AndroidHealthClinic

Vetpercentage wil niet omlaag

Wel schema van ud 2.0 aanhouden he. Je traint maar 2 dagen zo. Dag drie is een makkie en dag 4 is zwaar ipv licht met veel herhalingen. Je gaat dan tot 3 a 6 herhalingen max.

Ok ..ben weer terug van Wintersport en ga vandaag beginnen .

Lekker weer al die verschillende meningen ....:(
Ik heb dit nog op internet kunnen vinden

Door Jeroen van der Mark
Gediplomeerd Fitnessinstructeur, Medisch Socioloog en Personal Trainer
op mei 19th, 2012

Het belangrijkste bij cutten is dat je zoveel mogelijk spiermassa behoudt. Het is daarom essentieel om zo hard mogelijk te blijven trainen. Je KT-trainingen tijdens cutten moeten zo zwaar mogelijk blijven; wijk niet te veel af van je reguliere trainingen. Ga sowieso niet meer herhalingen doen om ‘vet te verbranden’; dit is onzin. Indien nodig kan je je calorie-tekort op cardio-dagen op laten lopen tot over de 500 KCAL

Dat is dus 2012 en geen jaren 90 ....tsja wat nu ????

Goede raad sla je nooit in de wind. Zwaar trainen en veel cardio geeft het beste resultaat. Precies zoals het door Jeroen wordt uitgelegd.

• Topic Starter Topic Starter
Goede raad sla je nooit in de wind. Zwaar trainen en veel cardio geeft het beste resultaat. Precies zoals het door Jeroen wordt uitgelegd.

Ja ja ...goede raad
Gisteren op de sportschool bij de meting 1.6 kg spiermassa kwijt (jaaja ik weet het ,het was een weegschaal ,maar toch ) ...Kwam door teveel cardio werd mij verteld .

schiet mij maar terug in een kapotje ???

Ja ja ...goede raad
Gisteren op de sportschool bij de meting 1.6 kg spiermassa kwijt (jaaja ik weet het ,het was een weegschaal ,maar toch ) ...Kwam door teveel cardio werd mij verteld .

schiet mij maar terug in een kapotje ???

Je weet dat een meting op een weegschaal BS is, maar toch gebruik je het als argument en laat je je beinvloeden.

Je raakt nooit 1,6 kg spiermassa kwijt, behalve bij een belabberde voeding (geen eiwitten bijvoorbeeld)

Nieuw topic aangemaakt in VOEDING met wat vragen ,lijkt me wat overzichtelijker.
Ik blijf trouwens nu het 3 * 15 schema volhouden ...spiegel maakt mij steeds vrolijker :)
Ga wel nog steeds kapot op de training en blijf ook maar grieperig .
Ik neem vandaag maar een zuurstoffles mee want kom na de 12de rep echt flink wat zuurstof te kort ..en de spierpijn pfffffff

Laatst bewerkt:
Nieuw topic aangemaakt in VOEDING met wat vragen ,lijkt me wat overzichtelijker.
Ik blijf trouwens nu het 3 * 15 schema volhouden ...spiegel maakt mij steeds vrolijker :)
Ga wel nog steeds kapot op de training en blijf ook maar grieperig .
Ik neem vandaag maar een zuurstoffles mee want kom na de 12de rep echt flink wat zuurstof te kort ..en de spierpijn pfffffff

Update :

Ben van 93 gekomen en zit nu op 86.7 kilo ..Ben in spiermassa aangekomen laatste 2 weken .:D
Heb vanaf begin 3 * 15 schema aangehouden en me 100% aan het voedingsschema gehouden.

Zit eraan te denken om nu over te stappen op minder reps en fullbody schema maar wel -500 onder onderhoud .

En dan na 4 weken kijken of het net zo goed werkt als het 3*15 wat de meeste hier een onzinschema vonden ( !!!! );)

Wil ook nog het dieet 2.0 gaan uitproberen maar blijf nu denk ik dit volgen totdat ik flink onder de 20% vet zit.

Reden dat ik nu na 4 weken al wil overstappen op nieuw schema is dat ik flinke last krijg in allebei mijn ellebogen .
Ik weet niet welke oefening het is maar denk dat ook vermoeidheid (na 12de rep) ook meespeelt .

Laatst bewerkt:
Je slaat alle goeie info naast je neer.
Als je wilt cutten, moet je helemaal niet zoveel afwijken van hoe je voordien je massa hebt aangezet.
Hooguit wat mindere in heavy sets en nadien kan je nog wat "cardio" pompen (high reps, zoals je nu op alles doet)

Kai Green, je zit dus ook aan de AAS en met dezelfde doseringen ...

Je slaat alle goeie info naast je neer.
Als je wilt cutten, moet je helemaal niet zoveel afwijken van hoe je voordien je massa hebt aangezet.
Hooguit wat mindere in heavy sets en nadien kan je nog wat "cardio" pompen (high reps, zoals je nu op alles doet)

Kai Green, je zit dus ook aan de AAS en met dezelfde doseringen ...

Huh ?????????
Volgens mij lees je mijn bericht verkeerd ,of ik schrijf verkeerd .........

Laat ik het dan in andere woorden zeggen wat ik met mijn bericht aangeef :

Volkan thanks man !!! Je tips die je mij gaf werken perfect !!! Ben flink afgevallen en spiermassa is omhoog gegaan ...(Ben van 93 gekomen en zit nu op 86.7 kilo ..Ben in spiermassa aangekomen laatste 2 weken .
Heb vanaf begin 3 * 15 schema aangehouden en me 100% aan het voedingsschema gehouden).

Ga nu de tips van de anderen eens proberen (Zit eraan te denken om nu over te stappen op minder reps en fullbody schema maar wel -500 onder onderhoud )

Enne Rybeara ...als je mijn posts had gelezen dan ga je niet zeggen dat ik niet veel moet afwijken hoe ik massa heb aangezet (zie eerste bericht : Wat ik er ook bij moet vertellen denk ik is het feit dat ik waarschijnlijk voor deze " gezonde tijd " constant veel te weinig heb gegeten en dan bedoel ik ook echt veels te weinig . Door ploegendiensten enz is het zelfs vaak voorgekomen dat ik maar 1 of 2 keer per dag iets at )

En dan deze nog ...Kai Green, je zit dus ook aan de AAS en met dezelfde doseringen ..
Dus jij wil zeggen dat met AAS vele reps wel werken en zonder AAS niet ???

Huh ?????????

Volkan thanks man !!! Je tips die je mij gaf werken perfect !!! Ben flink afgevallen en spiermassa is omhoog gegaan ...(Ben van 93 gekomen en zit nu op 86.7 kilo ..Ben in spiermassa aangekomen laatste 2 weken .
Heb vanaf begin 3 * 15 schema aangehouden en me 100% aan het voedingsschema gehouden).

Ga nu de tips van de anderen eens proberen (Zit eraan te denken om nu over te stappen op minder reps en fullbody schema maar wel -500 onder onderhoud )

Enne Rybeara ...als je mijn posts had gelezen dan ga je niet zeggen dat ik niet veel moet afwijken hoe ik massa heb aangezet (zie eerste bericht : Wat ik er ook bij moet vertellen denk ik is het feit dat ik waarschijnlijk voor deze " gezonde tijd " constant veel te weinig heb gegeten en dan bedoel ik ook echt veels te weinig . Door ploegendiensten enz is het zelfs vaak voorgekomen dat ik maar 1 of 2 keer per dag iets at )

En dan deze nog ...Kai Green, je zit dus ook aan de AAS en met dezelfde doseringen ..

Ja dat klopt. Met AAS kun je veel lichter en met hogere reps trainen, maar als je natural spier wilt behouden moet je juist net zo intensief en zwaar blijven trainen met aangepast volume..

Je gaat geen grote naturals vinden die alleen met high reps lekker aanknijpen en niet zwaar trainen.

Het beste voor naturals is een mix van beide: Strength training gecombineerd met hypertrophy training en zorgen voor progressive tension overload

Ja dat klopt. Met AAS kun je veel lichter en met hogere reps trainen, maar als je natural spier wilt behouden moet je juist net zo intensief en zwaar blijven trainen met aangepast volume..

Je gaat geen grote naturals vinden die alleen met high reps lekker aanknijpen en niet zwaar trainen.

Het beste voor naturals is een mix van beide: Strength training gecombineerd met hypertrophy training en zorgen voor progressive tension overload

Gevarieerd trainen is natuurlijk goed, daar ben ik het met je eens. Alleen wil deze man nu afvallen, dus heb ik hem 3 x 15 reps geadviseerd met een calorie (vooral koolhydraten) te kort. Zo hoeft hij ook geen cardio te doen.

Ik vind dit soort opmerkingen grappig. Je ziet duidelijk dat hij spiermassa heeft gewonnen, vet verloren en beter in zijn vel zit. Toch geef je aan dat het niet zou moeten werken...

---------- Post toegevoegd 15 May 2013 om 12:26 ----------

Huh ?????????

Bedankt man! Fijn om te horen dat je er succes mee boekt. Het maakt mijn dag weer goed :D

Terug
Naar boven