbranden’; dit is onzin. Indien nodig kan je je calorie-tekort op cardio-dagen op laten lopen tot over de 500 KCAL

Dat is dus 2012 en geen jaren 90 ....tsja wat nu ????

Ik ben vanochtend begonnen met :

06:00 brinta ,melk en 2 eieren
08:30 whey
11:00 2 boterhammen pindakaas
13:00 bakje tonijn + 2 el ketchup en 2 el sla olie
straks voor de training 4 bcaa
daarna 4 bcaa en whey shake
18:00 brocollie en kip en 100 gr aardappelen
20:30 500 gr kwark

ik ga vanmiddag training zo aanpakken

squads 12* / 10* / 8* / daarna 6 keer
benchpress zelfde qua sets enz
deadlift 2 * 10
Daarna 4 sets van 8 biceps en triceps
buik 2 oefeningen

Morgen hardlopen 30 minuten

En weer verder hard verzinnen hoe ik het nu verder aan ga pakken

Waarom deadlift 2x10? en andere oefeningen wel afbouwen?

ok ..vandaag rustdag met lekker veel spierpijn .

Dus ben eens gaan zoeken op internet en kijk dit eens :

http://www.vakbladkrachttraining.org/1/post/2013/02/february-08th-2013.html

We kunnen weer aan de studie ,,,,,,,,,, en morgen weer sportschool .

Zoals ik het nu zie : 4 sets met max 8 tot 10 reps (net zoals ik vroeger ook al deed) en korte rustpauzes van max een minuut

Na de training GEEN koolhydraten maar een whey shake (deed ik ook al ) en BCAA

Graag commentaar please

Ook ben ik heel benieuwd wat Volkan hier van vind ,je had mij overtuigd maar als ik dit soort onderzoeken lees die toch van Feb 2013 zijn dan ben ik heel benieuwd naar je commentaar .

Updaatje !!

Ben na 4 April flink ziek geworden en 1 week niet getraind .
Voordeel was dat ik eindelijk onder 90 kilo kwam :D
Ik heb vorige vrijdag voor het eerst getraind en dacht slim te zijn en met nieuw schema te beginnen.
Ik ben dus deze gaan doen :

en dat 2 keer :eek::eek::eek:

Vrijdag dacht ik nog dat het kwam omdat ik ziek was geweest en te snel weer was begonnen ........

Maar gisteren stierf ik nog van de spierpijn en dus vandaag pas weer begonnen ...maar nu weer half dood

En tijdens de oefeningen ga ik ook helemaal kapot ..kelere wat is dat zwaar !!!
En met kapot gaan bedoel ik ook echt kapot ,krijg geen lucht meer en hang het minuutje rust over een verhoging te hangen en te hijgen als en zeehond

En dan te bedenken dat ik bv eerst met squads 80 kilo pakte en nu maar 40 :o:o:o

Ga nog niet wegen maar denk nog steeds 89 te wegen en eet netjes 220 eiwit / 150 koolhydraten / 90 vetten

Ben benieuwd volgende week !!:cool:

ok ..vandaag rustdag met lekker veel spierpijn .

Dus ben eens gaan zoeken op internet en kijk dit eens :

http://www.vakbladkrachttraining.org/1/post/2013/02/february-08th-2013.html

We kunnen weer aan de studie ,,,,,,,,,, en morgen weer sportschool .

Zoals ik het nu zie : 4 sets met max 8 tot 10 reps (net zoals ik vroeger ook al deed) en korte rustpauzes van max een minuut

Na de training GEEN koolhydraten maar een whey shake (deed ik ook al ) en BCAA

Graag commentaar please

Ook ben ik heel benieuwd wat Volkan hier van vind ,je had mij overtuigd maar als ik dit soort onderzoeken lees die toch van Feb 2013 zijn dan ben ik heel benieuwd naar je commentaar .

Hey, tijdje niet op dbb geweest. Wat wil je precies weten van mij? Rr zijn sowieso meereerecwegen naar rome. Ik heb niet gezegd dat je geen koolhydraten moet eten. Dat is effectief als je al laag in je vetpercentage zit, net als cardio in de ochtend trouwens, als je dat bedoelt.

Moet zeggen dat het onderzoek aardig in de buurt komt van mijn theorie, zelfs qua rustperiodes. Het is trouwens wel onderzocht hoeveel koolhydraten je nodig hebt om spierafbraak tegen te gaan en insuline te verhogen. Dat is 15 tot 35 gram. Ik neem deze deels voor en deels na mijn training, als ik wil afvallen. Ze geven wel aan dat je op 75 procent van je 1rm moet zitten, maar ik vind dit niet effectief voor afvallen. Hetzelfde onderzoek geeft aan dat vetverbrading beter plaats vindt zonder koolhydraten en epoc. Dan doe je juist verstandig door suikers in je spieren zoveel mogelijk op te maken, door meer herhaling, zodat je lichaam vet moet gebruiken als brandstof ipv suikers in je spieren.

Hey, tijdje niet op dbb geweest. Wat wil je precies weten van mij? Rr zijn sowieso meereerecwegen naar rome. Ik heb niet gezegd dat je geen koolhydraten moet eten. Dat is effectief als je al laag in je vetpercentage zit, net als cardio in de ochtend trouwens, als je dat bedoelt.

Laat maar ..zie laatste bericht wat ik gisteren neerzette .
Ik ga het persoonlijk ondervinden welk schema enz het beste is want er zijn inderdaad veel soorten .
Maar was vorige keer wel benieuwd wat je ervan vond dat veel reps enz ook in onderzoeken werd afgezeken.

Ik ga nu dus eerst komende weken jou tips uitproberen .....gloeiende gloeiende wel zwaar zeg
spierpijn ook normaal over na 2 dagen en nu minimaal 4 dagen pijn.

morgen gaan we maar met 30 of 35 squaten ,,,ben benieuwd

Ik wil dit 6 weken proberen en daarna weer terug naar 5*5 stronglifts ofzo

belachelijke reps echt de meeste belachelijke wat ik ooit gezien heb.. doe gewoon 3x5 of 5x5 ... pff :eyes:

Terug
Naar boven